Δοκιμάζουμε KIA Picanto GT-Line 1.2 84 PS


Πολλοί θα θεωρήσουν το Picanto ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Πολλοί θα κάνουν λάθος με αυτή την εκτίμηση. Το όχημα της KIA ξεγελά με τις εξωτερικές διαστάσεις του καθώς είναι περισσότερα απ’ όσα δείχνει.

  • 16/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

 

Το Picanto δεν βρέθηκε ποτέ στις πρώτες θέσεις πωλήσεων της mini κατηγορίας οχημάτων, εντούτοις η απάντηση για το τι αξίζει είναι σαφής: πρόκειται για ένα από τα καλύτερα αυτής, συνολικά. Όπως ίσως είναι γνωστό, οι Κορεάτες, για να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές τους, επέλεξαν να αναβαθμίσουν τα μοντέλα τους σε κάθε τομέα τους. Αυτή είναι μια διαδικασία που διαρκεί επί χρόνια (πλέον) και το αποτέλεσμά της είναι εμφανές με τον καλύτερο τρόπο στη νέα «γενιά» του μοντέλου. Σύμφωνα με τα στελέχη της ΚΙΑ, το νέο Picanto δημιουργήθηκε ώστε να είναι πιο ώριμο από ποτέ στην ως τώρα ιστορία του και οι επιβάτες του εξαρχής ν’ αποκομίζουν την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Μεγαλύτερο εσωτερικά

Το αμάξωμα του αυτοκίνητου δεν έχει μεταβληθεί από πριν, πλην του ύψους του το οποίο έχει αυξηθεί κατά 0,5 cm. Εντούτοις, η καινούργια «πλατφόρμα Η» (όπως είναι η κωδική ονομασία της) στην οποία βασίζεται το νέο μοντέλο επέτρεψε την αύξηση του μεταξονίου κατά 1,5 cm, συγκριτικά, επιτρέποντας την αύξηση του ωφέλιμου μήκους εσωτερικά και του χώρου αποσκευών (ο τελευταίος είναι τουλάχιστον 255 λίτρα, μεγαλύτερος κατά 55 λίτρα). Επίσης, χάρη σε αυτή την πλατφόρμα μειώθηκε το μήκος των προβόλων αλλά και συνολικό βάρος του οχήματος, λόγω της ευρύτερης χρήσης χάλυβα υψηλής αντοχής για την κατασκευή της. Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, η νέα πλατφόρμα είναι κατά 23 kg ελαφρύτερη από την προηγούμενη, η στρεπτική δυσκαμψία της έχει αυξηθεί κατά 32% και κατά 12% η εφελκυστική αντοχή της, συγκριτικά.

Χάρη σε αυτά, έχει βελτιωθεί και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, καθώς το νέο μοντέλο δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι είναι πιο στιβαρό από πριν. Βεβαίως, σε αυτό συμβάλλει και η αναθεωρημένη ανάρτηση που διαθέτει το όχημα. Η ουσιαστικότερη αλλαγή αφορά στο σχήμα του ημιάκαμπτου άξονα στο πίσω μέρος –πλέον είναι πιο κεκλιμένος από πριν– καθώς και στις ρυθμίσεις τόσο αυτής όσο και της εμπρός διάταξης (σημ.: γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος).

Αναφορικά με τη σχεδίασή του, το καινούργιο Picanto προκαλεί το ενδιαφέρον με την αδρή όψη του. Το αισθητικό αποτέλεσμα προέκυψε έπειτα από συνεργασία των στελεχών της εταιρείας στα σχεδιαστικά κέντρα της στη Γερμανία (Φρανκφούρτη) και τη Νότια Κορέα (Namyang).

Όπως έγινε γνωστό, στόχος τους ήταν να το κάνουν να δείχνει εξαρχής ότι πρόκειται για ένα καλοκατασκευασμένο και πιο «σπορτίβ» (sic) όχημα, ιδίως στην εν λόγω εξοπλιστική έκδοση (σημ.: «GT-Line»). Το Picanto, όντως προκαλεί το ενδιαφέρον με το σχήμα του καθώς ο συνδυασμός πολυγωνικών πλαισίων στη μάσκα και τα φώτα με τις ακμές στο αμάξωμά του το κάνουν ίσως το πιο ιδιότυπο στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Βελτιωμένο

 

Η αρχική εντύπωση παραμένει καλή και σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του. Ως επιβάτης, προσέχεις αμέσως την ασημένια απόχρωση στο τιμόνι, την έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό και τη διχρωμία τόσο σε αυτό όσο και στην ταπετσαρία (ή τη δερμάτινη επένδυση). Μία ακόμα θετική εκτίμηση είναι η αναβάθμιση που έχει πραγματοποιηθεί στην ποιότητα των πλαστικών υλικών και το φινίρισμα αυτών, σε σχέση με πριν. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι καλύτερο και ένα από τα καίρια στοιχεία στα οποία βασίστηκαν οι άνθρωποι της εταιρείας για να προσδώσουν στο Picanto τον διαφορετικό «χαρακτήρα» που επιδίωξαν. Ακόμα και στη βασική έκδοσή του, το μοντέλο διαθέτει, μεταξύ άλλων, συστήματα ελέγχου της ευστάθειας («ESC»), προειδοποίησης του οδηγού για την κίνηση μπροστά από το όχημα («VSM») καθώς και σύστημα υποβοήθησης του οδηγού σε εκκίνηση σε ανηφόρα («HAC»). Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και στηρίζουν καλά το σώμα. Στο πίσω μέρος, δύο ενήλικοι θα μεταφερθούν με άνεση αναφορικά με τον ωφέλιμο χώρο.

Οδηγώντας το

Στο δρόμο, το καινούργιο Picanto είναι πιο στιβαρό και δεν ταλαντώνεται στο βαθμό που συνέβαινε πριν, ιδίως στην περίπτωση που το αυτοκίνητο διέλθει με αυξημένη ταχύτητα από εγκάρσια κακοτεχνία του δρόμου. Η αίσθηση του τιμονιού -από την άλλη- είναι βαρύτερη και αυτή του μοχλού ταχυτήτων απλά ικανοποιητική κατά τη μετακίνηση του για την αλλαγή των σχέσεων.

Ο τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας αναφορικά με την απόδοση της ροπής ήδη από τις χαμηλές rpm. Αυτό οφείλεται τόσο στη δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί της εταιρείας για τον περιορισμό των απωλειών λόγω τριβών όσο και στο σύστημα «D-CVVT» («Dual-Continuous Variable Valve Timing») που διαθέτει και το οποίο μεταβάλλει διαρκώς τον χρονισμό των δύο επικεφαλής εκκεντροφόρων. Στην πράξη, η απόδοση της ροπής ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση κίνησης τόσο εντός πόλης όσο και σε περιαστικές διαδρομές, καθώς επιταχύνει εν κινήσει το αυτοκίνητο σε σχετικά σύντομο χρονικό. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι πως το Picanto έχει τη γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός supermini, όχι απλώς ενός mini οχήματος, και διατηρεί εύκολα την κάθε φορά επιλεγείσα ταχύτητα κίνησης. Το επίπεδο θορύβου του είναι σχετικά χαμηλό, όμως η κατανάλωση αυξάνεται όταν πιέζεται ο κινητήρας και καλό είναι (ο οδηγός) να εκμεταλλεύεται τη ροπή του κινητήρα παρά να πατά έντονα το δεξί πεντάλ.

Ως επίλογο, θα σημειώσουμε ότι το καινούργιο Picanto έχει βελτιωθεί ουσιωδώς τόσο σε βασικούς τομείς του οχήματος όσο και σε ό,τι αφορά στην εικόνα του και τον εξοπλισμό του. Είναι ευκολοδήγητο εντός πόλης, θα τα καταφέρει καλά σε ένα ταξίδι και οι επιβάτες του θα μεταφερθούν με σχετική ευρυχωρία σε κάθε περίπτωση. Η έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα είναι πιο προσιτή οικονομικά αλλά στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση (σημ.: «GT-Line Navi») το κόστος αυξάνεται σημαντικά για τα δεδομένα ενός οχήματος της mini κατηγορίας.Πάντως, η αναλογία αξίας/τιμή είναι καλή ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον παράγοντα τη επταετούς εργοστασιακής εγγύησης (ή κάλυψη 100.000 km) που προσφέρει η KIA. Κρίνουμε ότι όποιος αποφασίσει να αποκτήσει το Picanto θα ικανοποιηθεί από το επίπεδο εξοπλισμού και δεν θα χρειαστεί να συμβιβαστεί τόσο όσο θα πρέπει να κάνει με άλλα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων.

ΠΙΝΑΚΑΣ

TECH INFO  KIA PICANTO 1.2 MPI 84 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                      4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ                                            BΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                   1.248

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]           62 (84)/6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                  122/4.000

ΚΙΝΗΣΗ                                              ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                3.595x1.595x1.485

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                         2.400

ΒΑΡΟΣ (kg)                                      864

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max   255/1.010

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 35

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                              12,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                          170

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                           5,9/3,8

ΜEΙΚΤΗ*                                                    4,8

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                        7,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                            109

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)** 10.990 («EX Instyle»)

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ) 103,88

       ΥΠΕΡ

  • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ,

  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,

  • ΕΠΤΑΕΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ

  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ,

  • ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

KIA PICANTO 1.2 MPI 84 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                             9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                              8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                         7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ           8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ        7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                         9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                  8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                            9

VALUE FOR MONEY                 8

ΣΥΝΟΛΟ                                      82