Δοκιμάζουμε: Nissan Qasqhai 1.6 DCI 130 PS X-TRONIC


Υπάρχει άραγε κάποιος ανταγωνιστής που θα μπορούσε να κλονίσει την κυριαρχία του Qasqhai στην κατηγορία των crossover; 

  • 8/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΥΤΟΣ

Υπάρχουν στιγμές στην ιστορία της αυτοκίνησης που μοιάζει όλο το σύμπαν να συνωμοτεί υπέρ μιας εταιρίας και ενός μοντέλου. Και όταν πριν 10 χρόνια η Nissan έβγαζε στην αγορά την πρώτη γενιά του Qashqai ουδείς μπορούσε να αντιληφθεί πόσο σημαντική “φλέβα χρυσού” είχε χτυπήσει η Ιαπωνική εταιρία. Οι αριθμοί πάντως είναι καταλυτικοί: πάνω από 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2007, δεκάδες βραβεία σε όλες τις χώρες του κόσμου και μόνιμη θέση στην κορυφή των πωλήσεων (μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα). Kαι το αποκορύφωμα όλων αυτών;

Μια απίστευτη εμπορική "κράση", καθώς, όσο και αν φαίνεται παράδοξο, ο Μάρτιος της φετινής χρονιάς ήταν ο πιο επιτυχημένος σ’ αυτή την δεκαετή πορεία με 33.000 πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Μιλάμε δηλαδή για ένα πραγματικό εμπορικό φαινόμενο, ένα χαρισματικό αυτοκίνητο που χωρίς τυμπανοκρουσίες και κινήσεις εντυπωσιασμού κατάφερε να ταιριάξει με τους καιρούς και να απαντήσει στο ευρύ αγοραστικό κριτήριο όλου του πλανήτη. Η αλήθεια είναι ότι το Qashqai θα μπορούσε να συνεχίσει ως είχε, αφού στον ορίζοντα δεν υπήρχε κανένα σημάδι εμπορικής κόπωσης. Όμως στο μεσοδιάστημα των 10 χρόνων -και με μεγαλύτερη ένταση τα δύο τελευταία- ο ανταγωνισμός μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι αυτής της κατηγορίας. Αναμενόμενα λοιπόν η Nissan κάνει την δική της κίνηση, με μία άκρως μελετημένη επικαιροποίηση του Qashqai, επιδιώκοντας να το κρατήσει ακμαίο στην τροχιά του πρωταθλητισμού που κάνει τόσα χρόνια. Μία ανανέωση που δεν αλλάζει την βασική δομή του όλου concept, αλλά επεμβαίνει σχεδόν χειρουργικά σ' εκείνα τα σημεία που το απερχόμενο Qashqai είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του.

 

Έμφαση στην ποιότητα

Το πρώτο και κύριο χαρακτηριστικό που αντιλαμβάνεται κανείς όταν έρχεται σε επαφή με το νέο Qashqai είναι η εμφανής προσπάθεια της Nissan να του προσδώσει έναν πιο ποιοτικό και συνολικά πιο αναβαθμισμένο χαρακτήρα. Και αυτό εντοπίζεται τόσο στις αλλαγές στο αμάξωμα, όσο πολύ περισσότερο στο σαλόνι του. Σε ό,τι αφορά το αμάξωμα, η πιο χαρακτηριστική διαφοροποίηση εντοπίζεται στο εμπρός μέρος, με την υιοθέτηση ενός πιο δυναμικού χαρακτήρα ο οποίος υποστηρίζεται κατά κύριο λόγο από την ενσωμάτωση της μάσκας “V-motion” που είναι πλέον σήμα κατατεθέν της Nissan. Νέας σχεδίασης είναι και τα φωτιστικά σώματα, τα οποία στις πιο ακριβές εκδόσεις αποτελούνται από μία διάταξη Full LED εξοπλισμένα με Σύστημα Προσαρμοσμένου Φωτισμού (AFS) το οποίο προσαρμόζει την δέσμη ανάλογα με την τροχιά του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, η γενικότερη εικόνα του Qashqai και οι αναλογίες του σχεδίου δεν έχουν μεταβληθεί (ούτε υπήρχε λόγος άλλωστε...), με μόνη ανεπαίσθητη διαφοροποίηση την αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου κατά 17 mm, λόγω των διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρων (το ύψος και το πλάτος έχουν παραμείνει αμετάβλητα). Την ανανέωση πάντως συνοδεύουν μια πιο μοντέρνα σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων, κάποιοι νέοι χρωματισμοί στο αμάξωμα, καθώς και νέας σχεδίασης ζάντες από 17 έως 19 ίντσες ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού.

Η αναβάθμιση και το premium ζητούμενο είναι σαφώς πιο ευδιάκριτα στο σαλόνι, όπου η Nissan έβαλε τα δυνατά της για να σταθεί επάξια στον νεότερο (και κατά κύριο λόγο Γερμανικό) ανταγωνισμό. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι σαφώς καλύτερα απ’ ότι στο παρελθόν και με πιο προσεγμένη συναρμογή ενώ και ο διάκοσμος έχει ανέβει ένα σκαλί σε αίσθηση απτής ποιότητας. Σύμφωνα με τη Nissan έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην εξασφάλιση της όσο δυνατόν αθόρυβης μετακίνησης των επιβατών, γι’ αυτό και έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ περισσότερα ηχομονωτικά υλικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σ΄ αυτό συμβάλουν επίσης και κάποιες λεπτομέρειες (όπως για παράδειγμα η αύξηση του πάχους του παραθύρου της πίσω πόρτας ή κάποια πρόσθετα πτερύγια στο εμπρός spoiler που βελτιώνουν την ροή του αέρα κάτω από το αμάξωμα) οι οποίες μειώνουν ακόμα περισσότερο τους αεροδυναμικούς θορύβους που φθάνουν στο εσωτερικό.

Σχεδιαστικά δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στο ταμπλό, με πιο χαρακτηριστικό το νέο τιμόνι με τους πολλαπλούς διακόπτες και την επίπεδη βάση που συναντάμε και στο Micra. Η θέση οδήγησης ήταν και παραμένει ένα δυνατό στοιχείο του Qashqai, με τα εμπρός καθίσματα να έχουν νέα ανατομική σχεδίαση για περισσότερη άνεση. Η εργονομία παραμένει σε κορυφαία επίπεδα, ενώ πλούσιες είναι και οι παροχές σε θήκες για μικροαντικείμενα. Μοναδική ένσταση η μάλλον μικρή οθόνη των 7 ιντσών η οποία δεν στερείται λειτουργιών όμως χρειάζεται ένα “φρεσκάρισμα” στο user interface για να δείχνει πιο μοντέρνο. Όσο για τους χώρους των επιβατών παραμένουν άκρως ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες (ο μεσαίος πίσω θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις) ενώ και το πορτμπαγκάζ εξακολουθεί να διαθέτει 430 ωφέλιμου χώρου, ο οποίος μπορεί να φθάσει έως και τα 860 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

 

Τεχνολογική αναβάθμιση

Από τη νέα γενιά του Qashqai δεν θα μπορούσε να λείπει και η απαραίτητη τεχνολογική "ενημέρωση" με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα που έχει υιοθετήσει η Nissan. Ανάλογα την έκδοση μπορούν να προστεθούν πολλά από τα συστήματα του “Nissan Intelligent Mobility” (όπως τα Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Park Assist κ.λπ.), τα οποία μέσα στο 2018 θα συνδεθούν όλα κάτω από την ομπρέλα του “ProPILOT”, του πρώτου συστήματος αυτόνομης οδήγησης της Nissan που θα μπει σε ευρεία παραγωγή.

Όλα τα παραπάνω και αρκετά ακόμα (όπως ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα με την υπογραφή της Bose) βρίσκονται στην κορυφαία έκδοση “Techna ” η οποία μπαίνει για πρώτη φορά στην γκάμα του μοντέλου. Η πιο λογική και value for money έκδοση Acenta (όπως και του αυτοκινήτου της δοκιμής μας) διαθέτει ένα επαρκέστατο πακέτο εξοπλισμού, με έξι αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, πρόγραμμα οδήγησης eco, star/stop, κάμερα οπισθοπορείας, hill assist, cruise control κ.λπ.

 

Άνετο και σίγουρο

Πέρα από την εμφανή αναβάθμιση στον τομέα της ποιότητας, η Nissan έκανε κάποιες καίριες επεμβάσεις σε τμήματα του μηχανικού υπόβαθρου του αυτοκινήτου εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην βελτιστοποίηση της άνεσης και της ποιότητας κύλισης του αυτοκινήτου της. Ο συνδυασμός των πιο μαλακών ελατηρίων αλλά της αυξημένης σκληρότητας της εμπρός αντιστρεπτικής αποδεικνύεται επιτυχημένος, καθώς το νέο Qashqai είναι εμφανώς πιο άνετο από το προηγούμενο, χωρίς όμως να χάνει την πολύ καλή κατευθυντικότητα που είχε και την ζωντανή αίσθηση από το τιμόνι. Σ’ αυτό συμβάλλει και το σύστημα Active Ride Control που φρενάρει ελαφρά τους εμπρός τροχούς μέσα στην στροφή, έτσι ώστε να μειώσει τις αναπηδήσεις και την μετάδοση των όποιων κραδασμών στο τιμόνι. Ο οδηγικός του χαρακτήρας θα εκτιμηθεί από τον τυπικό οδηγό αυτής της κατηγορίας οχημάτων καθώς ταξιδεύει άνετα και με σιγουριά στον αυτοκινητόδρομο, ενώ την ίδια στιγμή είναι ευχάριστο και μέσα στην πόλη με εξαιρετική ορατότητα και επαρκέστατη για το μέγεθός του ευελιξία. Υπό πίεση θα γείρει λίγο περισσότερο απ’ ό,τι θα ήταν επιθυμητό (και σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά), όμως παρ’ όλα αυτά θα ακολουθήσει πιστά και χωρίς περιττά “δράματα” την τροχιά που έχει χαράξει ο οδηγός. Πολύ καλά και τα φρένα τόσο σε αίσθηση στο πεντάλ όσο και σε απόδοση ακόμα και μετά από συνεχή χρήση.

Ο γνωστός μας και από το προηγούμενο μοντέλο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων και των 130 ίππων είναι και πάλι ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, με εξαιρετικό “τράβηγμα” από χαμηλά και αβίαστη λειτουργία έως την πάνω κλίμακα στο στροφόμετρο. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT που η Nissan ονομάζει Χ-Τronic. Χωρίς να αποφεύγει τις εγγενείς ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει αυτός ο τύπος κιβωτίου, η Nissan το έχει αναβαθμίσει σε σχέση με το προηγούμενο Qashqai, καθιστώντας το πιο άμεσο στην λειτουργία του (όσο αυτό είναι εφικτό) ενώ παράλληλα έχει ανεβάσει στις 7 τις προεπιλεγμένες σχέσεις στην χειροκίνητη λειτουργία. Πάντως ακόμα και με αυτό το κιβώτιο ο κινητήρας εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις ενώ παραμένει και οικονομικός, με την μέση κατανάλωση της δοκιμής να βρίσκεται στα 7,1 l/100km, ενώ σε χαλαρό ταξίδι δεν δυσκολεύτηκε να κινηθεί και με πάνω από 1 λίτρο λιγότερο.

 

Συνοψίζοντας

Με το νέο Qashqai η Nissan πέτυχε μεμιάς δυο σημαντικά πράγματα. Να κάνει μία ουσιαστική και όχι επιδερμική αναβάθμιση σε ένα ήδη ολοκληρωμένο αυτοκίνητο και την ίδια στιγμή να μην αλλάξει τον χαρακτήρα και την εμπορική αύρα του μοντέλου που συνεχίζει να πουλάει “άμα τη εμφανίσει”. Πρόκειται και πάλι για ένα αυτοκίνητο που κολακεύει το αγοραστικό κριτήριο των καταναλωτών αυτής της κατηγορίας, και που πλέον στη νέα του εκδοχή μπορεί να σταθεί και απέναντι σε πιο premium κατασκευές. Τα 28.290 ευρώ που ζητά η έκδοση Acenta με το CVT και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς είναι ένα ποσό που απαιτεί ξεκάθαρες αντιλήψεις για την αναγκαιότητα του αυτόματου κιβωτίου, καθώς η έκδοση με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι φθηνότερη κατά 1.700 ευρώ, ενώ στα ίδια ακριβώς χρήματα με το CVT μπορεί να αγοράσει κανείς την τετρακίνητη έκδοση (πάντα με το μηχανικό κιβώτιο).

Σε κάθε περίπτωση πάντως, και παρά τον πολυπληθή και αξιοσημείωτο ανταγωνισμό που έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα, το crossover της Nissan είναι από εκείνες τις μοναδικές περιπτώσεις αυτοκινήτων που έχουν το χάρισμα να σε κερδίζουν με το “καλημέρα” χωρίς να απαιτούν παρά ελάχιστους συμβιβασμούς και ακόμα λιγότερες δικαιολογίες για να το επιλέξεις. Μπορεί να πέρασαν 10 χρόνια όμως όπως και να έχει είναι εξαιρετικά δύσκολο να παραμένεις το ακλόνητο φαβορί παγκοσμίως αν δεν έχεις κάτι χαρισματικό. Και το Qashqai επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι έχει αυτό το χάρισμα και με το παραπάνω.

 

TECH INFO

ΝISSAN QASHQAI 1.6 DCI 130 PS X-TRONIC

  •  ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 96 (130)/4000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 320/1.750
  • ΚΙΒΩΤΙΟ CVT
  • ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)
  • EΛΑΣΤΙΚΑ CONTINENTAL CONTIECOCONTACT 5
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ 215/60-R17
  • ΑΜΑΞΩΜΑ
  • ΜXΠXΥ (mm) 4.394x1.806x1.598
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.646
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.596
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 430-860
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 55
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 183
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «D» (s)
  • 0-80 km/h 7,7
  • 0-100 km/h 11,6
  • 0-120 km/h 17,0
  • 0-400 m
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «D» (s)
  • 50-80 km/h 4,0
  • 70-100 km/h 5,4
  • 80-120 km/h 8,9
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h 31,3
  • 120-0 km/h 55,7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,3/4,4
  • ΜEΙΚΤΗ* 4,7
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 7,1
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 122
  • ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)
  • 90 km/h 61
  • 110 km/h 62
  • 130 km/h 65
  • * ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)* 28.290
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 116,32
  • * ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙA. 

ΥΠΕΡ

Ποιότητα κατασκευής

Απόδοση κινητήρα

Χώροι

Άνεση ανάρτησης

 ΚΑΤΑ

- Λειτουργία κιβωτίου CVT

- Μικρή οθόνη πολυμέσων

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ  9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ  8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ  9
  • VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛO 83