Δοκιμάζουμε: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG 4x2 (pics)


Οι μεγάλες μεταφορικές ικανότητες συνδυαστικά με τη δύναμη του 2.0 TDI πετρελαιοκινητήρα ορίζουν το χαρακτήρα αυτού του προσθιοκίνητου Kodiaq.

  • 24/11/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Ας υποθέσουμε ότι ζούμε σε μια κανονική χώρα, όπου οι πολίτες της ευημερούν και είναι σε θέση να απολαύσουν τις καθημερινές απλές χαρές της ζωής και έχουν τον χρόνο, τη διάθεση, αλλά και το… χρήμα για τις αποδράσεις του ΣΚ. Είναι κάτι περισσότερο από σίγουρο ότι το μέσο διαφυγής που θα αναζητούσαν δεν θα ήταν τίποτε λιγότερο από ένα μεγάλο SUV με χώρους, δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και επτά επιβατών (!), πρακτικότητα, αλλά και έναν 2λιτρο ντίζελ κινητήρα, αποδοτικό, αλλά και οικονομικό, ταυτόχρονα. Αυτός είναι ο ορισμός ενός ταξιδιάρικου αυτοκινήτου και ο οποίος εν πολλοίς σκιαγραφεί τον χαρακτήρα της entry level ντίζελ έκδοσης του Skoda Kodiaq. Αναφερόμαστε στο 2.0 TDI 150 PS με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο DSG και κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ για τους πιο απαιτητικούς προτεινόμενη είναι η αμιγώς τετρακίνητη έκδοση 2.0 TDI 190 PS.

 

Design

Στο Kodiaq, το ντιζάιν του αμαξώματος χωρίς να είναι ρηξικέλευθο, είναι αρκούντως δυναμικό και με κάποιες σχεδιαστικές τεχνοτροπίες όπως τα τέσσερα φωτιστικά σώματα εμπρός. Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές προσπάθησαν να δημιουργήσουν την πιο ευρύχωρη καμπίνα στην κατηγορία του με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις του μεγάλου SUV και το κατάφεραν, αξιοποιώντας στο έπακρο το μήκος των 4,7 m, το μεταξόνιο των 2,791 m και τα 1,88 m του πλάτους. Στη 5θέσια διαμόρφωση οι εσωτερικοί χώροι είναι κάτι περισσότερο από εντυπωσιακοί και ξεκάθαρα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ξανά ως concept προώθησης εκείνο το αξέχαστο με τα ατελείωτα πόδια της Αντριάνα Σκλεναρίκοβα στο πίσω κάθισμα του Superb!

Τα υλικά κατασκευής είναι στο επίπεδα ενός… VW, με τη διχρωμία στο αυτοκίνητο της δοκιμής να σπάει λίγο τη γκρι απόχρωση, οι έξυπνοι χώροι αποθήκευσης είναι επαρκείς και πολύ περισσότερο το πορτμπαγκάζ που ανάλογα με τη θέση της μεσαίας (συρόμενης) σειράς των τριών καθισμάτων κυμαίνεται από 650 έως 2.065 λίτρα!

Ο πίνακας οργάνων χωρίζεται σε δύο συμμετρικές ζώνες, ενώ οι αεραγωγοί είναι κάθετα τοποθετημένοι αντί για οριζόντια όπως στα Superb και Octavia. Σοφιστικέ είναι και το σύστημα infotainment στην κεντρική κονσόλα που διαθέτει μία μεγάλη οθόνη 8΄΄ με όλους τους διακόπτες να είναι «touch» εκτός από δύο. Οι διακόπτες και οι λειτουργίες είναι εύκολα προσβάσιμες και το user interface πολύ φιλικό. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για κάποιον να εξοικειωθείς με το περιβάλλον και τα πολλά συστήματα του νέου Kodiaq. Βεβαίως, το νέο SUV της Skoda διαθέτει νέα συστήματα υποστήριξης του οδηγού που εξασφαλίζουν βελτιωμένη ασφάλεια και άνεση. Κάμερες που δείχνουν το χώρο γύρω από το αυτοκίνητο με ευρυγώνιους φακούς στο εμπρός, στο πίσω μέρος του αμαξώματος αλλά και στους καθρέπτες έχουν τοποθετηθεί στο Kodiaq και οι εικόνες εμφανίζονται στην οθόνη του αυτοκινήτου. Επίσης, τα νέα συστήματα: Tow Assist που χρησιμοποιείται στην περίπτωση ρυμούλκησης τρέϊλερ αλλά και το Manoeuvre Assist που ενεργοποιείται στην περίπτωση εμποδίου πίσω από το όχημα είναι μερικά από τα αυτά. Τέλος, οι κινητές online υπηρεσίες της Skoda Connect είναι μια άλλη καινοτομία και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τις Infotainment on-line υπηρεσίες που εξασφαλίζουν περισσότερες πληροφορίες και την πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και τις υπηρεσίες Care Connect που παρέχουν πρόσβαση εξ αποστάσεως καθώς και βοήθεια αφού ενημερώνει αυτόματα το κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης.

Στη πράξη

Αυτό που ξεχωρίζει στο Kodiaq είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης, όπως και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων λόγω του σχετικά καλού αεροδυναμικού συντελεστή για την κατηγορία (0,33). O 2.0 TDI των 150 ίππων εκ των πραγμάτων δεν θα τα βρει σκούρα με το βάρος των 1.710 kg του αμαξώματος, ακόμη και όταν το Kodiaq ταξιδέψει φορτωμένο. Εξάλλου είναι και τα 340 Nm ροπής και μόλις από τις 1.750 rpm που είναι επαρκέστατα και πάντα διαθέσιμα. Από την άλλη, ο κινητήρας δεν δείχνει «ζωηρός» εμφανίζοντας μια υστέρηση χαμηλά και προφανώς αυτό έχει να κάνει με τις νέες αυστηρότερες νόρμες ρύπων. Μπορείς όμως να επιλέξεις το sport πρόγραμμα Driving Mode Select για καλύτερη απόκριση. Πάντως, οι επιδόσεις του είναι καλές καθώς χρειάζεται 10,3 sec για το 0-100 km/h, ενώ προσφέρει τελική 198 km/h. Οι αναρτήσεις είναι εμπρός με αλουμινένια γόνατα Μακ Φέρσον και επίσης αλουμινένιες πλήμνες, ενώ πίσω υπάρχει μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων με έκκεντρα τοποθετημένα τα αμορτισέρ. Η ρύθμιση είναι μαλακή, προκειμένου να συνδυάζεται με τον προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα που σας λέγαμε.

Το DSG κιβώτιο έχει κοντή κλιμάκωση στις πρώτες δύο σχέσεις προκειμένου να ενισχύεται και η ελκτική ικανότητα του Kodiaq και είναι… διάσημο για την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων. Στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο SUV της Skoda θα ταξιδέψει αρχοντικά, με την άνεση και την αυτοπεποίθηση ενός μεγάλου αυτοκινήτου. Στις στροφές η μαλακή ανάρτηση δεν αποτρέπει τις κλίσεις κάτι ενδεχομένως θα κουράσει του επιβάτες. Δεν τίθεται θέμα πρόσφυσης, καθώς το ESP, αλλά και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό εμπρός θα «μαζέψει» την υποστροφή. Σε χωμάτινες διαδρομές, οι επιβάτες σπανίως θα αισθανθούν καταπονήσεις αφού η ανάρτηση δουλεύει εξαιρετικά. Το προσθιοκίνητο το Kodiaq δεν είναι για «πολλά» σε εκτός δρόμου διαδρομές, με τον τύπο των ελαστικών αλλά και την ικανότητα του χειριστή να παίζουν καθοριστικό ρόλο…

Με τιμές που ξεκινούν από τα 27.700 ευρώ για το 2λιτρο προσθιοκίνητο Kodiaq, ευλόγως θα πει κανείς ότι είναι ένα αξιοσέβαστο ποσό για ένα αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως brand name. Ωστόσο σε αυτή την κατηγορία, δύσκολα θα βρείτε ένα αυτοκίνητο σε αυτή την τιμή, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τον εξοπλισμό και συνολικά την «αξία» του Kodiaq. Πρόκειται για ένα μοντέρνο SUV με τέλη κυκλοφορίας μόλις €154,8 που δεν προκαλεί, δεν είναι «απαιτητικό» και δεν «κουράζει» στην πολύωρη ή καθημερινή οδήγηση και με το οποίο μπορείς να «γράψεις» πολλά χιλιόμετρα αξιοποιώντας τις τεράστιες μεταφορικές δυνατότητές του.