Δοκιμάζουμε: 2017 VW Golf 1.0 TSI 110 PS [photos]


Update: Αυτόν τον προσδιορισμό χρησιμοποιεί η Volkswagen για να περιγράψει την ανανέωση του πιο δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου στην Ευρώπη. Μια λέξη που τη συνηθίσαμε περισσότερο σε νέες εκδόσεις λειτουργικών για το tablet ή το smartphone μας.

  • 22/5/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Nα που τώρα τη βλέπουμε και σε ένα αυτοκίνητο. Δεν είναι τυχαία η επιλογή της λέξης update καθώς το νέο Golf αποκτά ένα ψηφιακό alter ego. Όμως καθώς για πάνω από τέσσερις δεκαετίες ένα νέο Golf φεύγει από τη γραμμή παραγωγής κατά μέσον όρο κάθε 40 δευτερόλεπτα, θαρρείς πως «τα ιερά και τα όσια» ολόκληρης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας περνούν μέσα από το Golf. Και με αυτά κατά νου, οι αλλαγές που έπρεπε να γίνουν δεν μπορούσαν να ξεπερνούν τα όρια του τεστ παρατηρητικότητας.

Ετσι -και τώρα- το νέο Golf απαιτεί γυμνασμένο μάτι για να αντιληφθείς τι νέο κομίζει. Για παράδειγμα η μόνη εμφανής εξωτερική διαφορά είναι αυτή στο κάτω μέρος του εμπρός και του πίσω προφυλακτήρα και στα φτερά. Αναλόγως δε της εξοπλιστικής έκδοσης διαφοροποιούνται το «περιεχόμενο» και η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων, καθώς υπάρχουν νέοι προβολείς αλογόνου με νέα φώτα ημέρας LED, ή προβολείς full-LED –στάνταρ στα κορυφαία μοντέλα και προαιρετικά στα υπόλοιπα– αντί προβολέων xenon. Ολα τούτα δημιουργούν μια διαφοροποίηση στον αισθητικό και τεχνολογικό τομέα και μέσα στην ίδια την γκάμα Golf.

Από την έκδοση δοκιμής μας Comfortline μέχρι την κορυφαία Highline υπάρχει κάποια απόσταση. Τα φωτιστικά σώματα, για παράδειγμα, στο αυτοκίνητό «μας» είναι νέα, μοιάζοντας εκείνα του GTI, αλλά ακόμη πιο... νέα είναι στις πιο πλούσιες εκδόσεις με ειδικές LED ταινίες για τα φλας. Τυπικά σε μια ανανέωση, υπάρχουν επίσης νέα σχέδια ζαντών και αποχρώσεις όπως αυτό το περλέ λευκό του πάγου που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Για τα του εσωτερικού χρειαστήκαμε τη βοήθεια του... press kit για να μάθουμε ότι η ανανέωση του updated Golf περιορίζεται στις νέες επενδύσεις θυρών, στο κάλυμμα του επιλογέα ταχυτήτων, στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις των καθισμάτων. Επομένως έχουμε άριστη εργονομία, πολύ καλή ποιότητα συνολικά, ευρυχωρία –χάρη και στη λογική της σχεδίασης με τη μεγάλου ύψους καμπίνα– και πρακτικότητα λόγω χώρων για μικροαντικείμενα. Την προσοχή τραβά κυρίως η φιλοσοφία ψηφιακής απεικόνισης και ελέγχου που βασίζεται στη νέα οθόνη πληροφοριών active info display που έχουμε δει σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου. Αλλά γι' αυτήν θα περιμένετε λίγο μέχρι να δοκιμάσουμε αυτοκίνητο που να διαθέτει τη μεγάλη virtual οθόνη. Είπαμε. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν στη βασική έκδοση, έτσι εδώ έχουμε συμβατικά, αναλογικά όργανα.

Επίσης το Golf είναι το πρώτο μικρομεσαίο αυτοκίνητο παγκοσμίως που προσφέρει έλεγχο λειτουργιών στη νέα οθόνη μέσω χειρονομιών, αλλά ούτε τέτοια διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής. Αυτά όμως που διέθετε είναι Adaptive Cruise Control & Speed Limiter, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και λειτουργία αναγνώρισης πεζών, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης, πλήρες ESP με λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου και 7 αερόσακους. Είναι η πρώτη φορά που αυτοκίνητο της κατηγορίας εξοπλίζεται στάνταρ με όλα αυτά τα συστήματα από τη βασική έκδοση κι αυτό είναι ένα μεγάλο «συν».

Μια μικρή παρένθεση

Το «νέο» VW Golf με τον επαναστατικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, 150 ίππων, για τον οποίο διαβάσατε τον προηγούμενο μήνα στην πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό, θα αργήσει μερικές εβδομάδες την έναρξη παραγωγής του. Επομένως μπορείτε να εκλάβετε τούτη τη δοκιμή του Golf 1.0 TSI 110 PS ως ένα καλό... ορεκτικό πριν αναλύσουμε όλη την ομπρέλα τεχνολογιών που θα φέρει το Golf 1.5 TSI Evo 150 PS.

Υπενθυμίζουμε ότι το 1000άρι μοτέρ είναι το πρώτο σύνολο του ομίλου με απόδοση 200Nm ροπής στο λίτρο και βάρος μόλις 89 kg με την κωδική ονομασία «ΕΑ211» και το οποίο τοποθετήθηκε στο Golf το 2015. Με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, κυλινδροκεφαλή, μπλοκ και έμβολα από κράμα αλουμινίου (με τα χιτώνια να είναι από χυτοσίδηρο) διαθέτει μεταβλητό χρονισμό όλων των βαλβίδων, ενώ σε ό,τι αφορά την πίεση ψεκασμού καυσίμου φτάνει τα 250 bar. Μέχρι προσφάτως απέδιδε 115 ίππους. Τώρα όμως εν έτει 2017 έχει απολέσει 5 ίππους για λόγους που δεν μας έγιναν γνωστοί, ενώ η ροπή παραμένει πλούσια στα 200 Nm και μάλιστα στο ίδιο εύρος στροφών με πριν από 2.000 μέχρι 3.500 rpm.

Είναι γνωστή λοιπόν η εύρυθμη λειτουργία του χωρίς ίχνος τρικύλινδρης ακουστικής σε όλο το εύρος στροφών λειτουργίας. Γεμίζει γραμμικά και μόνο στις δύο πρώτες αλλαγές σχέσεων από τον 6άρη μηχανικό επιλογέα υπάρχει μια κάποια δυστροπία να διατηρήσει τις στροφές κάνοντας μια στιγμιαία βύθιση 500 rpm. Αυτό το σενάριο είναι στην περίπτωση που... κυνηγάτε φανάρια. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις θα διαπιστώσετε ότι ο κινητήρας είναι τόσο αποδοτικός που συχνά-πυκνά σε ξεγελά, καθώς θαρρείς ότι είναι μεγαλύτερος και ισχυρότερος. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου. Επίσης στις μετρήσεις μας το νέο Golf ήταν σε όλες τις επιμέρους επιδόσεις ταχύτερο από το προηγούμενο Golf. Η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο διατηρείται εξαιρετικά χαμηλή (μια κανονική βόλτα στα λιμανάκια της παραλιακής έδειξε 5,4 l/100 km, ενώ η μέση μαζί με τις εξαντλητικές δοκιμές μας άγγιξε τα 7,1 l/100 km).

Απέχει πάντως το Golf αρκετά από την οδηγοκεντρική αμεσότητα ενός Focus αντίστοιχου κυβισμού. Το Golf θα στρίψει καλά, αλλά θα γείρει λίγο περισσότερο. Στο άφημα του γκαζιού στο apex μπορεί και να υπερστρέψει λίγο, αλλά τόσο το ESP όσο και το EDL, το ηλεκτρονικό ψευδομπλοκέ διαφορικό εμπρός, μαζεύουν τα «κακώς κείμενα». Θα κρατήσει λοιπόν με εντιμότητα και πειθαρχία, ακόμα και με άνεση χάρη και στα υψηλού προφίλ ελαστικά. Αυτά είναι και ένας λόγος για το επίπεδο άνεσης. Μη λησμονούμε άλλωστε ότι στα «μικρά» Golf, όπως τούτο της δοκιμής μας με τους 110 ίππους, η πίσω ανάρτηση βασίζεται σε ημιάκαμπτο άξονα και όχι στην πιο σοφιστικέ πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που φαίνεται στο όριο και σε κακό ανάγλυφο, αλλά όχι τόσο όσο σε άλλες υλοποιήσεις.

Εν ολίγοις

Το ανανεωμένο Golf δεν απώλεσε το παραμικρό από τον διαχρονικό χαρακτήρα του, ανανεώθηκε αισθητικά «όσο-τόσο» και εμπλουτίστηκε με στάνταρ στοιχεία εξοπλισμού που εκτοξεύουν το επίπεδο ασφάλειας σε νέα στάνταρ.

Σαφώς και δεν σε ιντριγκάρει να το στρίψεις σε απαιτητικές διαδρομές, όμως ο κινητήρας του αντέχει και προσφέρει περισσότερα από όσα ορίζει ο κυβισμός ή η ονομαστική ισχύς του. Ομως συνολικά με 20.200 ευρώ στη βασική έκδοση για το πεντάθυρο Golf 110 ίππων και 21.600 ευρώ για το πιο καλά εξοπλισμένο απέχει μόλις 800 ευρώ από ένα... Audi A3 Sportback 1.0 116 PS. Επομένως θα πρέπει να είστε πολύ συνειδητοποιημένοι για το πιο Golf θα αγοράσετε.

ΥΠΕΡ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΣΤΑΝΤΑΡ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ.


KATA: ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΤΑΝ ΠΙΕΖΕΤΑΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΤΙΜΗ.

Θέλεις να δοκιμάσεις και ποιο πακέτο ασφάλισης αυτοκινήτου σου ταιριάζει; Μπες στην Anytime & βρες αυτό που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σου!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - VOLKSWAGEN GOLF 1.0 TSI 110 PS

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 999
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 81 (110)/5.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 200/2.000
  • ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ): ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
  • EΛΑΣΤΙΚΑ: CONTINENTAL CONTIECOCONTACT5
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ: 195/65-R15

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.258x1.799x1.492
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.620
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.141
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 380/1.270
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*: 196
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 0-80 km/h: 7,4
  • 0-100 km/h: 10,9
  • 0-120 km/h: 15,2
  • 0-400 m: 17,6
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 50-80 km/h (ΜΕ 3η): 4,5
  • 70-100 km/h (ΜΕ 4η): 5,7
  • 80-120 km/h (ΜΕ 5η): 11,5
  • 90-120 km/h (ΜΕ 6η): 11,1
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h: 31,8
  • 120-0 km/h: 55,2
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 5,9/4,1
  • ΜEΙΚΤΗ*: 4,8
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,1
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 109
  • ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)
  • 90 km/h (ΜΕ 4η): 60
  • 110 km/h (ΜΕ 5η): 63
  • 130 km/h (ΜΕ 6η): 67

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 20.200
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 106,8

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 9
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 9
  • VALUE FOR MONEΥ - 8
  • ΣΥΝΟΛΟ - 84