ΤΕΥΧΟΣ IOYΛIOY 2017
2017 SEAT IBIZA

Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το 2017 Seat Ibiza 9/5

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ

Στην 5η του γενιά το Ibiza, πιο ώριμο από ποτέ και κυρίως, πανέτοιμο, να παίξει επί ίσοις όροις με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού απ΄ όποια σχολή και εάν προέρχονται, ακόμη και με τα ομόσταυλα του VW Group.

Ίσως το τελεταίο να ακούγεται κοινότυπο, η ουσία είναι αυτή ακριβώς, καθώς μετά το Ateca που ορίζει τη νέα εποχή της Seat και τη στροφή σε πιο άρτιες και ποιοτικές κατασκευές, το νέο Ibiza είναι το αυτοκίνητο που λες ότι έχει βγεί από μια αμιγώς γερμανική γραμμή παραγωγής.

Βεβαίως, πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μια και το μόνο που αλλάζει είναι το... location (παραγωγής στο Μαρτορέλ) καθώς όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου VW βρίσκουν εφαρμογή το νέο Ibiza, το οποίο ως γνωστόν είναι το πρώτο που ''φορά'' τη νέα (compact) πλατφόρμα MQB A0, πάνω στην οποία θα πατήσει και το επερχόμενο Polo.

Η έκδοση FR με την πιο σφιχτή ανάρτηση δεν κουράζει, ενώ στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι βαραίνει περισσότερο, το γκάζι γίνεται πιο «ζωντανό», τα αμορτισέρ σκληραίνουν ώστε να γίνεται πιο απολαυστικό και άμεσο στις κλειστές στροφές.

 

'Ηταν κάτι περισσότερο από ενθουσιασμένα τα στελέχη της Seat στην παρουσίαση του αυτοκινήτου και ίσως από τις λίγες φορές (σε αντίστοιχες παρουσιάσεις της ισπανική μάρκας που έχουμε παρεβρεθεί) που άφησαν στην άκρη της φανφάρες και επικεντρώθηκαν στην ουσία. Ίσως γιατί αυτή τη φορά είχαν περισσότερα να πουν και αυτό δέιχνει και την αλλαγή πλεύσης της εταιρείας.

Η όσφρησή μας ''λέει'' ότι η Seat αλλάζει γίνεται πιο mainstream με αυτοκίνητα πιο ''ευρωπαϊκά'', με ποιοτικά χαρακτηριστικά πάνω από το μέσο όρο και νέα γκάμα πλήρως ανταγωνιστική που θα απευθύνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό στα σκαριά είναι και η Crossover εκδοχή του Ibiza, που θα ονομάζεται Αrona και θα έχει τις διαστάσεις (περίπου) του Audi Q2.

Το τελευταίο μας ήρθε στο μυαλό, οδηγώντας στους δρόμους εντός και πέριξ της Βαρκελώνης, καθώς το νέο Ibiza είναι εξαιρετικό στο δρόμο, με πλαίσιο μπετόν, αλλά και σπιρτόζο, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή να σου ανεβάσει τη διάθεση με τον χαρακτήρα του.

Tα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι βελτιωμένα αποτέλεσμα των φαρδύτερων μετατροχίων που διασφαλίζουν καλύτερο κράτημα και κορυφαία ποιότητα κύλισης.

 

Οδηγήσαμε την έκδοση 1.0 TSI 95ps με το manual κιβώτιο των 5 σχέσεων, αλλά και το ''καλό'' 1.0 TSI 115 DSG (0-100 km/h σε 9,4 sec, τελική 193 km/h). Για το πρώτο έχουμε να πούμε πώς αποτελεί μια πρώτης τάξης επιλογή σε όποιον επιθυμεί ένα σύγχρονο και ασφαλές αυτοκίνητο πόλης με έμφαση στην οικονομία, το δεύτερο για όποιον θέλει την σπιρτάδα, αλλά και την άνεση του αυτόματου κιβωτίου. Κοινός παρονομαστής το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο, ο μοναδικός συνδυασμός άνεσης κρατήματος, όπως και ένα πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, με την ποιότητα κύλισης να είναι εκείνη που σου αφήνει στο τέλος μια πολύ θετική εικόνα για το ισπανικό μοντέλο.

Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και ο 1.5 TSI με τους 150 ps (επιτάχυνση σε 7,7 sec, τελική 215 kh/h) που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Golf και πιθανό να αποτελέσει το σύνολο πάνω στο οποίο να εξελιχθεί η κορυφαία έκδοση Cupra...

Σε ότι αφορά τους ντήζελ οι επιλογές έχουν να κάνουν με τον 1.6 TDI διαβαθμισμένης απόδοσης 80, 90 και 115 ίππων.

Η καινούργια πλαρφόρμα MQB A0 επιτρέπει στο Ibiza την δημιουργία έκδοσης με CNG (φυσικό αέριο) που τροφοδοτεί κινητήρας 1.0 TSI 90 ίππων.

Ανάλογα με τον κινητήρα προβλέπονται μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων για ισχύ έως 95 ίππους και έξι σχέσεων για μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Το DSG 7, διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι προαιρετική επιλογή.

< >

ΤΙΜΕΣ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΝΕΑ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

LIFE NETWORK