FIRST DRIVE: Ford Edge 2016


Πρώτη δοκιμή για το μεγάλο SUV της Ford που ξεχωρίζει για την πολυτέλεια, αλλά και τις κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές. Πότε έρχεται, πόσο κοστίζει.

  • 19/5/2016

Το Ford Edge είναι το τρίτο «κεφάλαιο» στο σχέδιο επέκτασης της εταιρείας στην κατηγορία των SUV για την Ευρώπη, μετά τη δημιουργία του Kuga και του Ecosport. Δεν είναι όμως απλά άλλο ένα SUV. Βλέπετε, το νέο Ford Edge «βάζει δύσκολα» στον premium ανταγωνισμό του σε ό,τι αφορά τους εσωτερικούς χώρους, τα υλικά υψηλής ποιότητας την άνεση και τις παρεχόμενες ευκολίες όπως είναι τα θερμαινόμενα/ψυχόμενα καθίσματα (!) και η πανοραμική οροφή με ειδική ηχομονωτική επίστρωση. Αλλά στην ουσία αυτά είναι απλά επιφανειακά.

Βρεθήκαμε στο Μόναχο και συνομιλήσαμε με το team εξέλιξης του νέου Ford Edge οι οποίοι μας ανέφεραν τις πάμπολλες προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν προκειμένου το αυτοκίνητο να είναι ευρύχωρο, άνετο, ήσυχο και πάνω από όλα να μη θυσιάζει τη διασκεδαστική οδική συμπεριφορά.

Από την άλλη, το γεγονός και μόνο ότι το νέο premium μεγάλο SUV της φίρμας (που θα διατίθεται και σε έκδοση Vignale) βασίζεται στην κορυφαία πλατφόρμα του Mondeo (με παραλλαγές υλοποιούνται σε αυτήν και τα S-MAX και Galaxy) σημαίνει ότι το Edge διαθέτει την αφρόκρεμα της φίρμας σε επίπεδο μηχανολογίας, τεχνολογιών και κατασκευής.

Αλλά ας αναλύσουμε πρώτα την όψη.

Αρχοντικό

Το Edge ευθύς αμέσως δίνει τα διαπιστευτήριά του σε επίπεδο σχεδίασης. Είναι δυναμικό αλλά με έναν δικό του τρόπο. Μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα εμπρός, κομψοί προβολείς και φώτα ημέρας LED δημιουργούν μια επιβλητική παρουσία.

Όπως και το ιδιαίτερα κεκλιμένο παρμπρίζ, οι μεγάλοι θόλοι και το πίσω μέρος με την αεροτομή, το μικρό πίσω άνοιγμα και τα μεγάλα LED φώτα, που προσθέτουν την προσδοκώμενη αίσθηση κίνησης, ενώ η χρωμιωμένη εξάτμιση συμπληρώνει την επιθετική εμφάνιση του Edge.

Ενώ είναι μεγάλο σε διαστάσεις είναι όσο πρέπει συμπαγές για να μην φτάνει στα όρια της… «αμερικανιάς» κι αυτό μιας και το Edge είναι το πρώτο μεγάλο παγκόσμιο SUV της Ford. Επομένως θα έπρεπε να είναι αρεστό από το Μίτσιγκαν, μέχρι τη Βαρκελώνη κι από το Πεκίνο μέχρι την Αθήνα. Η δε συναρμογή αγγίζει το τέλειο. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι το Edge κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford στο Ontario του Καναδά

 

Ποιότητα και τεχνολογία

Υψηλής ποιότητας υλικά και μίνιμαλ σχεδιασμός δίνουν στο σαλόνι του Edge έναν αέρα πολυτέλειας και –μεταξύ μας- μια μοναδική αρχοντιά για τα δεδομένα της φίρμας στην κατηγορία των SUV. Βεβαίως δεσπόζει η μεγάλη ψηφιακή οθόνη υψηλής ευκρίνειας σε αντικατάσταση των αναλογικών οργάνων με πληθώρα πληροφοριών (με μικρή η αλήθεια είναι, γραμματοσειρά).

Τα λειτουργικά στοιχεία, όπως οι χειρολαβές, τα χειριστήρια στο τιμόνι, οι αεραγωγοί του air-condition και οι ποτηροθήκες πλαισιώνονται από σατέν μεταλλικό φινίρισμα, με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα για την κεντρική κονσόλα. Μαλακά υλικά χρησιμοποιούνται για τα συστήματα που οι επιβάτες χειρίζονται πιο συστηματικά ενώ δέρμα καλύπτει τα υποβραχιόνια, το τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων.

Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα έχουν μονοκόμματο σχεδιασμό με αρκετό αποθηκευτικό χώρο ενώ –εγγενώς- το πλάτος του αυτοκινήτου είναι τέτοιο που το κενό ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα είναι πραγματικά ευρύχωρο για ποτήρια, κινητά και ό,τι άλλο χρειάζεται ο οδηγός. Η σχεδίαση της θέσης του οδηγού είναι όπως πάντα –για Ford- οδηγοκεντρική με πληθώρα συστημάτων υποστήριξης που όλα μπορούν να ρυθμιστούν από το μικρό, πολυλειτουργικό τιμόνι.

Όπως είναι το γνωστό μας πια SYNC2 (με φωνητικό έλεγχο επιτρέπει στους οδηγούς να λειτουργούν το τηλέφωνό τους, την ψυχαγωγία, το κλίμα και την πλοήγηση με τη χρήση απλών φωνητικών εντολών) αλλά και 18 ακόμη συστημάτων που βασίζονται σε κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και άνεση.

Οι δε χώροι για πέντε…μπασκετμπολίστες μαζί με τους σάκους τους είναι επαρκέστατοι. Η Ford μάλιστα τολμά να συγκρίνει τους πίσω χώρους του Edge με αυτούς του Audi Q7 καθώς το μοντέλο της Ford υπερτερεί έναντι των γερμανών. Αξίζει να αναφερθεί δε ότι η χωρητικότητα για αποσκευές των 1.847 λίτρων με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, και επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους που βρίσκονται γύρω από τους θόλους των τροχών. Ακόμη και ο χώρος γύρω από τη ρεζέρβα έχει χρησιμοποιηθεί.

Ένας τομέας τον οποίον δούλεψαν πολύ οι μηχανικοί της Ford ήταν αυτός της καταστολής θορύβου για τη δημιουργία μιας ήσυχης καμπίνας. Εδώ η δουλειά ήταν πολυεπίπεδη. Αρχικά δόθηκε προσοχή στο αμάξωμα που είναι ιδιαίτερα άκαμπτο με υψηλή στρεπτική ακαμψία, στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας των diesel κινητήρων (με βελτιστοποίηση των συστημάτων εισαγωγής και εξαγωγής).

Επιπλέον τεχνικές καταστολής θορύβου περιλαμβάνουν φουλ χρήση ηχομονωτικού υλικού παντού μέσα στην καμπίνα, στα διάκενα των θυρών και στους θόλους των τροχών, αεροδυναμικές ποδιές και τέλος, τον άσο στο μανίκι που είναι η ενεργή καταστολή θορύβου για την οποία μπορείτε να διαβάσετε στην αντίστοιχη «tech» ενότητα.

 

Κινητήρες και άλλα

Το Edge διατίθεται αποκλειστικά σε diesel εκδόσεις. Ο 2.0 TDCi 180 PS εξοπλίζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, και τα μοντέλα  με 210 PS και Bi-Turbo με PowerShift εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που μπορεί να λειτουργήσει μέσω paddles στο τιμόνι. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν το έξυπνο σύστημα All Wheel Drive της Ford που προσφέρει ομαλή μετάδοση της ροπής μεταξύ των τεσσάρων τροχών.

Το σύστημα συλλέγει δεδομένα από 25 διαφορετικούς αισθητήρες για να μετρήσει την πρόσφυση σε κάθε τροχό και να διαμοιράσει ροπή έως 50/50 μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Υπό φυσιολογικές συνθήκες το Edge είναι προσθιοκίνητο με μεταφορά της ροπής, όπου και όταν χρειάζεται.

Έτσι, το σύστημα έχει ελάχιστη επίπτωση στην κατανάλωση, τις εκπομπές CO2 και την φθορά των ελαστικών σε σχέση με τα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης. Και μιας και αναφέραμε τα της τετρακίνησης να συμπληρώσουμε την απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 203 mm, και τις γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας στις 18,8/22,4/17,1 μοίρες αντίστοιχα.

Οι αναρτήσεις είναι προσαρμοσμένες για τις ανάγκες ενός τετρακίνητου SUV με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με χρήση αλουμινένιων στοιχείων και ειδικά σχεδιασμένων υποπλαισίων για την όσο γίνεται μικρότερη καταπόνηση ανάρτησης και αμαξώματος σε συνθήκες off-road. Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτές ας δούμε πως τα πάει το μικρότερο μέλος της οικογένειας Edge με τον 180άρη diesel κινητήρα.

Άνεση στα άκρα

Η πρώτη εντύπωση είναι ότι στην καμπίνα επικρατεί…νεκρική σιγή. Μέχρι και η κόρνα ακούγεται σαν από χιλιόμετρα μακριά. Η στιβαρότητα είναι πρώτης γραμμής, όπως και ο έλεγχος του αυτοκινήτου κι ας είναι το αυτοκίνητο 1.913 κιλά παρακαλώ! Οι επιταχύνσεις δεν είναι σπινθηροβόλες είναι όμως επαρκείς για ένα γρήγορο –και πάντα ήσυχο- προσπέρασμα.

Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση δεν το λες…ξυράφι, αλλά συνήθως αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας δεν δύνανται –και δεν πρέπει πάντα- να είναι έτσι. Με πιεσμένο τέμπο το αυτοκίνητο διακρίνεται για τα υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης χάρη και στα ελαστικά ContiSportContact5.  Με τα ίδια ελαστικά κινηθήκαμε και εντός δασικής διαδρομής επιμελώς καλυμμένης με… μους γερμανικής λάσπης.

Εδώ η τετρακίνηση περισσότερο –και λιγότερο τα ελαστικά- έβγαλε το Edge…ασπροπρόσωπο με επιμελή έλεγχο της πορείας μας. Μπράβο στη Ford γι αυτό το σετάρισμα! Δεν κρύβουμε ότι το Edge μας κακόμαθε σε ανέσεις και ευκολίες και μας γοήτευσε με τον οδηγικό του χαρακτήρα στον οποίο αναγνωρίζεις αμέσως τα γονίδια της Ford.

Τιμές έχουν ανακοινωθεί ήδη και για την έκδοση Trend με τον κινητήρα των 180 ίππων και μηχανικό κιβώτιο το νέο Edge θα μας έρθει στην Ελλάδα στα 54.590 ευρώ, με την επόμενη έκδοση Titanium στα 61.609 ευρώ ενώ το Edge 210 με αυτόματο κιβώτιο στην έκδοση Titanium αγγίζει τα 66.973 ευρώ. Οι τιμές είναι ίσως υψηλές αλλά τόσο οι φορολογικές επιβαρύνσεις όσο και ο τεχνολογικός πακτωλός του νέου Edge δεν του επιτρέπουν να είναι φθηνότερο. Και μεταξύ μας, με τόση ποιότητα και φινέτσα ανήκει στο club των premium SUV, εκεί που τίποτε δεν είναι φθηνό.

 

TECH TALK

Το Ford Edge θα  διατίθεται με τους παρακάτω κινητήρες:

Κινητήρες Diesel:

Α) 2.0L TDCi 180PS (132kW) / 400Nm - AWD M6

Προδιαγραφές ρύπων: Euro 6  –  Eκπομπές CO2: 149 – 152g/km

Κατανάλωση καυσίμου lt/100km:

Εντός πόλης: 6,4 – 6,5, Εκτός πόλης: 5,4 – 5,5, Μικτός κύκλος: 5,8 – 5,9

Επιδόσεις:

0-100km/h: 9,9sec, Τελική Ταχύτητα: 200 km/h

Β) 2.0L TDCi 210PS (154kW) / 450Nm - AWD MPS6*

Προδιαγραφές ρύπων: Euro 6  –  Eκπομπές CO2: 149 – 152g/km

Κατανάλωση καυσίμου lt/100km:

Εντός πόλης: 6,4 – 6,5, Εκτός πόλης: 5,4 – 5,5, Μικτός κύκλος: 5,8 – 5,9

Επιδόσεις:

0-100km/h: 9,4sec, Τελική Ταχύτητα: 211 km/h

*Διαθέτει στάνταρ μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων πάνω στο τιμόνι.

Διαστάσεις μοντέλου – Βάρη και φορτία – Χωρητικότητα

  • Συνολικό μήκος: 4.808 mm
  • Συνολικό πλάτος (με καθρέφτες): 2.184 mm
  • Συνολικό πλάτος (χωρίς καθρέφτες): 1.928 mm
  • Συνολικό πλάτος (με τους καθρέφτες διπλωμένους): 1.981 mm
  • Συνολικό ύψος (άφορτο) (χωρίς ράγες οροφής): 1.692 mm
  • Κύκλος στροφής – στους τροχούς (m): 12,0
  • Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (λίτρα): 5θέσια διαμόρφωση (με χαλύβδινη ρεζέρβα): 602
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (diesel): 68 λίτρα

Διαθέσιμες εκδόσεις – Στάνταρ εξοπλισμός

To Ford Edge θα διατίθεται στις εκδόσεις Trend, Titanium, Sport και Vignale (με αναμενόμενη άφιξη: τέλη Νοεμβρίου 2016)

Βασικά χαρακτηριστικά έκδοσης Trend:

  • Εμπρός μάσκα με χρωμιωμένο φινίρισμα
  • Εμπρός και πίσω κάτω μέρος προφυλακτήρων και πλαϊνές κάτω ποδιές στις πόρτες σε μαύρο χρώμα
  • Κελύφη εξωτερικών καθρεφτών στο χρώμα του αμαξώματος
  • Λαβές θυρών στο χρώμα του αμαξώματος
  • 7 αερόσακοι:
  • Οδηγού (1) – Συνοδηγού (1) – Πλευρικοί για τα εμπρός καθίσματα (2) – Γονάτων οδηγού (1) – Κεφαλής για τα εμπρός και πίσω καθίσματα (2)
  • ABS, ESP & EBD
  • Σύστημα προστασίας από ανατροπή (RSC)
  • Σύστημα Υποβοήθησης στην ανηφόρα Hill Launch Assist
  • Traction Control
  • Σύστημα κατανομής της ροπής – Torque Vectoring Control
  • Ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού – ΕPAS
  • Cruise Control
  • Σύστημα συγκράτησης ISOFIX
  • Κεντρικό κλείδωμα με δυνατότητα διπλοκλειδώματος
  • Κλειδαριές ασφαλείας στις πίσω πόρτες (παιδικές) – Ηλεκτρικά ενεργοποιούμενες
  • Σύστημα παραμετροποίησης κλειδιών Ford MyKey
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο (Electric Integrated Parking Brake)
  • Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών TPMS
  • Collision Avoidance Driver Support Gen3 (CADS3) - Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης 3ης γενιάς CADS3 με αναγνώριση πεζών με αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης (προπλήρωση φρένων - υποβοήθηση φρεναρίσματος - αυτόνομο φρενάρισμα)
  • Σύστημα Active Noise Control
  • Διζωνικός κλιματισμός (DEATC)
  • Αντιθαμβωτικός εσωτερικός καθρέφτης
  • 4 ηλεκτρικά παράθυρα
  • Κουμπί εκκίνησης κινητήρα FordPower
  • Σύστημα Auto-Start-Stop
  • Ράδιο CD, Σύστημα Ford SYNC II με Κλήση Έκτακτης Ανάγκης - έγχρωμη οθόνη touch screen 8”, Bluetooth, θύρες AUX, USB & SD slot, 9 ηχεία
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Πυξίδα
  • Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 19” με διαστάσεις ελαστικών 235/55R19
  • Πακέτο καπνιστή
  • Εμπρός φώτα ημέρας
  • Πίσω φώτα τεχνολογίας LED
  • Προβολείς ομίχλης εμπρός με στατικό φωτισμό στροφών
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι
  • Κεντρική κονσόλα με σταθερό υποβραχιόνιο και αποθηκευτικό χώρο
  • Φιμέ κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα και την πόρτα χώρου αποσκευών
  • Εμπρός εργοστασιακά ταπέτα
  • Μίνι ρεζέρβα 17”

Βασικά χαρακτηριστικά της έκδοσης Titanium (επιπλέον της Trend):

  • Εμπρός και πίσω κάτω μέρος προφυλακτήρων σε ασημί διάκοσμο
  • Λεπτομέρειες με χρώμιο περιφερειακά των πλευρικών παραθύρων
  • Δύο χρωμιωμένες απολήξεις σε oval σχεδίαση
  • Θερμαινόμενο και ανακλαστικό παρμπρίζ
  • Αυτόματοι προβολείς και αισθητήρες βροχής
  • Χρωμιωμένες ράγες οροφής
  • Εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα
  • Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Aid)
  • Auto High Beam – Αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων
  • Σύστημα Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων (Traffic Sign Recognition)
  • Ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα χώρου αποσκευών με δυνατότητα hands free
  • Πρίζα 220V (προσιτή στην 1η & 2η σειρά καθισμάτων)
  • Εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
  • Σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί – Keyless Entry
  • Κρυφός εσωτερικός φωτισμός καμπίνας
  • Θερμαινόμενο τιμόνι
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 19” (διαφορετικής σχεδίασης από της Trend) με διαστάσεις ελαστικών 235/55R19
  • Εμπρός και πίσω εργοστασιακά ταπέτα
  • Σύστημα πλοήγησης Sony με SYNC II, 12 ηχεία (Ice Pack 23)
  • Εμπρός προβολείς Ford Adaptive LED και φώτα ημέρας LED
  • Αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω εξωτερικών θέσεων
  • Αυτορυθμιζόμενο σύστημα διατήρησης της ταχύτητας (Adaptive Cruise Control)
  • Αυτόματο Σύστημα Παρκαρίσματος
  • Εμπρός κάμερα οχήματος με διαιρεμένη εικόνα

Βασικά χαρακτηριστικά της έκδοσης Sport (επιπλέον της Titanium):

  • Εμπρός και πίσω κάτω μέρος προφυλακτήρων με ιδιαίτερο design και πλαϊνές ποδιές στις πόρτες στο χρώμα του αμαξώματος
  • Περιφερειακά πλευρικών παραθύρων σε μαύρο χρώμα
  • Δύο χρωμιωμένες απολήξεις σε ορθογώνια σχεδίαση
  • Σπορ ανάρτηση
  • Χωρίς ράγες οροφής
  • Πεντάλ αλουμινίου
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 20” μαύρου χρώματος με διαστάσεις ελαστικών 255/45R20
  • Σύστημα πλοήγησης Sony με SYNC II, 12 ηχεία
  • Ενεργό τιμόνι μεταβλητού βήματος - Adaptive Steering (AFS)
  • Εμπρός προβολείς Ford Adaptive LED και φώτα ημέρας LED
  • Αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω εξωτερικών θέσεων
  • Αυτορυθμιζόμενο σύστημα διατήρησης της ταχύτητας (Adaptive Cruise Control)
  • Αυτόματο Σύστημα Παρκαρίσματος
  • Εμπρός κάμερα οχήματος με διαιρεμένη εικόνα

Βασικά χαρακτηριστικά της έκδοσης Vignale (επιπλέον της Sport):

  • Εξωτερικά και εσωτερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σειράς Vignale
  • Δερμάτινο σαλόνι υψηλής ποιότητας
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 20” (σχεδίασης polished) με διαστάσεις ελαστικών 255/45R20
  • Εμπρός προβολείς Ford Adaptive LED με ρυθμιζόμενη δέσμη και φώτα ημέρας LED
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, θερμαινόμενοι & αναδιπλούμενοι (με μνήμη)
  • Κεντρική κονσόλα σε δερμάτινη επένδυση με σταθερό υποβραχιόνιο και αποθηκευτικό χώρο
  • Χρωμιωμένες ράγες οροφής
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι με μνήμη
  • Αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω εξωτερικών θέσεων
  • Αυτορυθμιζόμενο σύστημα διατήρησης της ταχύτητας (Adaptive Cruise Control)
  • Αυτόματο Σύστημα Παρκαρίσματος
  • Εμπρός κάμερα οχήματος με διαιρεμένη εικόνα

Νέες τεχνολογίες

Το Ford Edge διατίθεται με μία σειρά από πρωτοποριακές τεχνολογίες. Ας δούμε τις πιο σημαντικές από αυτές.

  • CollisionAvoidanceDriverSupportGen3 (CADS3) - Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης 3ης γενιάς CADS3 με αναγνώριση πεζών με αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης (προπλήρωση φρένων - υποβοήθηση φρεναρίσματος - αυτόνομο φρενάρισμα)

    Σύστημα Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων (Traffic Sign Recognition)

  • Αυτορυθμιζόμενο σύστημα διατήρησης της ταχύτητας (Adaptive Cruise Control)
  • Εξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter). Σαρώνει τα σήματα της τροχαίας και προσαρμόζει το γκάζι για να βοηθήσει τους οδηγούς να παραμείνουν μέσα στα νόμιμα όρια ταχύτητας
  • Εμπρός προβολείς FordDynamicLED
  • Οι εμπρός προβολείς έχουν δυναμική μπορούν να ενσωματώσουν αναλόγως έκδοσης τη τεχνολογία Ford Dynamic LED συνδυάζοντας τις τεχνολογίες:
  • Adaptive Front Lighting
  • Οι προβολείς διαθέτουν τεχνολογία που τους επιτρέπει να προσαρμόζουν αυτόματα το σχήμα της δέσμης φωτός ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.
  • Τεχνολογία Glare Free
  • Χάρη σε ένα περιστρεφόμενο κλαπέτο και δεδομένα από την κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, οι προβολείς Ford Adaptive LED δημιουργούν ένα σκοτεινό σημείο γύρω από τα αντίθετα διερχόμενα αυτοκίνητα. Το σκοτεινό αυτό σημείο ακολουθεί την πορεία των αυτοκινήτων προστατεύοντάς τα από το θάμπωμα των προβολέων.
  • Σύστημα τετρακίνησης AWD
  • Το Ford Edge εφοδιάζεται με το Intelligent All-Wheel Drive σύστημα τετρακίνησης ώστε να μπορεί να κατανέμει μέχρι και το 100% της ροπής στους εμπρός ή πίσω τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο.
  • Προσαρμοζόμενη Υποβοήθηση Τιμονιού – AdaptiveSteering
  • Το Ford Edge μπορεί να εφοδιαστεί με ενεργή υποβοήθηση για το τιμόνι το οποίο λαμβάνει δεδομένα για την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου και την ταχύτητα κίνησης του τιμονιού από τον οδηγό. Έτσι, γίνεται «γρηγορότερο» στις χαμηλές ταχύτητες διευκολύνοντας την κίνηση στην πόλη και τους ελιγμούς κατά το παρκάρισμα. Αντίθετα, στις υψηλές ταχύτητες κίνησης, το ενεργό τιμόνι γίνεται πιο «αργό» βελτιώνοντας την ευστάθεια. Στις περιπτώσεις που το σύστημα αναγνωρίζει έντονη κίνηση του τιμονιού από τον οδηγό, τότε διαφοροποιεί περαιτέρω τη σχέση μετάδοσης της στεφάνης του τιμονιού και της κλίσης των τροχών.
  • Αναβαθμισμένο ActiveParkAssist
  • Το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος έχει αναβαθμιστεί με επιπλέον αισθητήρες περιφερειακά, που δίνουν πληρέστερη εικόνα για πιθανά εμπόδια στα πλευρά του αυτοκινήτου. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα και κάθετου παρκαρίσματος όπως και σύστημα Park out assist, που βοηθά τον οδηγό να βγει από έναν χώρο στάθμευσης (αντίστροφη διαδικασία).
  • Σύστημα Cross Traffic Alert
  • Το σύστημα Cross Traffic Alert τοποθετείται με το σύστημα BLIS ελέγχου «νεκρού» οπτικού πεδίου. Έχει σχεδιαστεί να ενημερώνει τον οδηγό για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την έξοδο από έναν κάθετο χώρο στάθμευσης.
  • Active Noise Control
  • Το σύστημα Active Noise Control, χρησιμοποιεί μικρόφωνα για να καταγράψει το θόρυβο από τον κινητήρα ή το δρόμο που εισέρχεται στην καμπίνα των επιβατών. Η μονάδα ελέγχου του συστήματος αναλύει τους θορύβους αυτούς και δημιουργεί κυματομορφές αντίθετης συχνότητας και τον αναπαράγει από τα ηχεία του ηχοσυστήματος. Με τον τρόπο αυτό, οι θόρυβοι «εξουδετερώνονται» και το εσωτερικό του Ford Edge διατηρεί κορυφαία επίπεδα άνεσης.
  • Αερόσακοι στις πίσω ζώνες ασφαλείας
  • Οι ενσωματωμένοι αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας των δύο εξωτερικών θέσεων του πίσω καθίσματος (τους πρωτοείδαμε στο Mondeo) αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης ελαχιστοποιώντας την κίνηση του κεφαλιού και την φόρτιση που ασκείται στο θώρακα των επιβατών.
  • Εμπρός κάμερα οχήματος
  • Mια κάμερα που είναι τοποθετημένη στο εμπρός μέρος του Edge παρέχει ορατότητα 180 μοιρών του δρόμου μπροστά και στις πλευρές - από 90 μοίρες προς τα αριστερά του οχήματος έως 90 μοίρες προς τα δεξιά. Με την οθόνη της κεντρικής κονσόλας του οχήματος να προβάλει διαιρεμένη εικόνα προς τις δύο πλευρές εμπρός (δεξιά-αριστερά), επιτρέπει στον οδηγό να μπορεί να δει καθώς πλησιάζει στην άκρη του στενού, τα διερχόμενα αυτοκίνητα, τους πεζούς ή άλλους κινδύνους, δίνοντας τη δυνατότητα να βγαίνει το αυτοκίνητο από το στενό μόνο όταν είναι ασφαλές να το πράξει ή και παρέχοντας επαρκή χρόνο να ληφθούν κατάλληλα μέτρα αποφυγής σύγκρουσης.
  • Ηλεκτρική πίσω πόρτα με λειτουργία handsfree
  • Η ηλεκτρική πίσω πόρτα διατίθεται με λειτουργία hands free, ευκολία που την έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν από τη Ford. Στην περίπτωση αυτή, δύο αισθητήρες στην εσωτερική πλευρά του οπίσθιου προφυλακτήρα, αναγνωρίζοντας την πρόθεση του κατόχου να ανοίξει την πίσω πόρτα. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει την “κίνηση” του ποδιού εφόσον ο κάτοχος έχει το κλειδί σε πολύ κοντινή απόσταση. Αυτόματα το σύστημα αναγνωρίζει το σήμα και δίνεται η εντολή για να ανοίξει, ή να κλείσει, η ηλεκτρική πίσω πόρτα.