Δοκιμάζουμε το Audi A3 Sportback 1.0 TFSI 116 PS S Tronic [photos]


Αξιολογούμε το πρώτο premium μικρομεσαίο με κινητήρα 1 λίτρου και αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο.

  • 8/2/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η Audi κατάφερε να εδραιωθεί στην premium κατηγορία μέσα από πρωτοποριακές τεχνολογίες, αλλά και διεύρυνση της γκάμας της.

Ρίχνοντας μια απλή ματιά στην παλέτα των μοντέλων της εταιρείας που εδρεύει στο Ίνγκολσταντ θα παρατηρήσει κανείς το τεράστιο εύρος που διαθέτει. Και μάλιστα με κορυφαία αυτοκίνητα ακόμη και στα «άκρα» της (βλέπε σειρές Α1 και Q7), ενώ και με τα «παράγωγα» (βλέπε εκδόσεις S και RS) καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.

Ωστόσο η κίνηση ματ, στο πλαίσιο της διαφοροποίησης που πάντα χαρακτηρίζει την Audi έχει να κάνει με την τοποθέτηση στο Α3 ενός 3κύλινδρου 1.0 TFSI κινητήρα, προσφέροντας μάλιστα τη δυνατότητα συνδυασμού με το κορυφαίο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 DSG.

Αναμφισβήτητα, ένας μοναδικός συνδυασμός, καθώς κανένα αυτοκίνητο του ανταγωνισμού δεν προσφέρει κάτι ανάλογο. Δηλαδή τον ορισμό του downsized σε κινητήρα, ένα state-of-the-art αυτόματο κιβώτιο (εννοείται ότι υπάρχει επιλογή με μηχανικό έξι σχέσεων) και όλα αυτά χωρίς κανέναν άλλον συμβιβασμό σε αυτό που περιμένει κανείς από ένα Α3.

Θεωρώντας την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στη μικρομεσαία premium κατηγορία και μάλιστα με το πρακτικό hatchback αμάξωμα που η Audi ονομάζει Sportback, το Α3 αποτελεί μια εξαιρετική περίπτωση ακόμη και με αυτόν τον μικρό και αποδοτικό κινητήρα. Και εξηγούμε γιατί...

Πώς τα καταφέρνει ο 1.0 TFSI

Ο 3κύλινδρος 1.0 TFSI με σύστημα άμεσου ψεκασμού, 4-βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, από μόλις 999 κ.εκ. αποδίδει 116 ps σε ένα εύρος 5.000-5.500 rpm με την ροπή στρέψης να φθάνει τα 200 Nm μεταξύ των 2.000-3.500 rpm.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις οι εργοστασιακές μετρήσεις δείχνουν τη διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 km/h) να ολοκληρώνεται σε 9,9 sec και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 206 km/h.

Χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής πρόκειται για επιδόσεις που στο πρόσφατο παρελθόν αφορούσαν κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού και σε κάθε περίπτωση αποτέλεσμα και του εξαιρετικά χαμηλού βάρους του αμαξώματος.

Το μήκους 4,313 m αμάξωμα του Α3 Sportback (μεταξόνιο 2,637 m) ζυγίζει μόλις 1.200 kg (χωρίς οδηγό), εξαιρετική τιμή στην κατηγορία και αποτέλεσμα χρήσης αλουμινίου σε συνδυασμό με χάλυβα υψηλής αντοχής προκειμένου να επιτυγχάνεται και η κορυφαία στιβαρότητα του πλαισίου.

Στην πράξη

Στο Α3 Sportback 1.0 TFSI 116 ps τίποτε δεν «προδίδει» πώς εφοδιάζεται με έναν μικρό 3-κύλινδρο σύνολο. Είναι τόσο ομαλή η λειτουργία του κινητήρα όπως και ο ήχος που παράγει, όπως ακριβώς σε έναν 4-κύλινδρο. Είναι και η θετική απόκριση που προσφέρει αυτή την αίσθηση.

Το ενδιαφέρον εδώ είναι πώς η Audi συνδυάζει τον 1.0 TFSI 116 ps με το 7 DSG και όχι το 6 DSG και αυτό είναι μια ξεκάθαρη απόδειξη της επαρκέστατης ροπής που μπορεί να «σηκώσει» ένα διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα από την χαμηλή κλίμακα και είναι σε θέση να κινήσει αξιοπρεπέστατα το A3 Sportback, ακόμη και αυτό ταξιδεύει με πλήρες φορτίο, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς πρόκειται για ένα κόμπακτ οικογενειακό αυτοκίνητο.

Σε αστικό περιβάλλον βρίσκεται στο στοιχείο του καθώς έχει το «τσαγανό» για να κινηθεί ταχύτατα και να ανταποκριθεί στο σταμάτα-ξεκίνα χωρίς ίχνος κόπωσης. Εδώ όμως έχουμε μια παρατήρηση που κυρίως αφορά το υπερευαίσθητο σύστημα Start-Stop. Η 3κύλινδρη δομή του κινητήριου συνόλου δεν προσφέρει την αμεσότερη ανάφλεξη με αποτέλεσμα να χρειάζεται λίγο περισσότερος χρόνος, όπως και μια κάποια εξοικείωση.

Πάντως ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως την ελαστικότητά του 1.0 TFSI 116 ps και επιλέγοντας ένα εύρος περιστροφής από τις 1.800-3.500 rpm να κινηθεί σχετικά γρήγορα και οικονομικά. Σε αυτή την κλίμακα και πάντα σε εντός πόλης διαδρομές δεν θα χρειαστεί περισσότερα από 6,8 lt/km καυσίμου. Βεβαίως, το μοτέρ έχει τέτοιες δυνατότητες, όπως και το κιβώτιο που το υποστηρίζει, να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα με άμεσο αντίκρισμα στην κατανάλωση που μπορεί να ξεφύγει από τα 10 lt/100km.

Στον αυτοκινητόδρομο και με τέσσερις επιβάτες συν τις αποσκευές τους το «χιλιάρι» A3 Sportback είναι σε θέση να ταξιδέψει με άνεση να διατηρήσει σχετικά υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, στο πλαίσιο των νομίμων ανώτατων ορίων. Θα ταξιδέψει ήσυχα, άνετα και πολύ οικονομικά σε μια τιμή πέριξ των 5 lt/100km.

Και όταν χρειαστεί μια γρήγορη προσπέραση, τα 200 Nm ροπής αλλά και το θετικό σε απόκριση 7 DSG είναι εκεί για να βγάλουν τον οδηγό από τη δύσκολη στιγμή. Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι ο οδηγός έχει τη δύναμη της έκδοσης 1.4 TFSI των 150 ps, αλλά και ούτε την αίσθηση ότι ο κινητήρας 1.0 TFSI 116 ps θα τον «κρεμάσει».

Σε ότι αφορά τα γενικότερα οδικά χαρακτηριστικά του «μικρού» A3 Sportback τίποτε δεν είναι διαφορετικό από τις υπόλοιπες εκδόσεις με την ποιότητα κύλισης, την άνεση, αλλά και το κορυφαία κράτημα να αποτελούν σημείο αναφοράς στον κορυφαίο-ίσως- αυτοκίνητο της premium μικρομεσαίας κατηγορίας.

Η άποψή μας

Με πολύ απλά λόγια η Audi προσφέρει στο A3 τη δυνατότητα συνδυασμού με έναν μικρό αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα παράλληλα με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7 DSG.

Πρόκειται για έναν συνδυασμό που δεν κάνει εκπτώσεις και συμβιβασμούς, εκπληρώνοντας τα περισσότερα από όσα επιζητά κανείς από αυτήν την κατηγορία των premium μικρομεσαίων. Καλές επιδόσεις, οικονομία, φορολογικά πλεονεκτήματα (τέλη κυκλοφορίας €104) προσφέρει ο κινητήρας 1.0 TFSI 116 ps, που τείνει να γίνει «πασπαρτού» στον γερμανικό όμιλο.

Με τις τιμές να ξεκινούν από τα €25.900 για το Α3 Sportback 1.0 TFSI 116 ps S Tronic σε συνδυασμό με ένα αξιοπρεπέστατο πακέτο εξοπλισμού και after sales η Audi προσφέρει τη δυνατότητα αγοράς ενός πολυτελούς, εξαιρετικά πρακτικού, καλοφτιαγμένου και προηγμένου τεχνολογικά οικογενειακού αυτοκινήτου.

- ΣΥΝ: ΕΠΑΡΚΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

- ΠΛΗΝ: ΥΠΕΡΕΥΑΙΣΘΗΤΟ START STOP

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - AUDI A3 SPORTBACK 1.0 TFSI 116 PS S TRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ: ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 999

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 85(116)/5.000-5.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 200/2.000-3.500

ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm): 4.313Χ1.785Χ1.426

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.637

ΒΑΡΟΣ (kg): 1.200

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 380/1.220

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s): 9,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 206

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 5,5/4,1

ΜEΙΚΤΗ*: 4,6

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 106

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 25.900

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 104

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 9

VALUE FOR MONEY - 8

ΣΥΝΟΛΟ - 83