Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC60 2.0 D5 AWD 235 PS AUTO


Ξεχάστε ότι γνωρίζατε για την Volvo μέχρι χθες. Η Σουηδική εταιρεία επενδύει με συνέπεια στην κατεύθυνση της επανατοποθέτησής της στην παγκόσμια σκακιέρα ως ένα κατασκευαστής «premium» και «hi-end» αφήνοντας πιο έντονο το αποτύπωμά της.

  • 5/1/2018

Με τη 2η γενιά XC60 η Volvo μπορεί να αισθάνεται τουλάχιστον «ίση» απέναντι στον Γερμανικό lobby παρουσιάζοντας ένα υπερμοντέρνο και πολυτελές SUV, το «ασφαλέστερο που έχει κατασκευαστεί»!

Ξεχάστε ότι γνωρίζατε για την Volvo μέχρι χθες. Η Σουηδική εταιρεία επενδύει με συνέπεια στην κατεύθυνση της επανατοποθέτησής της στην παγκόσμια σκακιέρα ως ένα κατασκευαστής «premium» και «hi-end» αφήνοντας πιο έντονο το αποτύπωμά της...

 

Και το ολοκαίνουργιο XC60 είναι το αυτοκίνητο εκείνο (όπως και όλη η νέα σειρά XC) που ακολουθεί τα υψηλότερα κατασκευαστικά στάνταρ της νέας εποχής με την ασφάλεια, ένας τομέας που η Volvo, κατά παράδοση, ποτέ δεν έχει κάνει εκπτώσεις να είναι και εδώ σημείο αναφοράς. Το νέο XC60 είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί όπως υποστηρίζουν οι Σουηδοί!

Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να το πιστοποιήσουμε μέσα από τη δοκιμή μας (εξάλλου δεν έχει αξιολογηθεί ακόμη από τον EuroNCAP), ωστόσο το μεγαλύτερο XC90 με το οποίο μοιράζονται τα βασικά δομικά στοιχεία έχει επιτύχει κορυφαία βαθμολόγηση (και αναδειχθεί ως το ασφαλέστερο στα μεγάλα SUV), μπορούμε όμως να πιστοποιήσουμε την κατασκευαστική αρτιότητα του συνόλου. Έχοντας κατά νου τον γερμανικό ανταγωνισμό ομολογούμε ανεπιφύλακτα ότι το XC60 δεν υστερεί κάπου. Ίσα-ίσα εάν το κρίνουμε συνολικά, ως «πρόταση αγοράς» είναι άκρως ανταγωνιστικό.

 

ΧC90 σε... σμίκρυνση!

 

Η αισθητική είναι αυτή που κάνει το XC60 να ξεχωρίζει είτε μιλάμε για αμάξωμα είτε για εσωτερικό. Και στις δύο περιπτώσεις το «Baby XC90» είναι ο.... σωστός χαρακτηρισμός μια και οι καταβολές από τη ναυαρχίδα των Σουηδών είναι εμφανείς παντού.

Φωτιστικά Full LED με το χαρακτηριστικό σχήμα T, αυστηρές γραμμές, αρρενωπό look, στοιχεία που δημιουργούν ένα σύνολο πολύ δυναμικό.

Το εσωτερικό ακολουθεί την απέριττη σουηδική λογική διαθέτοντας έναν ψηφιοποιημένο πίνακα οργάνων και την ταμπλέτα στην κονσόλα για τον χειρισμό του εξαιρετικά φιλικού συστήματος infotainment (Sensus). Προσφέρει άμεση πληροφόρηση αλλά και επιλογές ρυθμίσεων των επιμέρους συστημάτων, όπως και δυνατότητα διασύνδεσης με τον ψηφιακό πίνακα των οργάνων και προβολή πληροφοριών στο παρμπρίζ από το Head up-Display.

Από εκεί και ύστερα το XC60 έχει να επιδείξει τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να χαρακτηρίσουν ένα αυτοκίνητο πολυτελές και δεν αναφερόμαστε μόνο στην ποιοτική κατασκευή με τα μαλακά υλικά, την άψογη συναρμογή, αλλά και τις επενδύσεις μαλακού δέρματος, αλλά και της δυνατότητας να το «χτίσεις» σύμφωνα με το προσωπικό σου γούστο.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους το μεταξόνιο των 2,865 m (αυξημένο κατά 9,1 cm) αποτελεί εγγύηση, όπως και η εργονομική σχεδίαση του εσωτερικού. Ακόμη και πέντε ενήλικες θα φιλοξενηθούν στα αναπαυτικά καθίσματα, έχοντας στη διάθεσή τους πολλές έξυπνες λύσεις για μικροαντικείμενα και ένα επαρκέστατο και άριστα εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ 505 λίτρων.

Το νέο XC60 χρησιμοποιεί όπως και η Σειρά 90 στην πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), που εκτός από τη στιβαρότητα προσφέρει πολλές δυνατότητες ευελιξίας, όπως ο συνδυασμός με ηλεκτροκίνηση και υβριδική τεχνολογία. Νέο πλαίσιο, αλλά και μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με πριν, συγκεκριμένα σε μήκος κατά 6,2 cm (στα 4,62 m), πλάτος κατά 1,2 cm (συνολικά 1,902 m), αλλά και χαμηλότερο ύψος κατά 1,4 cm (στα 1,658 m).

 

Tech Talk

 

Το όραμα της Volvo για τα ατυχήματα είναι δεδομένο και υπόσχεται μέσα από την τεχνολογική εξέλιξη καμία ανθρώπινη απώλεια έως το 2020 σε όχημά της που θα εμπλακεί σε ατύχημα. Και το νέο XC60 αποτελεί ένα αυτοκίνητο που έχει εισέλθει στην νέα πραγματικότητα προκειμένου να επιτευχθεί ο φιλόδοξος αυτός στόχος. Είναι δεδομένο ότι βρίθει συστημάτων ασφαλείας που σπανίως συναντώνται στα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Και αναφερόμαστε στα τρία βασικά συστήματα ασφαλείας που είναι το Σύστημα διεύθυνσης με ενεργή υποβοήθησης, το Σύστημα αποφυγής συγκρούσεων (City Safety) και το Σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα (Oncoming Lane Mitigation).

Το πρώτο σύστημα μπορεί να «επέμβει» και να διορθώσει έναν λάθος χειρισμό του οδηγού, ακόμη να προβεί σε ανακατεύθυνση προκειμένου να αποφευχθεί μια σύγκρουση και αποτελεί μέρος του αναβαθμισμένου City Safety. Επί της ουσίας παρέχει ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι, προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση με άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται εμπρός, «προετοιμάζοντας» παράλληλα τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 km/h.

Tο Oncoming Lane Mitigation συντείνει στην αποφυγή των συγκρούσεων με αντίθετα ερχόμενα οχήματα, προειδοποιώντας τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες από 60 έως 140 km/h, ενώ να σημειώσουμε ότι βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία της υποβοήθησης διεύθυνσης είναι ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.

Τα συγκεκριμένα συστήματα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, όπως και το αναβαθμισμένο BLIS (σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων), που επικουρείται από τη λειτουργία υποβοήθησης τιμονιού. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο το Pilot Assist σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που είναι ενεργό σε δρόμους με καλή σήμανση και έως τα 130 km/h.

Οδηγώντας το νέο XC60

Το άκαμπτο πλαίσιο του νέου XC60 δεν θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια να το αντιληφθείς σε έναν ελληνικό δρόμο. Από εκεί και ύστερα είναι η ποιότητα κύλισης, το ελαφρύτερο πάτημα, αλλά και αυτή η εξευγενισμένη αίσθηση που σου αφήνει. Τα πάντα σε ό,τι αφορά τον χειρισμό του νέου Volvo γίνονται με ευκολία και χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να είναι σε εγρήγορση.

Δεν είναι μόνον η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, είναι και τα δομικά στοιχεία κατασκευής. Η νέα στιβαρή πλατφόρμα εδράζεται σε ένα μοντέρνο σύστημα αναρτήσεων με διπλούς βραχίονες εμπρός και με διάταξη πολλαπλής συνδεσμολογίας πίσω.

Για την απόσβεση εμπρός προβλέπονται ελικοειδή ελατήρια και συμβατικοί αποσβεστήρες, ενώ πίσω οι αποσβεστήρες συνεπικουρούνται και από ένα επιπλέον ελαστικό σύνδεσμο παρόμοιο με το XC90. Προαιρετικά προβλέπεται (όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής) και αερανάρτηση με επιλογές ρύθμισης Comfort, Dynamic και Off Road.

Στην δύο πρώτες μπορεί να μεταβάλει την απόσταση από το έδαφος από 1,02 cm έως 2,03 cm ρυθμίζοντας ανάλογα και την σκληρότητα, προκειμένου να επιτευχθεί ο καλύτερος συνδυασμός απόσβεσης/κρατήματος και αεροδυναμικής, ενώ στην Off Road επιλογή μπορεί να την αυξήσει ως και 3,81 cm για ευνόητους λόγους. Σημειώνουμε πάντως ότι η σταθερή απόσταση είναι στα 22 cm.

Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε τον καλύτερο-κατά την άποψή μας- 2λιτρο diesel κινητήρα της αγορά (235 PS/480 Nm) ως προς την απόδοση, την οικονομία και τη γενικότερη λειτουργία, το εξαιρετικό σε ταχύτητα αλλαγών αυτόματο 8άρι κιβώτιο και το πολύ καλό σε απόκριση σύστημα τετρακίνησης ώστε να ολοκληρώστε την εικόνα ενός πραγματικά μοντέρνου SUV.

Στο αυτοκινητόδρομο το XC60 θα ταξιδέψει πολύ ήσυχα και με υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες ακόμη και σε πολύ μεγάλες μ.ω.τ.

Σε μια ορεινή διαδρομή παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το τυπικό για SUV σύστημα διεύθυνσης θα αντεπεξέλθει, ακόμη και υπό πίεση, όπου εκεί θα δοκιμαστεί και η αμεσότητα του συστήματος τετρακίνησης. Βεβαίως, ακόμη ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε είναι η ανθεκτικότητα και η απόδοση των φρένων όπως άλλωστε φαίνεται και από τις μετρήσεις μας.

 

Συμπέρασμα

Η Volvo -όσο “κλισέ” και να ακούγεται- κάνει μια κίνηση “ματ” κατασκευάζοντας ένα αυτοκίνητο που κλείνει την ψαλίδα με τον γερμανικό ανταγωνισμό. Σε κατασκευαστά στάνταρ, τεχνολογίες και οδηγική ικανοποίηση, αλλά και εξαιρετικά ποιοτικό και με αυτή την... ευ ζην αίσθηση που η Σουηδοί μας έχουν συνηθίσει.

Με 56.028 ευρώ για την entry level 2λιτρη έκδοση των 235 PS (D5) είναι δεδομένο ότι η Volvo επιλέγει την ευθεία αντιπαράθεση με τους premium ανταγωνιστές προσφέροντας μαζί με όλα τα ανωτέρω και μια πιο διακριτική παρουσία. Είναι δεδομένο που η επιλογή ενός XC60 είναι απόλυτα συνειδητή ως προς το “προϊόν” αυτό καθεαυτό και φυσικά της της ταύτισης με την γενικότερη κατασκευαστική φιλοσόφηση της Volvo...

Και επι προσωπικού, άριστη επιλογή το νέο XC60, καθόσον μετά το XC90, το καλύτερο αυτοκίνητο που έχουν κατασκευάσει ποτέ οι Σουηδοί!

TECH INFO

VOLVOXC60 2.0 D5 AWD 235 PSAUTO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                      ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                            1.969

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]     173 (235)/4.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)          480/1.750-2.250

ΚΙΒΩΤΙΟ                                       ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ                                        EΜΠΡΟΣ, ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ, ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ // ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ, ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

EΛΑΣΤΙΚΑ                                  MICHELIN LATITUDE SPORT 3

ΔΙΑΣΤΑΣΗ                                   255/45-R20

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                     4.688x1.902x1.658

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                             2.868

ΒΑΡΟΣ (kg)                                        1.814

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max     505/1.746

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                   50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*                  220

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)

0-80 km/h                                               5,6

0-100 km/h                                             8,1

0-120 km/h                                            11,2

0-400 m                                               15,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)

50-80 km/h                                           2,9

70-100 km/h                                          3,5

80-120 km/h                                           5,7

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h                                             29,3

120-0 km/h                                          51,9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                 Δ.Α./Δ.Α.

ΜEΙΚΤΗ*                                              Δ.Α.

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                   7,8

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                       144

ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)

90 km/h                                                  60

110 km/h                                                62

130 km/h                                                64

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)      56.028

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)           266,40

               ΥΠΕΡ

  • Το άρτι αφιχθέν XC60 είναι το αυτοκίνητο που εκπροσωπεί στο έπακρο τη νέα ταυτότητα της Volvo στην παγκόσμια αυτοκινητική σκακιέρα: Ένα ευχάριστο, ποιοτικό πολυτελές SUV

        ΚΑΤΑ

  • Η ποιοτική αναβάθμιση, αλλά και η πληθώρα συστημάτων ασφαλείας έχει ανεβάσει τις τιμές πώλησης. Αλλά και πάλι συγκρινόμενες με τον ανταγωνισμό είναι απόλυτα αιτιολογμένες.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

VOLVO XC60 2.0 D5 AWD 235 PS AUTO

 

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                          9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                                           9
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                                      8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ                       8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ                    9
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                                     9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                            9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                             9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                                       9
  • VALUE FOR MONEY                           8

         ΣΥΝΟΛO                                         87

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ 

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

2017 LIGHTNING LAP: Η πιο σκληρή διαδικασία για το καλύτερο Super Car της Χρονιάς!

Car and Driver 10 Best Cars of 2017: Ανακηρρύσουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα ανά κατηγορία!