Δοκιμάζουμε: Porsche Macan


Με την έκδοση Macan χωρίς κάποιο προσδιοριστικό για τον κινητήρα η Porsche ορίζει την entry level έκδοση για το μικρότερο SUV της. Πόσο… Porsche, όμως, είναι;

  • 14/12/2017

Κείμενο: Νίκος Μερτέκης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος

Σχεδιαστικά, δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι έχουμε να κάνουμε με μια κανονική Porsche, καθώς το αμάξωμα της Μacan είναι δεδομένο ότι διατηρεί τις «συγγενικές» γραμμές με την υπόλοιπη γκάμα.

Να θυμίσουμε ότι το μήκος του φθάνει τα 4,697 m και το μεταξόνιο τα 2,807 m, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εσωτερικούς χώρους (πορτμπαγκάζ 500 lt), αφού είναι δεδομένο ότι γι' αυτή την Porsche κανένας δεν θα αδιαφορήσει για τη μεταφορική της ικανότητα.

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στο πολυτελέστατο εσωτερικό που χαρακτηρίζει η κορυφαία ποιότητα και συναρμογή υλικών. Και αυτό το αποδεικνύει το γεγονός ότι η Macan της δοκιμής είχε κάτι παραπάνω από 20.000 «δημοσιογραφικά» χιλιόμετρα στο οδόμετρο και ήταν λες και βγήκε χθες από τη γραμμή παραγωγής…

Στα παραπάνω προσθέστε και την ιδιαίτερη αισθητική προσέγγιση της γερμανικής εταιρείας και έχετε την εικόνα ενός καλοφτιαγμένου διακόσμου.

Εξαιρετική και η στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα, όπως και η γενικότερη αίσθηση της «αρχοντιάς» που δίνεται σε επιβάτες και οδηγό.

Στον τελευταίο προσφέρεται η εντύπωση ότι βρίσκεται στο cockpit μιας… υπερυψωμένης 911.

Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 20 εκατοστά, ωστόσο το κάθισμα είναι χαμηλά τοποθετημένο στο δάπεδο, ώστε να προσφέρεται η καλύτερη δυνατή αίσθηση στον χειριστή. Οι διάσπαρτοι διακόπτες μπορεί στην αρχή να δημιουργούν μια σύγχυση, όμως με μια μικρή εξοικείωση βρίσκεις τα πάντα με κλειστά μάτια.

Μέχρι στιγμής έχουμε και λέμε, λοιπόν: Αισθητική αμαξώματος και διακόσμου, καθώς και υλικά κατασκευής όπως ακριβώς σε μια γνήσια Porsche.

Το μεγάλο ερώτημα που γεννάται έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά της, που είναι ένας σημαντικός λόγος αγοράς ενός αυτοκινήτου που έλκει την καταγωγή του από το Τσουφενχάουζεν.

Η Macan βασίζεται στην πλατφόρμα MLB του ομίλου VW, που «στηρίζεται» σε γόνατα και ψαλίδια βάσης εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Να σημειώσουμε εδώ, όπως και στο αυτοκίνητο της δοκιμής, διαθέσιμη είναι και αερανάρτηση που μπορεί να ρυθμίσει αυτόματα το ύψος από το έδαφος «υπακούοντας» στο επιλεγμένο Mode οδήγησης: Comfort, Sport, Sport plus και Off road (υπάρχει και η δυνατότητα ανεξάρτητης ρύθμισης της σκληρότητας).

Ανάλογες είναι και οι παρεμβάσεις σχετικά με την απόκριση του κινητήρα, της ταχύτητας των αλλαγών του PDK, αλλά και της απόκρισης του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης ΡΤΜ.

Την entry level έκδοση της Macan εφοδιάζει ένας 4κύλινδρος 2λιτρος υπερτροδοφοτούμενος βενζινοκινητήρας (θυμίζουμε ότι οι υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις, όπως και η ντίζελ είναι 6κύλινδρες στα 3.0 και 3.6 lt) και αυτό έχει ως συνέπεια το βάρος να κρατηθεί σχετικά χαμηλά (1.770 kg). Ο 2.0 Turbo κινητήρας αποδίδει 252 ίππους, ροπή 370 Nm από τις 1.600-4.500 rpm και είναι σε θέση να κινήσει αξιοπρεπέστατα τη Macan (0-100 km/h σε 6,7 sec, 80-120 km/h σε 4,8 sec και τελική 229 km/h).

 

Στην πράξη

Είναι δεδομένο ότι είσαι λίγο επιφυλακτικός απέναντι σε μια 4κύλινδρη Porsche παρά τη θέα των τεράστιων τροχών των 20 ιντσών, αλλά και των διπλών απολήξεων των εξατμίσεων…

Είναι και ο ανταγωνισμός, βλέπετε, αμείλικτος. Και όποιος έχει οδηγήσει τις Mercedes-Benz CLC 300 4MATIC (έστω και τη «250») και BMW X4 xDrive 28i, καταλαβαίνει τι εννοούμε…

Στη «μικρή» Macan ευθύς εξαρχής θα αντιληφθείς το πλαίσιο «γρανίτη», αλλά και την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση που συνδυαστικά με τα φαρδιά μετατρόχια προσφέρουν μια «καλή βάση» που την κάνουν κυριολεκτικά ακλόνητη. Από την άλλη είναι και το εξαιρετικό σε πληροφόρηση και αίσθηση τιμόνι που μόνο σε σπορ αυτοκίνητα συναντάς.

Στον αυτοκινητόδρομο θα ήταν πλεονασμός να αναφερθούμε στην ποιότητα κύλισης ή στη super premium αίσθηση. Οφείλουμε να αναφερθούμε στην ικανότητά της να προσφέρει ένα άνετο πολύωρο ταξίδι: αναρτήσεις που καταπίνουν τα πάντα και ηχομόνωση σε σημείο πλήρους «αποστείρωσης» από το εξωτερικό περιβάλλον.

Από την άλλη είναι και ο ήχος των διπλών απολήξεων στο Sport πρόγραμμα που σε βάζει συνεχώς στην «πρίζα»…

Πρωί, πρωί στην Πεντέλη προκειμένου να βγει και το πρόγραμμα της «24ωρης δοκιμής» και από τις πρώτες στροφές γίνεται αντιληπτό ότι η Macan ακόμη και στο Comfort πρόγραμμα με τη μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση είναι ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο και ένα «κλικ» πάνω σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Σχετικά σφιχτή ανάρτηση, ενδοτικό το πλαίσιο, τιμόνι διαβήτης και άφθονη ροπή στο δεξί πεντάλ.

Στο Sport plus και με το ESP Off η Macan γίνεται ακόμη πιο ευχάριστη και θα ικανοποιήσει τον οδηγό που επιζητά το κάτι παραπάνω.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι σχεδόν ανεξάντλητα και μόνο η γλιστερή άσφαλτος μπορεί να τα «σπάσει» και τότε η ουρά θα γλιστρήσει γλυκά και ελεγχόμενα, καθώς η ροπή θα μεταφερθεί άμεσα στον πίσω άξονα για την επανάκτησή της.

Οπως και να έχει, τη Macan έστω και με αυτόν τον τετρακύλινδρο κινητήρα δεν υπάρχει περίπτωση να μην την ευχαριστηθείς. Το αυτοκίνητο δεν είναι super sport, αλλά ένα δυνατό, γρήγορο SUV που δεν θα σε αφήσει ανικανοποίητο στον τομέα «οδηγική ικανοποίηση».

Δεν είναι το πλέον κατάλληλο για τον petrolhead, αλλά για οποιονδήποτε οδηγό έχει ως προτεραιότητα τις επιδόσεις, την οδηγική ικανοποίηση, αλλά και τα υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Ενα αυτοκίνητο που χωρίς κανέναν ενδοιασμό θα έδινε κάποιος (έχοντας την οικονομική άνεση, φυσικά) στη σύζυγο για την καθημερινή μετακίνησή της ή στο παιδί του για τη βραδινή έξοδο.

Στο αρχικό μας ερώτημα «πόσο Porsche είναι η μικρή Macan» η απάντηση έχει ως εξής: Αν ορίσουμε ως σημείο «αυθεντικότητας» την 911, είναι δεδομένο π΅ως δεν υπάρχει καμία συγγένεια σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις για τα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και τις οδηγικές ιδιαιτερότητες που απαιτούν και τα ανάλογα «χέρια».

Αν όμως βάλουμε στην εξίσωση την Panamera, αλλά και την Cayenne, αυτοκίνητα στα οποία η εταιρεία βάσισε τα τελευταία χρόνια την ύπαρξή της, τότε, ναι, ακόμη και η τετρακύλινδρη Macan είναι ένα γνήσιο τέκνο του Τσουφενχάουζεν, ένα αυτοκίνητο που αξίζει να δώσεις το κάτι παραπάνω για να την έχεις στο γκαράζ σου.

Δεν έχει τον «απόλυτο» χαρακτήρα μιας 911 ή έστω της 718 Cayman, μπορεί όμως να προσφέρει την ξεχωριστή αίσθηση που υποδηλώνει το σηματάκι της στο καπό.

 

TECH INFO

PORSCHE MACAN

 

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.984
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 185(252)/5.000-6.800
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 370/1.600-4.500
  • ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΜΑΞΩΜΑ
  • ΜXΠXΥ (mm) 4.697Χ1.923Χ1.624
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.807
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.770
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min 500
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 65
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
  • 0-100 km/h (s) 6,7
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 229
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 8,4/6,4
  • ΜEΙΚΤΗ* 7,2
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 10,2
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 167
  • *ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 80.100
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 409,15

ΥΠΕΡ

  • ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ 4ΚΥΛΙΝΔΡΗ Η MACAN ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΣΤΕΡΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΑΠΟΛΑΥΣΗΣ

ΚΑΤΑ

  • ΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

TECH TALK

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ    8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ     9
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ  8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ   9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ    9
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ    8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ     9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ    8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ           9
  • VALUE FOR MONEY      8

ΣΥΝΟΛΟ         85