Οδηγούμε το 2017 Opel Insignia Grand Sport [photos]


H δεύτερη «γενιά» του Insignia μεγάλωσε σε μήκος και πλάτος, ελάφρυνε σημαντικά σε βάρος, είναι εμφανώς πιο ευρύχωρη εσωτερικά και απέκτησε πολυτελέστερο εξοπλισμό.

  • 24/3/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ:ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: OPEL

Το Insignia Gran Sport, όπως ονομάζεται πλέον το μοντέλο, χαρακτηρίζεται από τα στελέχη της Opel ως «ναυαρχίδα» και προορίζεται για όσους θέλουν ένα καλοκατασκευασμένο, μεγάλο αλλά και σχετικά πρακτικό όχημα.

Το Insignia Grand Sport είναι μεγάλο σε διαστάσεις, σου προκαλεί εντύπωση εξαρχής. Το σαν coupé αμάξωμα του το κάνει να δείχνει ιδιαίτερο σε μια κατηγορία οχημάτων όπου η εμφάνιση παίζει το ρόλο της περισσότερο ως παράγοντας κύρους παρά εντυπωσιασμού.

Το νέο μοντέλο είναι κατά 5,5 cm μεγαλύτερο σε μήκος από το απελθόν Insignia αλλά το σημαντικό είναι ότι το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 9,2 cm, επιτρέποντας πιο ευρύχωρο εσωτερικό, ιδίως για τους πίσω επιβάτες (θέμα αρνητικής κριτικής στην προηγούμενη «γενιά»). Το πλάτος του είναι ευρύτερο κατά 1,1 cm από πριν και το ύψος του έχει μειωθεί έως και 2,9 cm (αναλόγως την έκδοση) κάτι που μείωσε και τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (πλέον είναι 0,26).

Σύμφωνα με τον κ. Mark Adams, Αντιπρόεδρος στο Τμήμα Σχεδιασμού της Opel, οι πιο λείες και κεκλιμένες γραμμές του αμαξώματος κάνουν το Insignia Grand Sport πιο κομψό από πριν. Ο ίδιος αναφέρεται στο νέο μοντέλο ως εξής: «Σε ό,τι αφορά τις αναλογίες των όγκων του αμαξώματος, καθώς και στις λεπτομέρειες αυτού, θέλαμε το νέο Insignia Grand Sport να αποπνέει εξαρχής την αίσθηση αναβαθμισμένης πολυτέλειας. Ο συνδυασμός ρεουσών γραμμών με ακριβείς (στο σχήμα) και ευκρινείς επιφάνειες το κάνει να δείχνει μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις του, από όσο είναι. Το νέο Insignia είναι μια εξαιρετική πρόταση με μια αύρα αυτοκινήτου της μεγάλης πολυτελούς κατηγορίας».

 

Κατασκευαστικά

Το Insignia Grand Sport βασίζεται στη νέα πλατφόρμα «Ε2ΧΧ» την οποία άρχισε να δημιουργεί η General Motors το 2012 και χρησιμοποιεί και η Chevrolet. Χάρη σε αυτή την πλατφόρμα, οι άνθρωποι της Opel ήταν σε θέση να χρησιμοποιήσουν σε ευρύτερη κλίμακα χάλυβα υψηλής αντοχής όπως και ελαφρύτερα υλικά στο σύνολο του οχήματος.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το βάρος του νέου μοντέλου έως και 175 kg συγκριτικά με πριν, από τα οποία τα 60 kg αφορούν μόνο στο πλαίσιο. Εκτός από το βάρος αυξήθηκε και η δυσκαμψία του (πλαίσιο) με σκοπό να βελτιωθεί η οδηγική συμπεριφορά αλλά και οι οικονομία καυσίμου.

Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, στο πίσω μέρος έχει εξελιχθεί και τοποθετηθεί μια νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (πέντε συνδέσμων) με σκοπό να συμβάλλει στην καλύτερη οδική συμπεριφορά, την καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών και την άνεση που πρέπει να παρέχει στους επιβάτες ένα όχημα της μεγάλης κατηγορίας.

 

Κινητήρες – Εξοπλισμός

Η βασική έκδοση του Insignia Grand Sport θα εφοδιάζεται με τον καινούργιο τετρακύλινδρο, turbo, βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1.5 l ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 140 PS, μέγιστη ροπή 250 Nm/2.000-4.100 rpm και έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 5,7 l/100 km. Ο εν λόγω κινητήρας διατίθεται και σε ισχυρότερη εκδοχή του η οποία έχει μέγιστη ισχύ 165 PS και μέση τυποποιημένη κατανάλωση 5,7 l/100 km.

Αναφορικά με τους κινητήρες, η κορυφαία έκδοση του νέου μοντέλου θα είναι αυτή με τον 2.0 l turbo βενζινοκινητήρα των 260 PS οποίος θα συνδυάζεται με το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που δημιούργησε η Opel σε συνεργασία με την «Aisin».

Tο επίπεδο εξοπλισμού είναι αναβαθμισμένο και σύμφωνο με τη φιλοσοφία που ακολουθεί η Opel τα τελευταία χρόνια και η οποία περιγράφεται με τη φράση «περισσότερο αυτοκίνητο για τα χρήματα» (σημ.: που δίνει κάποιος).

Το τεχνολογικό περιεχόμενο του Insignia Grand Sport είναι καλό ακόμα και στη βασική εξοπλιστική έκδοσή του και μπορεί να χαρακτηριστεί «πλήρες» στις ακριβότερες. Μεταξύ άλλων, στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται η ανάρτηση «Adaptive FlexRide», εμπρός φώτα «Intellilux LED», σύστημα «Head-up-Display», κάμερα 360°, σύστημα διατήρησης πορείας εντός λωρίδας κυκλοφορίας και σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας, οθόνη αφής 8,0 in και ηχοσύστημα της «Bose».

 

Πρώτες εντυπώσεις

Το Insignia Grand Sport είναι πιο ποιοτικό εσωτερικά και με καλύτερη ποιότητα κύλισης, παράλληλα δε είναι εξαιρετικά ευρύχωρο ειδικά για τους πίσω επιβάτες.

Ο κινητήρας βενζίνης 1.5Τ των 165 ίππων είναι ενδιαφέρων σε λειτουργία με αποθέματα ροπής αποδιδόμενα από χαμηλές rpm, όχι ιδιαιτέρως θορυβώδης και συνεργάζεται πολύ καλά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η δε ανάρτηση είναι πιο σφικτή από πριν.

Το 2.0Τ βενζίνης AWD με απόδοση 260 ίππων είναι ταχύτατο. Διαθέτει την τετρακίνηση «Twinster Active Twin Clutch» που χρησιμοποιεί και η Ford στο Focus RS αλλά η Opel δεν έχει ενσωματώσει το Drift Mode.

Ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες, πολύ καλό επίπεδο άνεσης και είναι και πολύ καλά εξοπλισμένο τόσο με το σύστημα OnStar όσο και με μια πληθώρα συστημάτων ελέγχου και διατήρησης της πορείας του οχήματος όπως Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition, pedestrian detection, Adaptive Cruise Control κ.ά.