Δοκιμάζουμε το MINI Cooper Cabrio


Η ανοικτή έκδοση του Mini ακολουθεί όλα τα εγγενή χαρακτηριστικά της «κλειστής» έκδοσης, αναφορικά με τον χαρακτήρα, εάν αυτόν τον ορίσουμε με ό,τι έχει να κάνει με την ιδιαίτερη αισθητική, αλλά και την οδηγική εμπειρία.

  • 11/8/2016

Unique

Η  επιλογή της Mini για την αύξηση των διαστάσεων σε ακόμη μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού μοντέλου, έχει αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο με χώρους που συναντάς σε ένα μικρό οικογενειακό!

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Αδιάψευστος μάρτυρας όχι τόσο το μήκος των 3,821μέτρων, αλλά σίγουρα το μεταξόνιο των 2,495 μέτρων… Και αυτό μπορεί να είναι κάτι που ενδεχομένως διχάσει τους φαν του Mini (τους σκεπτικιστές ιδίως για το πόσο παραμένει... mini), άποψή μας, ωστόσο, ότι η τάση της αγοράς είναι εκείνη που επιβάλλει την εξέλιξη των ειδών. Και υπό αυτό το πρίσμα, «καλώς» τα πεπραγμένα των Γερμανών (άλλωστε τα αποτελέσματα τους δικαιώνουν). Εξάλλου οι ιθύνοντες της Mini δεν έχουν κρύψει τις προθέσεις τους να μεγαλώσουν την γκάμα και να μη μείνουν με τρία μοντέλα και τα 3θυρα ή 5θυρα «παράγωγά» τους.

Πληροφορίες θέλουν όχι απλώς να είναι στα σκαριά, αλλά ατύπως να έχει δοθεί το «ok» από το εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας για την κατασκευή του πρώτου 4θυρου (σεντάν) Mini! Απίστευτο, και όμως θα γίνει πραγματικότητα, απόρροια της «εξέλιξης» και των «τάσεων», αλλά και της πίεσης για αύξηση μεριδίων από την παγκόσμια πίτα των πωλήσεων. Το θέλουμε ή όχι, ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου έχει global χαρακτηριστικά και δεν γίνεται πια με βάση τα ευρωπαϊκά στερεότυπα... Οπότε, γιατί να ξινίσει η μούρη του Αμερικάνου, του Ρώσου ή του Κινέζου υποψηφίου αγοραστή για την «αλλοίωση» του αρχετύπου Mini; Μήπως, έχει νοσταλγικές μνήμες από το παρελθόν; Ισα-ίσα που θα εντυπωσιαστεί από την επιτομή του σύγχρονου lifestyle στην αυτοκίνηση, αλλά και τον ορισμό του customize σε ό,τι θα μπορούσε να φανταστεί. Για τα υπόλοιπα, την κατασκευαστική αρτιότητα του αυτοκινήτου, δεν έχει κανέναν απολύτως ενδοιασμό και αυτό το εγγυάται ο βαυαρικός όμιλος της BMW που κρατάει τις τύχες της ιστορικής μάρκας.

 

Αν κρίνουμε το Mini

...έξω από το στενό αυτοκινητικό πλαίσιο, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως ένα ξεχωριστό δημιούργημα που στοχεύει καθημερινά και διαχρονικά να έλκει και να προκαλεί τον θαυμασμό. Τέτοια είναι η σημασία στη λεπτομέρεια της σχεδίασης του αμαξώματος, του εσωτερικού, των χρωματικών συνδυασμών, ακόμη και των επιλογών που προσφέρονται στον υποψήφιο αγοραστή. Ολα είναι τόσο προσεγμένα και σχολαστικά σχεδιασμένα... Υπάρχει ένα αιτιολογημένο αίτιο για το καθετί που υπάρχει σε αυτό το αυτοκίνητο. Και αυτός είναι ο βασικός λόγος που το νέο Mini σε όλες του τις εκφάνσεις είναι απόλυτα ερωτεύσιμο. Το απολαμβάνεις καθημερινά είτε απλά το βλέπεις να περνά στον δρόμο είτε βρίσκεσαι επιβάτης στο εσωτερικό του. Πόσω μάλλον να το οδηγείς. Το κυριότερο, δεν το βαριέσαι...

Στην περίπτωσή μας τώρα, στο «ανοικτό» Mini η μόνη διαφοροποίηση έχει να κάνει με τη δυνατότητα του ανοίγματος της οροφής και η όποια αίσθηση αυτό συνεπάγεται.

Αναδιπλώνεται σε μόλις 18 δευτερόλεπτα και σε δύο στάδια, ένα μέχρι την κεντρική κολώνα δίνοντας την αίσθηση ηλιοροφής, με το δεύτερο να αφορά την πλήρη αναδίπλωσή της στο πίσω μέρος. Το Mini με ανοικτή την οροφή του είναι σκέτη απόλαυση με την αίσθηση που προσφέρει σε όσους λατρεύουν την οδήγηση και κυρίως την υψηλή αισθητική. Ακόμη και σε εκείνους που αρέσκονται στο να απολαμβάνουν μια όμορφη διαδρομή.

Η διαδικασία ανοίγματος (ή και το αντίστροφο) μπορεί να γίνει και εν κινήσει και με ταχύτητες έως 30 km/h. Ανοικτή ή κλειστή η οροφή δεν επηρεάζει τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα πλαίσιο εξαιρετικά άκαμπτο, που μάλιστα στην περίπτωση του Cabrio έχει ενισχυθεί, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και αλουμίνιο για να μην ξεφύγει το βάρος (περιορίστηκε στα 1.205 κιλά).

Οι χώροι σε σχέση με πριν είναι πολύ καλύτεροι, λόγω της αύξησης των διαστάσεων από τη στιγμή που το μήκος έχει αυξηθεί κατά 98 mm, το πλάτος κατά 44 mm, το ύψος κατά 1 mm και κατά 28 mm το μεταξόνιο. Βελτιωμένη, φυσικά, είναι και η πρόσβαση στις πίσω θέσεις, ενώ αντιθέτως δεν έχει υπάρξει καμία σημαντική βελτίωση στον χώρο του πορτμπαγκάζ που παραμένει μικρός αν και έχει αυξηθεί στα 215 λίτρα (περιορίζεται στα 160 με την οροφή ανοικτή). Ενα ακόμη θέμα που δεν έχει βελτιωθεί είναι η ορατότητα προς τα πίσω, καθώς η οροφή αναδιπλώνει ακριβώς πάνω από τα δύο προσκέφαλα των πίσω επιβατών, ενώ όταν είναι κλειστή οι φαρδιές «κολώνες» της, περιορίζουν την ορατότητα, ιδίως κατά την στάθμευση.

Ολοκληρώνοντας με την οροφή έχουμε ακόμη μια σημαντική παρατήρηση και αυτό έχει να κάνει με την ηχομόνωση που είναι μέτρια, κάτι που θα αντιληφθείς από τον εξωτερικό θόρυβο όταν περάσεις κάτω από μια γέφυρα ή τούνελ. Μέτρια είναι και η θερμομόνωση, ακόμη και σε θερμοκρασίες σχετικά ήπιες (27-30 Κελσίου), όπως της εποχής, κάτι που θα αντιληφθείς από τις υπερωρίες του κλιματιστικού... Παρ’ όλα αυτά η Mini δεν προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής πιο ενισχυμένης οροφής (θερμο-ηχομόνωση), πέραν χρωματικών επιλογών…

 

Στο δρόμο

Συνοπτικά, αυτές είναι οι μόνες μας παρατηρήσεις για το Mini Cοnvertible, καθώς οδηγικά δεν είναι απλά αψεγάδιαστο, αλλά μοναδικά ευχάριστο.

Ο κινητήρας της έκδοσης Cooper είναι ένα δοκιμασμένο σύνολο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, αλλά και την ελαστικότητα που προσφέρει. Με τρεις κυλίνδρους, αλλά «βελούδινη» λειτουργία και ελαστικότητα που θα ζήλευαν πολλοί τετρακύλινδροι, το σύνολο των 1.499 κ.εκ. με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, σύστημα άμεσου ψεκασμού και υπερτροφοδότηση αποδίδει 136 ίππους στις 4.000 rpm και την ροπή των 230 Nm μόλις από τις 1.250 rpm. Η απόδοσή του είναι εξαιρετική, άλλωστε έχουν δοκιμασθεί οι αντοχές του και σε πιο βαριές «καρότσες», καθώς μπορεί να προσφέρει αυτό το κάτι περισσότερο σε επιδόσεις που επιθυμεί ο τυπικός χρήστης ενός Mini.

Για τη διαδικασία της επιτάχυνσης μετρήσαμε 9,1 δευτερόλεπτα (τελική ταχύτητα 208 km/h), ενώ πολύ καλές (αναλογικά) είναι και οι ρεπρίζ που προσφέρει. Αναφορικά με την κατανάλωση, απαιτεί κατά μ.ο. 7,5 λίτρα καυσίμου και αυτό στο νορμάλ πρόγραμμα οδήγησης (στο eco μπορεί να κατέβει και κάτω από τα 6 λίτρα), ωστόσο στο sport και υπό πίεση εμφανίζεται πιο «βουλιμικός». Το μοτέρ συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με καλή κλιμάκωση, αλλά μέτρια αίσθηση (είναι σφικτό) στο «κούμπωμα» ταχυτήτων. Ιδια αίσθηση και για το ηλεκτρικό τιμόνι… Επίσης, βαρύς είναι και ο συμπλέκτης και κουράζει στη συχνή χρήση των αστικών μετακινήσεων…

Οδηγικά το Mini Convertible δεν διαφοροποιείται καθόλου από τις συμβατικές εκδόσεις, καθώς είναι τέτοια η δυσκαμψία του αμαξώματος που περνάει από εγκάρσιες ανωμαλίες ή σαμαράκια χωρίς καμία απολύτως στρέβλωση. Τυπικά ουδέτερο και μόνο σε γλιστερή άσφαλτο θα ανοίξει την τροχιά του, ενώ αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι το πώς το πίσω μέρος ακολουθεί το εμπρός...

Ακόμη πιο εντυπωσιακό το σύστημα πέδησης και σε αίσθηση και σε απόδοση: τα 49,2 μέτρα για το 120-0 km/h είναι επίδοση που έχουν κάνει λίγα αυτοκίνητα που έχουμε μετρήσει, ιδίως αυτής της κατηγορίας.

Ως συμπέρασμα, όλων των παραπάνω, θα μπορούσαμε να πούμε πως το Mini Convertible είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που καταφέρνει να συνδυάζει την all time classic αισθητική με τις κατασκευαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες της εποχής.

Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα βαρεθείς, ούτε ένα απλό «αναλώσιμο» μεταφορικό μέσο. Είναι κάτι περισσότερο και μόνον έτσι θα πρέπει να το δει ο υποψήφιος αγοραστής. Ευχάριστο, αψεγάδιαστο οδηγικά, ιδιαίτερο. Απλά, μια συνειδητοποιημένη επιλογή σε όποιον είναι διαθέσιμος να καταβάλει το ποσό των 26.753 ευρώ (χωρίς τα έξτρα) που κοστίζει η entry level έκδοση Cooper της δοκιμής.