Δοκιμάζουμε: 2017 Audi Q5 2.0 TDI 190 PS quattro S Tronic


Πλαίσιο, τεχνολογίες και αισθητικές αναφορές από τη ναυαρχίδα των SUV της Audi ενσωματώνει το ολοκαίνουργιο Q5, σε μια προσπάθεια να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στην κατηγορία.

  • 2/5/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Ακολουθώντας τα νέα πρότυπα της Audi, όπως εκείνη επανατοποθετείται στον όμιλο VW η δεύτερη γενιά το Q5 είναι εδώ, προκειμένου να θέσει τα δικά της στάνταρ στην κατηγορία των πολυτελών SUV.

Και μπορεί η σιλουέτα του γερμανικού αυτοκινήτου να μην έχει αλλάξει δραματικά, εντούτοις η Audi έχει προχωρήσει σε δομικές αλλαγές προκειμένου το νέο Q5 να αποτελέσει έναν αξιόμαχο αντίπαλο απέναντι στη Mercedes-Benz GLC, την BMW X3 και το επερχόμενο Volvo XC60. Η πλατφόρμα MLB Εvo είναι κατ' αρχάς ένα... asset στο νέο Q5, καθώς συνεισφέρει στη μείωση του βάρους (90 kg κατά μ.ό.) και στη δημιουργία ενός εξαιρετικά στιβαρού πλαισίου που μπορεί να «υποδεχθεί» μεγάλες μονάδες ισχύος. Να θυμίσουμε εδώ πως πρόκειται για ακριβώς το ίδιο πλαίσιο που εδράζεται η Porsche Macan αλλά και το μεγαλύτερο Q7!Αισθητικά το αμάξωμα είναι επιλεκτικά διαφοροποιημένο στη σχεδίαση, προκειμένου να δείχνει πιο εντυπωσιακό και να φέρνει περισσότερο σε ένα δυναμικό SUV.

Νέας σχεδίασης και τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω φωτιστικά, τραπεζοειδής μάσκα, αεραγωγοί και άφθονο χρώμιο συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που δεν προκαλεί αλλά και δεν θα περάσει απαρατήρητο. Με μήκος που φτάνει τα 4,663 m και μεταξόνιο στα 2,819 m το νέο Q5 είναι σαφές ότι προσφέρει εξαιρετικούς για την κατηγορία χώρους.

Οι εμπρός επιβάτες έχουν την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου και αυτό έχει να κάνει και με το άφθονο εσωτερικό πλάτος του. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι και για τους πίσω, ενώ σε κάθε περίπτωση η αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών και η αίσθηση ενός premium διακόσμου είναι εκείνη που κυριαρχεί.

Η εργονομία είναι ένα χαρακτηριστικό του εσωτερικού, με το νέο ταμπλό (πανομοιότυπο με το Q7) να αναβαθμίζει συνολικά το Q5. Τα πάντα έχουν επίκεντρο τον οδηγό, που δεν θα δυσκολευτεί να ανακαλύψει τι είναι τι. Ακόμη και εάν δεν είναι πελάτης Audi. Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν διέθετε το προαιρετικό Virtual Cockpit με την ψηφιακή οθόνη των 12,3 in, παρά αναλογικά όργανα (ευανάγνωστα), ούτε την εκδοχή του συστήματος ΜΜΙ της Audi, που προσφέρει τη δυνατότητα touch επιλογών με την οθόνη των 8,3 in, αλλά τη μικρότερη «7άρα». Θεωρούμε πως το σύστημα infotainment είναι το μοναδικό που χρήζει επανεξέτασης από την Audi, καθώς δεν είναι το ίδιο φιλικό στη χρήση συγκρινόμενο με αντίστοιχα του ανταγωνισμού και ιδίως όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει. Εκεί που δεν υπολείπεται το νέο SUV της Audi είναι στον τομέα των Connectivities, καθώς μπορεί να εξοπλιστεί με υπερσύγχρονα συστήματα που διευκολύνουν το έργο του οδηγού. Από την αποφυγή ατυχήματος μέχρι την υποβοήθηση σε κίνηση και το ενεργό cruise control, όλα ελέγχονται από μια σειρά καμερών, αισθητήρων και ραντάρ μετωπικά και περιφερειακά του αυτοκινήτου.

Κινητήρας - Μετάδοση

Ο αναβαθμισμένος 2.0 TDI αποδίδει 190 PS στις 3.800 rpm και την εντυπωσιακή ροπή των 400 Nm από τις 1.750 rpm, χωρίς να αντιμετωπίζει κανένα απολύτως πρόβλημα με τη «μεταφορά» των 1.770 kg του αμαξώματος. Μάλιστα, μέσω του προγράμματος διαχείρισης Αudi Drive Select, που παρεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου, του συστήματος τετρακίνησης και της αίσθησης του τιμονιού (επιλογές offroad, efficiency, comfort, auto, dynamic, individual) ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει κατά το δοκούν τις δυνατότητές του.

Ο κινητήρας σε ταχύτητες από 55-160 km/h προσφέρει λειτουργία coasting, προκειμένου να επιτυγχάνεται περισσότερη οικονομία και ακριβώς γι' αυτό τον λόγο το νέο Q5, όταν δεν συντρέχει λόγος (μειωμένη πρόσφυση), είναι προσθιοκίνητο. Σε αντίθετη περίπτωση, το αναβαθμισμένο σύστημα Quattro σε χρόνο δεκάτων του δευτερολέπτου εμπλέκει και τους πίσω τροχούς, εφόσον αξιολογήσει τα δεδομένα από τη γωνία του τιμονιού, την εγκάρσια και διαμήκη επιτάχυνση και τη ροπή του κινητήρα!

Πολιτισμένο και ποιοτικό

Η μηχανολογική συγκρότηση του νέου Q5 είναι ικανή να το θέσει εκ νέου σε θέση ισχύος στην κατηγορία. Θεωρούμε την έκδοση με τον κινητήρα της δοκιμής (2.0 TDI 190 PS), το διπλοσύμπλεκτο S tronic και το σύστημα quattro ότι αποτελεί τη «σωστή» επιλογή.

Κατ' αρχάς έχεις έναν δίλιτρο ντίζελ με άφθονη ροπή από χαμηλά (1.700 rpm) που μπορεί να κινήσει πολύ γρήγορα το ογκώδες αμάξωμα των 1.770 κιλών. Με τη διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 km/h) να πραγματοποιείται σε 8,6 sec και την τελική να φθάνει τα 218 km/h είναι δεδομένο ότι το Q5 δεν είναι ένα αδιάφορο οδηγικά SUV. Δεν είναι και sport όμως, για να μη δημιουργούμε λάθος εντυπώσεις...

Το πλαίσιο είναι εξαιρετικό, προσφέροντας την αίσθηση ενός «ενιαίου» κομματιού σε οποιαδήποτε διαδικασία και εάν το υποβάλεις. On-road και off-road. Οι αναρτήσεις έχουν μαλακή ρύθμιση, προσανατολισμένες στην άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Q5 θα «κουράσει» με τις κλίσεις του στις στροφές. Αξιοποιώντας την τετρακίνηση σπανίως θα παρεκκλίνει της πορείας του και εάν αυτό συμβεί, θα γίνει γλυκά, προοδευτικά...

Η επιλογή της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης είναι η ιδανική για τους ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους, που ακόμη και με αυτό το προφίλ ελαστικών (19άρες ζάντες) δεν αισθάνεσαι ότι «κοπανάει». Στον χωματόδρομο καταπίνει σχεδόν τα πάντα, με το σύστημα quattro να είναι σε θέση να σε βγάλει από τη δύσκολη στιγμή. Δεν μιλάμε για λάσπη και επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης (εκεί σημαντικό ρόλο παίζει και ο τύπος των ελαστικών), αλλά και σε μια δύσβατη διαδρομή θα αξιοποιήσει τις καλές γωνίες (προσέγγισης 25 μοίρες, διαφυγής 27 και κεκλιμένου επιπέδου 17 μοίρες). Ομως το quattro δεν προσφέρει περισσότερες επιλογές (π.χ. lock), με μόνο «αρωγό» να αποτελεί η κοντή 1η σχέση στο S tronic των 7 σχέσεων με την άψογη λειτουργία. Αψογο εξίσου σε πληροφόρηση και το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης (θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ), όπως και η αίσθηση των φρένων.

Συμπερασματικά...

...η Audi στο νέο Q5 συνεχίζει να κάνει αυτό που γνωρίζει πολύ καλά: τη δημιουργία άρτιων τεχνολογικά και ποιοτικά αυτοκινήτων. Το Q5 είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ένα premium κοινό που θα εκτιμήσει την avant-garde αίσθηση που προσφέρει σε όλες τις εκφάνσεις του.

Είναι αψεγάδιαστο ως υλοποίηση, ευχάριστο και άνετο οδηγικά (θα ήταν πλεονασμός να «επιχειρηματολογήσουμε» για την κορυφαία ποιότητα κύλισης που προσφέρει), εξαιρετικά σταθερό στην άσφαλτο, μπορεί να «πατήσει» χώμα και έχει την αισθητική που δεν προκαλεί. Θα περιμέναμε κάτι περισσότερο στον τομέα του infotainment, καθώς το σύστημα ΜΜΙ συγκρινόμενο με του ανταγωνισμού υπολείπεται ως προς τη χρηστικότητα.

ΣΥΝ: ΕΝΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΟΔΗΓΙΚΑ, ΑΨΕΓΑΔΙΑΣΤΟ ΣΕ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ SUV.

ΠΛΗΝ: ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ MMI.

Με 51.650 ευρώ τιμάται η κορυφαία έκδοση του 2.0 TDI (υπάρχει διαθέσιμος και με 163 PS), με αναλόγου επιπέδου εξοπλισμό και συγκρινόμενη με αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού είναι σαφέστατα πιο οικονομική. Να κλείσουμε σημειώνοντας ότι το νέο Q5 αξιολογήθηκε με την κορυφαία διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - Audi Q5 2.0 TDI 190 PS quattro S Tronic

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.968
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 140(190)3.800
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 400/1.750-3.000
  • ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ): ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (5)/ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (5)
  • EΛΑΣΤΙΚΑ: ΜΙCHELIN LATITUDE SPORT 3
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ: 235/55-R19

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.663x1.893x1.659
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.819
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.770
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 550/1.550
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 65

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*: 218
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 0-80 km/h: 5,8
  • 0-100 km/h: 8,6
  • 0-120 km/h: 12,6
  • 0-400 m: 16,3
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 50-80 km/h: 3,6
  • 70-100 km/h: 4,2
  • 80-120 km/h: 6,8
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h: 29,7
  • 120-0 km/h: 53,4
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 5,4/4,8
  • ΜEΙΚΤΗ*: 5,0
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 142
  • ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)
  • 90 km/h: 61
  • 110 km/h: 63
  • 130 km/h: 65

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 51.650
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 262,7

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 9
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣH - 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 9
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 9
  • VALUE FOR MONEY - 9
  • ΣΥΝΟΛO - 87