Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC40


Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Volvo XC40 αυτό που αντιλαμβάνεσαι μονομιάς είναι πώς πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο των Σουηδών που διαθέτει fun-to-drive χαρακτήρα. Πότε έρχεται, πόσο κοστίζει.

  • 15/12/2017

Αποστολή: Νίκος Μερτέκης, Φωτ.: Volvo Cars

Η Volvo φαίνεται βάζει πιο δύσκολα στους Γερμανούς ανταγωνιστές “καλύπτοντας” έναν τομέα που υπολείπονταν και αυτό το στοιχείο θα πρέπει να το κρατήσουμε... Γιατί η νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture ) που βασίζεται το Σουηδικό μοντέλο θα αποτελέσει τη βάση και για τα επερχόμενα S40 και (φυσικά) V40 και ενδεχομένως και ένα μικρότερο αυτοκίνητο που λέγεται ότι έχει μπει στα σχέδιά της.

Η οδηγική ικανοποίηση λοιπόν, βρίσκεται στο επίκεντρο για τους Σουηδούς και μάλιστα για ένα όχημα που είναι πιστοποιημένο SUV και έχει απόσταση από το έδαφος 21 εκατοστά!

Από τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του αντιλαμβάνεσαι τη στιβαρότητα της κατασκευής και αυτό έχει να κάνει ασφαλώς με τη νέα πλατφόρμα που έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής σε σχέση με τους Γερμανούς ανταγωνιστές (Mercedes GLA, BMW X1, Audi Q3), καθώς δεν χρησιμοποιείται αλουμίνιο αλλά Βοριούχος χάλυβας (40%) ώστε αφενός να επιτυγχάνονται τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας (η Volvo καταλαμβάνει κορυφαίες θέσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP), αφετέρου να δίνεται η αίσθηση ενός ανθεκτικού πλαισίου.

Το Σκανδιναβικό ντιζάιν είναι ένας ακόμη παράγοντας που είναι σημείο αναφοράς στο νέο XC40, αν και το αυτοκίνητο το έχει σχεδιάσει ο Άγγλος Ian Kettle ο οποίος “κράτησε” την οικογενειακή ταυτότητα (βλέπε ομοιότητες με XC60 και XC90), έχει διαφοροποιηθεί ωστόσο δίνοντας ένα σχήμα που ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει “σκληρό ρομποτάκι”.

Πράγματι, το αμάξωμα είναι δυναμικό προκειμένου να έλξει πιο νέους ηλικιακά αγοραστές και χαρακτηρίζεται εμπρός από τη σήμα κατατεθέν “μάσκα” της Volvo, πίσω από τους φαρδιούς “ώμους” και στο πλάι από την ιδιαίτερη σχεδίαση των πίσω παραθύρων.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις το μήκος είναι στα 4.425 mm (το XC40 είναι 263 mm, μικρότερο από το XC60), με το μεταξόνιό του να βρίσκεται στα 2.702 mm. Στη βασική έκδοση (Τ3) πατάει σε τροχούς 17 ιντσών, ωστόσο θα μπορεί να εφοδιαστεί και με μεγαλύτερων διαστάσεων 18, 19, 20, ακόμη και με 21 ιντσών!

Το εσωτερικό έχει τη γνώριμη εικόνα της Volvo, όμως εδώ οι σχεδιαστές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά προσφέροντας άνετους χώρους (από τους καλύτερους στην κατηγορία) και πολλές έξυπνες λύσεις. Στο πλάι των θυρών μπορούν να τοποθετηθούν μπουκάλια 1,5 lt, κάτω από το κάθισμα του οδηγού υπάρχει συρτάρι, στη βάση της κεντρικής κονσόλας ειδική θήκη για τυχόν σκουπίδια, στο ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού ένας γάντζος για να κρεμαστούν σακούλες, κ.α.

Έξυπνα σχεδιασμένος και ο αποθηκευτικός χώρος που κυμαίνεται από 460 lt έως 1336 lt, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει ένας “κρυφός” χώρος που μπορεί να κανείς να κρύψει πολύτιμα αντικείμενα όπως το laptop του και ο οποίος δεν μπορεί να παραβιαστεί ακόμη και εάν κάποιος “ανοίξει” το αυτοκίνητο.

Το νέο XC40 είναι το πρώτο όχημα της κατηγορίας που φέρει στάνταρ τις δύο ψηφιακές οθόνες, εκείνη των 12,3΄΄ στον πίνακα των οργάνων και των 9΄΄ του συστήματος infotainment το οποίο είναι κατά τη γνώμη μας το πιο “φιλικό” σε χρήση συγκριτικά με τους ανταγωνιστές. Είναι οι ίδιες που χρησιμοποιούνται και στο XC60 με τη διασυνδεσιμότητα να είναι πλήρης με λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Το σύστημα Volvo on Call επίσης υποστηρίζεται, όπως και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης της Σουηδικής φίρμας (το XC40 είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας με δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης), ενώ στα high lighs και η κάμερα 360o με περιμετρική κάλυψη του αυτοκινήτου.

 

Υψηλά ποιοτικά στάνταρς

 

Ποιοτικά το αυτοκίνητο έχει υψηλά στάνταρς, με το δέρμα να συνδυάζεται με άψογης ποιότητας πλαστικά και σούπερ φινίρισμα. Και εάν σας ξενίσει η εικόνα της ταπετσαρίας, θα εντυπωσιαστείτε εάν μάθετε ότι είναι κατασκευασμένη από ανακυκλώσιμο πολυεστέρα, επιλογή που ξεκάθαρα έχει να κάνει με την οικολογική συνείδηση των Σουηδών.

To XC40 διαθέτει την “ομπρέλα” ασφαλείας της Volvo που έχουμε δει στις μεγαλύτερες σειρές, όπως το ενεργό σύστημα αποφυγής σύγκρουσης που λειτουργεί έως τα 64 km/h (μπορεί να “επέμβει” στο τιμόνι και να μαζέψει το αυτοκίνητο μέσα στη λωρίδα εάν ο οδηγός έχει αφαιρεθεί), αναβαθμισμένο σύστημα IntelliSafe, ημιαυτόνομο cruise control που λειτουργεί μέχρι τα 130 km/h και σύστημα cross-traffic alert που φρενάρει αυτόματα αν έρχεται αυτοκίνητο την ώρα που κάποιος βγαίνει από το πάρκινγκ με όπισθεν και δεν έχει καλή ορατότηα.

Στα της μηχανολογίας η πλατφόρμα CMA προσφέρει την προσαρμοστικότητα διαφόρων μεγεθών, και συστημάτων κίνησης, ενώ είναι “ετοιμη” να υποδεχθεί και σύστημα ηλεκτροκίνησης με μπαταρία (Plug-in), αλλά και μια υβριδική διάταξη με τον νέο 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα.

Για τις αναρτήσεις να αναφέρουμε ότι εμπρός προβλεπονται γόνατα McPherson και πίσω πολλαπλοί σύνεσμοι, ενώ οι κινητήρες με τους οποίους θα είναι διαθέσιμο αρχικά είναι ένας βενζινοκινητήρας (Τ5) απόδοσης 250 ίππων και ένας ντήζελ (D5) με 190 ίππους. Αμφότεροι, δίλιτροι, 4-κύλινδροι, τούρμπο.

Θα ακολουθήσει η D4, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά θα έχει η έκδοση Τ3, η οποία και θα είναι η μοναδική που δεν θα μπορεί να συνδυαστεί με τετρακίνηση (Haldex).

Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου ξεκινούν στις αρχές της Άνοιξης, ωστόσο η Volvo Car Hellas δέχεται παραγγελίες έχοντας ανακοινώσεις και τιμές που ξεκινούν από τα €30.700 για την entry level έκδοση Τ3. Οι ντήζελ εκδόσεις έχουν οριστεί στα €49.532 για την D4 στο επίπεδο εξοπλισμού Momentum (θα προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής λευκής οροφής) και τα €53.491 για την D4 R-Design (με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως στάνταρ μαύρη λακαριστή οροφή και χρωμιωμένες απολήξεις των εξατμίσεων). Οι βενζινοκίνητες ξεκινούν από τα €50.177 για την T5 Momentum και τα €54.482 για την T5 R-Design.

Διαβάστε ακόμη

Audi TT: ανανέωση το 2018, νέο μοντέλο το 2021

Η Mercedes-Benz CLS σε Coupe, Cabriolet και AMG?

H νέα BMW X3 ξεκινά από τις 58.130€?