ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017
BMW

Δοκιμάζουμε την BMW X4 M40i [photos] 20/3

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

KEIMENO: ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η BMW X4 M40i των ογδόντα πέντε χιλιάδων ευρώ μοιάζει απόκοσμη: σαν να ήρθε για λίγο από τη μακρινή στρατόσφαιρα, όπου το σχεδόν σαν νίκελ γαλάζιο της αντανακλά την ηλιακή ακτινοβολία, πάνω από τη λασπωμένη γη που άφησε πίσω της την τελευταία οκταετία το παλιρροϊκό κύμα της παγκόσμιας οικονομίας. Ομως, η αλήθεια είναι ότι σε κάποια άλλα σημεία της Γης δεν φαντάζει καθόλου απόκοσμη.

Πριν από οκτώ ή επτά χρόνια οι εφημερίδες, στις σελίδες των οικονομικών, γέμιζαν με άρθρα που είχαν τίτλο «το τέλος της εποχής του SUV», καθώς το βαρύ, ανοικονόμητο Sports Utility Vehicle γκρεμιζόταν όλο και πιο πολύ λόγω της σταδιακής κλιμάκωσης της τιμής του αργού πετρελαίου ώσπου αυτό ν' αγγίξει τα 100 δολάρια το βαρέλι το 2014.

Στην αμερικανική αγορά -τη βασική μνηστή της Χ4 Μ40i- οι πωλήσεις των SUVs, pick-ups και vans άρχισαν να φθίνουν κάτω από το 43 τοις εκατό. Τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προέλαυναν, ειδικά το 2014 και τους μήνες που η τιμή της βενζίνης έφτανε στα όρια, και το SUV πια μεταλλασσόταν -στην Αμερική και περισσότερο στην Ευρώπη- στο πιο ελαφρύ, οικονομικό Crossover, απαλλαγμένο από πολλά από εκείνα που ένα SUV διαφήμιζε ότι μπορούσε να κάνει ασχέτως αν ο ιδιοκτήτης μπορούσε να τα κάνει κι εκείνος. Το γύρισμα της σελίδας φαινόταν να συμβαίνει και στις δύο όχθες της Δύσης.

Ομως, το 2015 συνέβη κάτι εντελώς αναπάντεχο: η ραγδαία πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου ακόμα και στο μισό, στα 50 δολάρια ανά βαρέλι, όχι μόνο κράτησε στη ζωή τα SUV, αλλά τα έβαλε και σε μια εντελώς αναπάντεχη νέα εποχή άνθησης. Διότι αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο αποφασίζουν οι άνθρωποι.

Στην Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IHS, τα SUVs αναμένεται το 2020 να φτάσουν στο ποσοστό-ρεκόρ του 27 τοις εκατό των νέων αυτοκινήτων. Ενώ στην άλλη όχθη του Ατλαντικού οι Αμερικανοί, με παρόρμηση πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που αγόραζαν πρόσφατα υβριδικά, σχεδόν με παροξυσμό ή ίσως αμόκ στη θέα της ψηλής ταμπέλας ενός βενζινάδικου με καλούς αριθμούς, εκτόξευσαν τις πωλήσεις των μεγάλων, βαριών SUVs-Pick-ups-Vans στο 60 τοις εκατό το 2015!

Σε ποσοστό, δηλαδή, υψηλότερο από το προ κρίσης. Τώρα, οι τίτλοι έγκυρων εφημερίδων, όπως των New York Times, γράφουν πως «οι μεγάλες μπίζνες του πετρελαίου σκαρφαλώνουν ξανά» και στο κυρίως κείμενο εξηγούν ότι ακόμα κι αν η τιμή του βαρελιού αργού πετρελαίου μείνει στα 40, ή ακόμα καλύτερα για εκείνες στα 50 δολάρια, οι μεγάλες αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες θα ανακάμψουν - κάτι που δεν είναι απόλυτα βέβαιο και για τις ευρωπαϊκές. Και θα ανακάμψουν έχοντας κάνει ήδη 20.000 απολύσεις, έχοντας περικόψει υποθαλάσσιες αντλήσεις στον Κόλπο του Μεξικού και αλλού, κι έχοντας αγοράσει ήδη δισεκατομμυρίων δολαρίων εξοπλισμό και υπηρεσίες σε «τιμές κρίσης». Αν, δε, η τιμή αυξηθεί στα 60 δολάρια το βαρέλι, τότε οι πετρελαϊκοί κολοσσοί θα μπουν σε τροχιά μιας νέας εποχής ευημερίας. Το γύρισμα της ενεργειακής σελίδας, λοιπόν, αναβάλλεται.

< >

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

ΤΙΜΕΣ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΝΕΑ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

LIFE NETWORK