ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2017 SEAT IBIZA

Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το 2017 Seat Ibiza 9/5/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ

Στην 5η του γενιά το Ibiza, πιο ώριμο από ποτέ και κυρίως, πανέτοιμο, να παίξει επί ίσοις όροις με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού απ΄ όποια σχολή και εάν προέρχονται, ακόμη και με τα ομόσταυλα του VW Group.

Ίσως το τελεταίο να ακούγεται κοινότυπο, η ουσία είναι αυτή ακριβώς, καθώς μετά το Ateca που ορίζει τη νέα εποχή της Seat και τη στροφή σε πιο άρτιες και ποιοτικές κατασκευές, το νέο Ibiza είναι το αυτοκίνητο που λες ότι έχει βγεί από μια αμιγώς γερμανική γραμμή παραγωγής.

Βεβαίως, πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μια και το μόνο που αλλάζει είναι το... location (παραγωγής στο Μαρτορέλ) καθώς όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου VW βρίσκουν εφαρμογή το νέο Ibiza, το οποίο ως γνωστόν είναι το πρώτο που ''φορά'' τη νέα (compact) πλατφόρμα MQB A0, πάνω στην οποία θα πατήσει και το επερχόμενο Polo.

Η έκδοση FR με την πιο σφιχτή ανάρτηση δεν κουράζει, ενώ στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι βαραίνει περισσότερο, το γκάζι γίνεται πιο «ζωντανό», τα αμορτισέρ σκληραίνουν ώστε να γίνεται πιο απολαυστικό και άμεσο στις κλειστές στροφές.

 

'Ηταν κάτι περισσότερο από ενθουσιασμένα τα στελέχη της Seat στην παρουσίαση του αυτοκινήτου και ίσως από τις λίγες φορές (σε αντίστοιχες παρουσιάσεις της ισπανική μάρκας που έχουμε παρεβρεθεί) που άφησαν στην άκρη της φανφάρες και επικεντρώθηκαν στην ουσία. Ίσως γιατί αυτή τη φορά είχαν περισσότερα να πουν και αυτό δέιχνει και την αλλαγή πλεύσης της εταιρείας.

Η όσφρησή μας ''λέει'' ότι η Seat αλλάζει γίνεται πιο mainstream με αυτοκίνητα πιο ''ευρωπαϊκά'', με ποιοτικά χαρακτηριστικά πάνω από το μέσο όρο και νέα γκάμα πλήρως ανταγωνιστική που θα απευθύνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό στα σκαριά είναι και η Crossover εκδοχή του Ibiza, που θα ονομάζεται Αrona και θα έχει τις διαστάσεις (περίπου) του Audi Q2.

Το τελευταίο μας ήρθε στο μυαλό, οδηγώντας στους δρόμους εντός και πέριξ της Βαρκελώνης, καθώς το νέο Ibiza είναι εξαιρετικό στο δρόμο, με πλαίσιο μπετόν, αλλά και σπιρτόζο, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή να σου ανεβάσει τη διάθεση με τον χαρακτήρα του.

Tα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι βελτιωμένα αποτέλεσμα των φαρδύτερων μετατροχίων που διασφαλίζουν καλύτερο κράτημα και κορυφαία ποιότητα κύλισης.

 

Οδηγήσαμε την έκδοση 1.0 TSI 95ps με το manual κιβώτιο των 5 σχέσεων, αλλά και το ''καλό'' 1.0 TSI 115 DSG (0-100 km/h σε 9,4 sec, τελική 193 km/h). Για το πρώτο έχουμε να πούμε πώς αποτελεί μια πρώτης τάξης επιλογή σε όποιον επιθυμεί ένα σύγχρονο και ασφαλές αυτοκίνητο πόλης με έμφαση στην οικονομία, το δεύτερο για όποιον θέλει την σπιρτάδα, αλλά και την άνεση του αυτόματου κιβωτίου. Κοινός παρονομαστής το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο, ο μοναδικός συνδυασμός άνεσης κρατήματος, όπως και ένα πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, με την ποιότητα κύλισης να είναι εκείνη που σου αφήνει στο τέλος μια πολύ θετική εικόνα για το ισπανικό μοντέλο.

Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και ο 1.5 TSI με τους 150 ps (επιτάχυνση σε 7,7 sec, τελική 215 kh/h) που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Golf και πιθανό να αποτελέσει το σύνολο πάνω στο οποίο να εξελιχθεί η κορυφαία έκδοση Cupra...

Σε ότι αφορά τους ντήζελ οι επιλογές έχουν να κάνουν με τον 1.6 TDI διαβαθμισμένης απόδοσης 80, 90 και 115 ίππων.

Η καινούργια πλαρφόρμα MQB A0 επιτρέπει στο Ibiza την δημιουργία έκδοσης με CNG (φυσικό αέριο) που τροφοδοτεί κινητήρας 1.0 TSI 90 ίππων.

Ανάλογα με τον κινητήρα προβλέπονται μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων για ισχύ έως 95 ίππους και έξι σχέσεων για μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Το DSG 7, διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι προαιρετική επιλογή.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • JEEP 17/11/2017

    Οδηγούμε το 2017 Jeep Compass

    Το νέο Jeep Compass (πυξίδα στα αγγλικά) άλλαξε ρότα, βρίσκοντας πλέον τη σωστή κατεύθυνση. Μπαίνει με εξαιρετικές προοπτικές στο πιο απαιτητικό segment αυτοκινήτων: αυτό των συμπαγών, premium SUV.

  • FORD 29/5/2017

    Δοκιμάζουμε το Ford Focus ST-Line 1.0L EcoBoost 125 PS [photos]

    Μέσα στον φανταστικό κόσμο των burn-out και των drifts από τα Mustang, Focus RS και ST, η Ford δίνει έναν πιο σπορτίβικο τόνο στο απλό 1000άρι Focus της διπλανής πόρτας.

  • VOLKSWAGEN 22/5/2017

    Δοκιμάζουμε: 2017 VW Golf 1.0 TSI 110 PS [photos]

    Update: Αυτόν τον προσδιορισμό χρησιμοποιεί η Volkswagen για να περιγράψει την ανανέωση του πιο δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου στην Ευρώπη. Μια λέξη που τη συνηθίσαμε περισσότερο σε νέες εκδόσεις λειτουργικών για το tablet ή το smartphone μας.

  • VOLVO 18/5/2017

    Δοκιμάζουμε: 2017 Volvo V90 D5 2.0 235 PS AWD [photos]

    Το νέο V90 συνεχίζει την παράδοση, προσθέτοντας κάτι επιπλέον: την προστιθέμενη αξία της τεχνολογικής κορύφωσης.

  • BMW 17/5/2017

    Οδηγούμε τη 2017 BMW Series 5 Touring [photos]

    Σε ένα ταξίδι-αστραπή, ταξιδέψαμε μέχρι την ηλιόλουστη (!), ολόζεστη (!!) Γερμανία για να οδηγήσουμε ένα ακόμη μέλος της οικογένειας της Σειράς 5.

  • 2017 SEAT IBIZA 9/5/2017

    Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το 2017 Seat Ibiza

    Μαζί με τη νέα, πιο στιβαρή πλατφόρμα MQB A0 το νέο Ibiza μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει κλείσει την ψαλίδα με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα της ''μητρικής'' VW. Άψογο σε υλοποίηση, με πλήρη γκάμα κινητήρων, πλήρως εξοπλισμένο και οδηγικά top in class.

  • 2017 SEAT IBIZA 9/5/2017

    Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το 2017 Seat Ibiza

    Μαζί με τη νέα, πιο στιβαρή πλατφόρμα MQB A0 το νέο Ibiza μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει κλείσει την ψαλίδα με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα της ''μητρικής'' VW. Άψογο σε υλοποίηση, με πλήρη γκάμα κινητήρων, πλήρως εξοπλισμένο και οδηγικά top in class.

  • BMW ELECTRIC NOW TOUR 2017 8/5/2017

    Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο και τα μοντέλα με υβριδικό κινητήρα της ΒΜW

    H BMW έχει επενδύσει καίρια στην ηλεκτροκίνηση και την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας των υβριδικών κινητήρων με τρόπο που να ταιριάζει στην ιστορία της και τις εταιρικές αξίες της. Το i3 είναι η έμπρακτη απόδειξη για το πρώτο. Για το δεύτερο φροντίζουν οι εκδόσεις με...

  • MERCEDES-BENZ 7/5/2017

    Οδηγούμε τη 2017 Mercedes-Benz E-Class Coupe [photos]

    Δεν πέρασαν παρά μόνο δύο εικοσιτετράωρα από την παρουσίαση της νέας σειράς Ε-Cabriolet στην 87η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη, την επόμενη του επικού 6-1 της Μπαρτσελόνα επί της Παρι-Σεν-Ζερμέν για να οδηγήσουμε την επίσης νέα E-Class...

  • MERCEDES-BENZ 7/5/2017

    Οδηγούμε τη 2017 Mercedes-Benz E-Class Coupe [photos]

    Δεν πέρασαν παρά μόνο δύο εικοσιτετράωρα από την παρουσίαση της νέας σειράς Ε-Cabriolet στην 87η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη, την επόμενη του επικού 6-1 της Μπαρτσελόνα επί της Παρι-Σεν-Ζερμέν για να οδηγήσουμε την επίσης νέα E-Class...

  • ΚΙΑ 7/5/2017

    Οδηγούμε το 2017 ΚIA Picanto [photos]

    Βρισκόμαστε πέριξ της Βαρκελώνης για να οδηγήσουμε το νέο Picanto για το οποίο η KIA βάζει πολύ ψηλά τον πήχη της ποιότητας και των οδηγικών χαρακτηριστικών.

  • AUDI 2/5/2017

    Δοκιμάζουμε: 2017 Audi Q5 2.0 TDI 190 PS quattro S Tronic

    Πλαίσιο, τεχνολογίες και αισθητικές αναφορές από τη ναυαρχίδα των SUV της Audi ενσωματώνει το ολοκαίνουργιο Q5, σε μια προσπάθεια να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στην κατηγορία.

  • BMW 28/4/2017

    Δοκιμάζουμε το BMW X1 xDrive 18d [photos]

    Business casual, πλήρως εξοπλισμένο και με προσόντα έρχεται αυτή η αδύναμη μεν ικανή δε έκδοση του εξαιρετικά δημοφιλούς SAV της BMW.

  • NISSAN 20/4/2017

    Οδηγούμε το νέο Nissan Micra 1.5 dCi 90 PS

    Με νωπές τις μνήμες από την πρώτη μας οδηγική επαφή στην Κροατία, οδηγούμε πλέον και στην Ελλάδα το νέο Nissan Micra στην έκδοση 1.5 dCi.

  • VOLKSWAGEN 19/4/2017

    Δοκιμάζουμε: 2017 Volkswagen Polo 1.4L TDI 105PS BMT [photos]

    Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του εντελώς νέου Polo δοκιμάζουμε την 5η γενιά του με τον πιο δυνατό 1400άρη diesel κινητήρα του ομίλου VW. Ουάου...