Advertisement
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
2017 FIAT

Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Tipo SW 1.6 MTJ TCT 120 PS 15/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η αλήθεια είναι πως στις μέρες μας οι κλασικοί τύποι αμαξωμάτων έχουν εξαφανιστεί (ή έχουν αυτήν την τάση...). Παρ’ όλα αυτά, μερικοί κατασκευαστές επιμένουν να ακολουθούν την πεπατημένη. Για παράδειγμα, η Fiat αναβίωσε το 2015 το ιστορικό Tipo, λανσάροντας το σε τρεις εκδόσεις αμαξωμάτων, τη hatchback, τη sedan και τη station wagon (SW). Αν, λοιπόν, ψάχνετε για ένα station μικρομεσαίου μεγέθους, με συγκρατημένο κόστος κτήσης, το Fiat Tipo SW 1.6 MTJ αποτελεί μία αξιόλογη επιλογή. Όταν, μάλιστα, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων TCT, τότε το σύνολο γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον, καθώς οι κάθε είδους μετακινήσεις, είτε μέσα στην πόλη είτε έξω από αυτήν, γίνονται ξεκούραστα.

Αναζητώντας, λοιπόν, ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο, οι πιο προσιτές επιλογές έχουν επάνω τους τη γαλλική ή ιταλική σημαία. Σε ό,τι αφορά το Fiat Tipo SW, αυτό το μοντέλο είναι σε σχέση με την 5θυρη εκδοχή του κατά 20 cm μακρύτερο. Με δεδομένο ότι το μεταξόνιο δε μεταβάλλεται, προκύπτει ένας ευμεγέθης χώρος αποσκευών με όγκο που ξεκινά από τα 550 λίτρα και φτάνει έως και τα 1.650! Από την πλευρά τους, οι επιβάτες δε θα στριμωχτούν ούτε στην πίσω σειρά καθισμάτων και θα ταξιδέψουν με άνεση ακόμα κι αν η απόσταση είναι αυξημένη.

Το άνετο ταξίδι του οδηγού και των επιβατών δεν εξασφαλίζεται μόνο από την ευρυχωρία του Tipo SW. Σε αυτόν τον τομέα συμβάλλουν επίσης η ρύθμιση της ανάρτησης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ένα σημαντικό μέρος του εξοπλισμού, όπως το cruise control. Γιατί, λοιπόν, να έχει ο οδηγός παράπονο από το Tipo 1.6 MTJ με το «6άρι» κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Μπαίνει στην εθνική οδό, έχοντας επιλέξει τη σχέση “D” και ταξιδεύει, και ταξιδεύει, και ταξιδεύει... Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας Multijet των 1,6 λίτρων ξεχνά να καταναλώσει diesel, κάνοντας το ταξίδι -κυρίως για τον ιδιοκτήτη/χρηματοδότη του Tipo- ακόμα πιο ευχάριστο. Επίσης, επειδή έχει οικογενειακό χαρακτήρα, μη νομίσετε πως το Tipo SW δεν είναι σε θέση να κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς. Κάθε άλλο, καθώς τα 320 Nm της μέγιστης ροπής του κινητήρα αρκούν και με το παραπάνω, ώστε να κινήσουν σβέλτα το ιταλικό station wagon, που ζυγίζει ενάμιση τόνο.

Η station wagon εκδοχή του Tipo είναι ιδιαίτερα φιλική προς την οικογένεια. Παρά το μακρύτερο αμάξωμά της, η σχεδίαση της δεν υστερεί έναντι της hatchback ή της sedan εκδοχής. Ο... ροπάτος diesel κινητήρας κάνει άριστα τη δουλειά του και σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων TCT. Όσο για την τιμή, τα 21.550 ευρώ μπορεί να φαίνονται πολλά, ωστόσο ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και η αξία του Tipo υψηλή. Επομένως, κανένα πρόβλημα...

 

Θέλεις ένα πραγματικά value for money συμβόλαιο; Μπες τώρα στον κόσμο της Anytime.

 

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ