ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ

2018 Ford Kuga 1.5 TDCi 120 PS vs. 2018 Opel Granland X 1.6TD 120 PS AUTO 24/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την επίσημη ανακοίνωση εξαγοράς της Opel και Vauxhall από τον Όμιλο PSA, o Πρόεδρος κ.Carlos Tavares, δήλωσε: «Η Opel θα παραμείνει Γερμανική, η Vauxhall θα παραμείνει Βρετανική. Είναι δύο εταιρείες που ταιριάζουν απόλυτα με τις Γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες Peugeot, Citroën και DS. H συγχώνευση είναι η “γέννηση” ενός πραγματικά Ευρωπαίου Πρωταθλητή».

Το συνολικό κόστος της εξαγοράς ορίστηκε στα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ και στο επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία νέων μοντέλων τα οποία θα μοιράζονται τα μηχανικά μέρη τους. Βεβαίως, στην Opel είχαν εκπονήσει το πρόγραμμα το οποίο ονομάστηκε «7 in 17» και το οποίο προσδιόριζε την παρουσίαση επτά νέων μοντέλων και εκδόσεων αυτών εντός του 2017. Ένα από αυτά είναι το Grandland X. Περί τίνος πρόκειται και γιατί παρουσιάστηκε τώρα;

Είναι το νέο crossover της (αντίστοιχης) μικρομεσαίας κατηγορίας το οποίο στην Opel θεωρούν ότι θα επιτρέψει την αύξηση των συνολικών πωλήσεών της. Είναι το τρίτο τέτοιο μοντέλο που εντάσσεται στην γκάμα της (μετά τα Mokka X και Crossland X) και θεωρείται ως το «αντιπροσωπευτικότερο δείγμα» της νέας εποχής για την Opel, υπό την έννοια ότι ενσωματώνει σε μεγαλύτερο βαθμό από τα άλλα δύο την κατασκευαστική «φιλοσοφία» και εξοπλιστική δυνατότητα που χαρακτηρίζει τη γερμανική εταιρία.

 

Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

Η χρονική συγκυρία πλέον ήταν κατάλληλη για τη δημιουργία του Grandland X, παρότι η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άργησε να το παρουσιάσει, συγκριτικά με ό,τι έχουν πράξει οι άμεσοι εμπορικοί ανταγωνιστές της (σημ.: το Opel Antara δεν μπόρεσε να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό που έπρεπε). Η συνέργεια με τον Γαλλικό Όμιλο παρείχε τα εχέγγυα για το όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα αναφορικά με τα δεδομένα παραγωγής και από κοινού υιοθέτησης μηχανικών μερών. Εντούτοις, το Grandland X δεν είναι ένα «βεβιασμένο δημιούργημα» καθώς η διαδικασία εξέλιξής του είχε ξεκινήσει από το 2013.

Παρά τη όποια «κοινή βάση», το Grandland X είναι ένα αμιγώς τυπικό, σύγχρονο δείγμα της Opel. Οι σχεδιαστές τού προσέδωσαν μια αισθητική «ταυτότητα» η οποία είναι προσδιοριστική του οχήματος αλλά ταυτόχρονα και άμεσα αναγνωρίσιμη. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, απώτερος στόχος ήταν να συνδυάζει μια έντονη και «περιπετειώδη προσωπικότητα» με την άμεσα αντιληπτή ποιοτική κατασκευή και τον πολυτελή «χαρακτήρα» που επιδιώκει για τα μοντέλα της η Opel.

Το Grandland Χ εντυπωσιάζει με το μέγεθός του χωρίς να είναι τόσο μεγάλο όσο νομίζει κάποιος που θα το πρωτοδεί. Μάλιστα το γεγονός ότι η γραμμή του αμαξώματος στο πίσω μέρος είναι κεκλιμένη σχετικά, το κάνει να δείχνει πιο χαμηλό απ’ ό,τι είναι πραγματικά.

Το αμάξωμα του Grandland X είναι πιο διακριτικό σχεδιαστικά, ακολουθώντας την αισθητική της Opel όπως αυτή ορίζεται από τα Mokka X και Insignia Grand Sport.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Karl-Thomas Neumann, CEO της Opel, αυτό που επιδιώχθηκε ήταν να δημιουργείται άμεσα σε όποιον το βλέπει η επιθυμία να θέλει να μάθει περισσότερα γι’ αυτό αλλά και να το αποκτήσει.

Εσωτερικά, το αυτοκίνητο έχει επιρροές τόσο από το μικρότερο Crossland όσο και από το Insignia Grand Sport. Η διαμόρφωση του ταμπλό και της κονσόλας είναι λιτή -κατά τα πρότυπα της Opel- και η εργονομική διάταξή του κρίνεται καλή, σε γενικές γραμμές. Ομως οι θήκες για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων δεν είναι τόσο χρηστικές όσο θα θέλαμε.

Η ευρυχωρία του είναι χαρακτηριστική, τόσο σε ό,τι αφορά το πλάτος όσο και αναφορικά με το ωφέλιμο μήκος και ύψος. Τα καθίσματα είναι σφιχτά σε αίσθηση, το ταμπλό απαρτίζεται από μαλακό υλικό σε σημαντικό ποσοστό του, ενώ η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 RENAULT 21/2

    Test Drive: 2018 Renault Captur 1.5 DCi 110 PS

    Το νέο Renault Captur παίρνει από το χέρι την κατηγορία ολόκληρη αναβαθμίζοντας την καθώς φέρνει στο προσκήνιο όχι μόνο νεανικότητα, customization ή αντιληπτή ποιότητα αλλά και κάτι ακόμη: έναν premium αέρα.

  • 2018 BMW 16/2

    Test Drive: 2018 BMW X3 2.0d xDRIVE 190 PS Steptronic

    Η καινούργια Χ3 έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο εντυπωσιακή και να δείχνει πολυτελέστερη και πιο όμορφη. Βεβαίως δεν είναι μόνο αυτά, είναι η συνολική εικόνα και κατασκευή της που θα πείσουν για την απόκτησή της.

  • 2018 MERCEDES-BENZ 15/2

    Test Drive: Mercedes-Benz X 250d 4Matic 190 PS [pics+vid]

    Ποια Ferrari; Αν θέλεις να έχεις την Ελλάδα στα πόδια σου, ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να βρεθείς στο τιμόνι μιας Mercedes X-Class. Και να ήταν μόνο αυτό...

  • 2018 FORD 13/2

    Video: Tο Ford GT σε hot lap που κόβει την ανάσα

    Το Lightning Lap ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια ως η αμερικανική εκδοχή της χρονομέτρησης των γύρων της πίστας του Nürburgring, στο Virginia International Raceway με τη θρυλική διαδρομή των σχεδόν 6,6 km. Είναι ο 'ναός' της ταχύτητας για το Car and Driver εδώ και...

  • 2018 CITROEN 13/2

    Test Drive: 2018 Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi 110PS [pics+vid]

    Η σύγχρονη εικόνα της Citroën αντικατοπτρίζεται στο C3 Aircross, όχι ως είδωλο αλλά ως μια δημιουργία με έντονη 'προσωπικότητα'. Ας ανακαλύψουμε τι μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο και τι επιδιώκει να καταργήσει.

  • ΝΕΟ HYUNDAI I30 13/2

    Test Drive: 2017 Hyundai i30 1.6D 136 PS

    Αν νομίζετε ότι οι σύγχρονες προτάσεις της Hyundai έχουν να ζηλέψουν κάτι από αυτές πιο δημοφιλών εταιρειών, τότε... πλανάστε! Απόδειξη είναι το τελευταίο i30, που δοκιμάσαμε στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και των 136 PS...

  • 2018 VOLKSWAGEN 7/2

    Test Drive: 2018 VW Polo 1.0 TSI 95 PS (pics)

    Πλήρης δοκιμή για το νέο Polo με τον οικονομικό 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 TSI των 95 PS. Τεχνολογία, ανέσεις, αλλά και οδικά χαρακτηριστικά ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου για το γερμανικό σούπερ μίνι.

  • 2018 HONDA 6/2

    First Drive: 2018 Honda Jazz 1.5 130PS & Honda Civic i-DTEC 120PS

    Οδηγούμε στην Ιταλία το ανανεωμένο Jazz και το Civic με τον νέο ντήζελ κινητήρα.

  • 2018 BMW X2 5/2

    First Drive: 2018 BMW X2 [pics+vid]

    H Χ2 μια πιο νεανική εκδοχή στην βάση της ΒΜW με πολύ ενδιαφέρουσα σχεδίαση και ακόμα πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά.

  • 2018 RENAULT 31/1

    First Drive: 2018 Renault Megane R.S. [pics+vid]

    Κινητήρας 1.8 lt με 280 PS, επιτάχυνση σε 5,8 δευτερόλεπτα για το Megane R.S., ένα hot hatch του σήμερα με την οδηγική παράδοση των Γάλλων και την τεχνολογική αρτιότητα της Renault από την πολύχρονη εμπλοκή της στην Formula 1.

  • 2018 LIGHTNING LAP 29/1

    VIDEO: Πώς στρίβουν στην πίστα 19 supercars!

    O 'Γύρος του Κεραυνού', το φημισμένο Lightning Lap το πιο εξοντωτικό test για την ανάδειξη του καλύτερου supercar της χρονιάς σε ένα ξεχωριστό video.

  • 2018 HYUNDAI 28/1

    First Drive: 2018 Hyundai i30 Fastback [pics+video]

    Πρώτη επαφή με την 5θυρη coupe εκδοχή του i30 που ονομάζεται Fastback!

  • 2018 KIA 26/1

    Test Drive: 2018 ΚΙΑ Stonic 1.6 CRDI 110 PS [vid]

    Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA 'χτύπησε φλέβα χρυσού'... Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά- είναι ότι πιο 'κακό' έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 24/1

    Ford Kuga 1.5 TDCi vs. Opel Grandland X 1.6TD (pics)

    Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

  • 2018 SEAT 24/1

    Test Drive: 2018 Seat Arona 1.0 TSI 115 PS [pics]

    Μπορεί ένα κόμπακτ διαστάσεων και με μικρό κινητήρα crossover να αντεπεξέλθει τα οικογενειακά βάρη;