ΤΕΥΧΟΣ IOYNIOY 2017
SSANGYONG

Δοκιμάζουμε το SsangYong Tivoli 1.6 ECO 128PS FWD Auto [photos] 15/4

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Το Tivoli, διαρρηγνύοντας εξ αρχής και βάσει «ευρωπαϊκού» σχεδίου, κάθε επαφή με το δύσμορφο παρελθόν της SsangYong, κάνει τώρα ένα ακόμα βήμα προς τις ευρωπαϊκές περιστάσεις, με την προσθήκη, δίπλα στις εκδόσεις βενζίνης και diesel, μιας τρίτης έκδοσης βενζίνης-υγραερίου.

Ο οδηγός μπορεί με την πίεση του κουμπιού στο αριστερό μέρος της κονσόλας, πάνω από το αριστερό του γόνατο, να επιλέξει το καύσιμο (υγραέριο ή βενζίνη) που θα διοχετεύεται στον κινητήρα 1.6 λίτρου, προδιαγραφών Euro6. Περιμετρικά του κουμπιού αυτού τέσσερις μικρές πράσινες λυχνίες δείχνουν το ποσοστό πληρότητας του δοχείου υγραερίου.

Συνδυαστικά τα δύο ρεζερβουάρ δίνουν στο Tivoli αυτονομία 1.250 χιλιομέτρων, και, ως γνωστόν, η χρήση υγραερίου μειώνει το κόστος μετακίνησης σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και το 45%. Οπως, επίσης, μειώνει και μια σειρά ρύπων: το κλασικό CO2 κατά 10-20%, τους αρωματικούς υδρογονάνθρακες (ως 30%), τα οξείδια του αζώτου (40%) και το μονοξείδιο του άνθρακα έως 50%. Το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι επίσημο, εργοστασιακών προδιαγραφών ISO, που σημαίνει ότι η ασφάλειά του είναι εγγυημένη με την τοποθέτηση της δεξαμενής να γίνεται κάτω από τον χώρο αποσκευών, στη θέση της ρεζέρβας όπου αντ' αυτής υπάρχει κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού. Η δεξαμενή υγραερίου των 54 λίτρων, έτσι, δεν στερεί καθόλου χώρο από τις αποσκευές, για τις οποίες εξακολουθούν να διατίθενται 423 λίτρα, σε επίπεδο χώρο.

Η προσθήκη του συστήματος υγραεριοκίνησης κοστίζει 1.200 ευρώ επιπλέον σε οποιαδήποτε έκδοση βενζίνης, ενώ το όλο σύστημα καλύπτεται από την πενταετή εγγύηση του αυτοκινήτου. Το σέρβις απαιτείται σε ετήσια βάση ή κάθε 15.000 km.

Η αύξηση του βάρους κατά 79 κιλά σε σχέση με τη (δικίνητη, πάντα) έκδοση βενζίνης με αυτόματο κιβώτιο αυξάνει τη μέση κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 10 λίτρα, κατά μέσο όρο, όμως η ευρεία διάθεση του υγραερίου περιορίζει αυτό το πρόβλημα και μπορεί μέσα σε λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα να αποσβέσει το επιπλέον κόστος αγοράς. Εξάλλου, το Tivoli είναι ένα αρκετά λειτουργικό Crossover, με ικανοποιητικούς χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας για πέντε επιβάτες: είναι ένα οικογενειακό με βαθύ, πλατύ και επίπεδο χώρο αποσκευών, άνετα και καλά σε στήριξη καθίσματα και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα στο αρκετά πιο μοντέρνο και ποιοτικό σε σχέση με τη παρελθόν της εταιρείας εσωτερικό.

< >

ΤΙΜΕΣ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΝΕΑ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

LIFE NETWORK