ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2018 OPEL

Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel 136 PS 25/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Insignia Grand Sport η τεχνολογία εμπλεκόταν με το συναίσθημα και την ιστορία της εταιρείας στη δημιουργία μεγάλων οχημάτων. Τα άψογα συντηρημένα Kapitän, Admiral και Diplomat που υπήρχαν στο χώρο της εκδήλωσης -τετράτροχοι εκπρόσωποι αλλοτινών εποχών- αποτελούσαν την παρακαταθήκη και τη «βάση» στην οποία στηρίχθηκαν οι άνθρωποι της Opel για τη δημιουργία του καινούργιου μοντέλου. Η λέξη «ναυαρχίδα» ακουγόταν συχνά από τα χείλη των παρευρισκόμενων στελεχών οι οποίοι έδειχναν περήφανοι γι' αυτό. Η μεταφορική έννοια της προσδιορίζει το σημαντικότερο δημιούργημα μιας εταιρείας αλλά και ένα πρότυπο για το «είδος» του. Και στην Opel έδειχναν εμφατικά ότι το νέο όχημα πρόκειται ν' αποτελέσει ένα ορόσημο στην προσπάθεια που κάνουν για την αναβάθμιση των μοντέλων τους αλλά και της «εικόνας» της σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τις τεχνολογικές εφαρμογές που ενσωματώνονται σε αυτά.

Περί «Grand Sport»

Η πρώτη «γενιά» του Insignia είλκυε με το σχήμα του αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να περάσει χρόνος για να καταλάβεις το πόσο καλό ήταν, να δεις τα πλεονεκτήματά του και τα μειονεκτήματά του. Γενικά, ήταν μια καλή προσπάθεια, ένα μοντέλο που είχε να προσφέρει κάτι διαφορετικό σε σχέση με τα Vectra και Signum τα οποία αντικατάστησε ομού τότε (2008). Τα σχέδια για την εξέλιξη της δεύτερης «γενιάς» του Insignia άρχισαν το 2012 αλλά έπρεπε ν' αντιμετωπιστούν θέματα που αφορούσαν τόσο το οικονομικό κόστος αυτής αλλά και την πλατφόρμα στην οποία αυτή θα βασιζόταν. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί μια βελτιωμένη εκδοχή της «Epsilon II», η οποία ονομάστηκε «E2XX». Χάρη σε αυτή θα μπορούσαν να εκπληρωθούν οι τρεις βασικοί στόχοι που τέθηκαν από τους ιθύνοντες της Opel: η μείωση του βάρους, το χαμηλό κόστος συντήρησης και το υψηλό επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και εξοπλισμού. Σε ό,τι αφορά το σχήμα του, προφανώς θα διατηρούταν η γενική φόρμα του αμαξώματος αλλά η αλλαγή ήταν δεδομένη καθώς το καινούργιο μοντέλο έπρεπε να διαφέρει αλλά και ν' απηχεί τα δεδομένα της εποχής μας. Έτσι, για τη σχεδίαση του βασίστηκαν στο πρωτότυπο Monza (Σεπτέμβριος 2013) το οποίο προσδιόρισε την αισθητική ταυτότητα των μοντέλων της εταιρείας έκτοτε. Με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα οι διαστάσεις του νέου μοντέλου αυξήθηκαν αισθητά σε σχέση με πριν ώστε να μεταβληθεί και η ονομασία του στην οποία πλέον προστέθηκαν οι λέξεις «Grand Sport». Όπως ανακοινώθηκε, το μήκος του είναι κατά 5,5 cm μεγαλύτερο, το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 1,1 cm πλατύτερο ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 2,9 cm συγκριτικά με πριν. Επίσης έχει αυξηθεί κατά 9,2 cm το μήκος του μεταξονίου παρέχοντας πλέον καλύτερη ευρυχωρία στους πίσω επιβάτες. Παρότι το Insignia Grand Sport είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, το βάρος του έχει μειωθεί έως και κατά 175 kg συγκριτικά με το προηγούμενο. Η ευρεία χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο συνέβαλε σε αυτό, όπως και το αλουμίνιο και τα πλαστικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν το πλαίσιό του είναι κατά 9% πιο δύσκαμπτο κάτι που πιστώνεται στην εν γένει οδική συμπεριφορά του οχήματος σε σχέση με πριν, όπως διαπιστώσαμε.

 

Θέλεις ένα πραγματικά value for money συμβόλαιοΜπες τώρα στον κόσμο της Anytime.

 
< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΥΝΟΥ! 27/12/2017

    Με 19 super cars στο... Nürburgring των ΗΠΑ!

    Τα κορυφαία Sports Cars του πλανήτη, μία απαιτητική πίστα, ένας νικητής σε μια σκληρή δοκιμασία που φέρνει τα αυτοκίνητα στα όριά τους...

  • 2018 OPEL 25/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel 136 PS

    Η αρχική αντίδραση στη θέα του Insignia Grand Sport είναι ο εντυπωσιασμός που προκαλούν οι διαστάσεις του. Ωστόσο αυτό είναι μια πρώτη αίσθηση. Τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο της Opel και πόσο διαφέρει σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε;

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 23/12/2017

    Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 MJTE vs. Mercedes GLC 250D

    Με την ιστορία και τον μύθο της Alfa Romeo να εμπλέκονται per se, το νέο μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας χαρακτηρίζεται 'ως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία'. Κι αυτό γίνεται αιτία για συγκρίσεις...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 21/12/2017

    Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. Peugeot 208 1.2 82 PS (pics)

    Διαφορετικές σχολές αυτοκίνησης, αλλά εξίσου ανταγωνιστικά τα σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής. To νέο Nissan Micra επέστρεψε σημαντικά αλλαγμένο, με έναν ξεκάθαρα διαφοροποιημένο χαρακτήρα. Το Peugeot 208 είναι σταθερή αξία την κατηγορία. Τα θέτουμε απέναντι...

  • 2018 AUDI 20/12/2017

    Test Drive: 2018 Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS [pics+vid]

    Μια σπορτίβ λιμουζίνα, ένα Grand Tourer, ένα πεντάπορτο οικογενειακό και πάνω σε όλα αυτά η τετρακίνηση.

  • 2018 VOLKSWAGEN 20/12/2017

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volkswagen T-ROC

    Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό οδηγούμε και στη χώρα μας το νέο, πολλά υποσχόμενο συμπαγές SUV της Volkswagen το T-ROC.

  • 2018 ​KIA 19/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT

    Σύμφωνα με τον ρυθμό της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται και το Kia Sportage με τον νέο diesel κινητήρα των 141 ίππων. Τάχιστα.

  • 2018 SUBARU 18/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Subaru Outback 2.0T D 150PS CVT

    Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο πλήρες, ικανό και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Είναι Subaru.

  • 2018 DACIA 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Αττική το 2018 Dacia Duster

    Το Dacia Duster πέρασε στην επόμενη γενιά του, κι εμείς ερχόμαστε σε πρώτη επαφή μαζί του στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης που έγινε στην Αττική και είχε επίκεντρο το Σούνιο!

  • 2018 VOLVO 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC40

    Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Volvo XC40 αυτό που αντιλαμβάνεσαι μονομιάς είναι πώς πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο των Σουηδών που διαθέτει fun-to-drive χαρακτήρα. Πότε έρχεται, πόσο κοστίζει.

  • 2018 VOLKSWAGEN 14/12/2017

    Οδηγούμε στην Μαγιόρκα το νέο VW Polo GTI

    Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με 2λιτρο πλέον κινητήρα και 200 άλογα αλλά και πιο καθαρόαιμο οδηγικό ταμπεραμέντο, το νέο κορυφαίο Polo είναι αυτό που δικαιώνει όσο κανένα άλλο πριν την ένδειξη GTI.

  • 2018 FORD 14/12/2017

    First Drive: 2019 Ford Ecosport [pics+vid]

    Το επανασχεδιασμένο EcoSport δεύτερης 'γενιάς' δείχνει ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι πολυσυλλεκτικό, ενδιαφέρον και χρηστικό.

  • 2018 PORSCHE MACAN 14/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Porsche Macan

    Με την έκδοση Macan χωρίς κάποιο προσδιοριστικό για τον κινητήρα η Porsche ορίζει την entry level έκδοση για το μικρότερο SUV της. Πόσο… Porsche, όμως, είναι;

  • 2018 BMW 420D GRAN COUPE & 430I CABRIO 13/12/2017

    Δοκιμάζουμε: BMW 420d Gran Coupe & 430i Cabrio

    Η ανανεωμένη Σειρά 4 μας έρχεται πολύ σύντομα -η αλήθεια είναι- σημάδι κι αυτό ότι η εποχή μας αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς που κανείς πια δεν προλαβαίνει να την απολαύσει. Ας κάνουμε λοιπόν ένα διάλειμμα για να απολαύσουμε τις δύο όμορφες BMW.

  • ΔΟΚΙΜΗ 13/12/2017

    Test Drive: 2018 Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

    Καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με εκείνο το μεσογειακό ταμπεραμέντο αναφορικά με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.