Οδηγούμε το 2017 VW Golf [photos]


Με το νέο κινητήρα 1.5 TSI EVO 150 ps, αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, ενημέρωσης και υποβοήθησης, ψηφιοποιημένο πίνακα οργάνων και μικρές αισθητικές αλλαγές, το αναβαθμισμένο Golf.

  • 16/2/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΜΑΓΙΟΡΚΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤO: VW, CHARLIE MAGEE

Σε μια κατηγορία που εξακολουθεί να σημειώνει μεγάλο όγκο πωλήσεων, η VW επιμένει στην ίδια επιτυχημένη συνταγή για το Golf φροντίζοντας να το βελτιώσει στα “σημεία”.

Βεβαίως, για ένα μοντέλο που ουσιαστικά όρισε το Segment C το 1974 (Golf Mk1) επιτυγχάνοντας μέχρι σήμερα το ασύλληπτο νούμερο των 33 εκατομμυρίων πωλήσεων παγκοσμίως τίποτε δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη.

Στην ανανεωμένη σειρά δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικό στη δομή του αυτοκινήτου, καθώς η επιτυχημένη πλατφόρμα MQB παραμένει ως βάση, με τη VW να λανσάρει για πρώτη φορά σε αυτοκίνητό της τον νέο κινητήρα 1.5 TSI EVO 150 ps, που σταδιακά θα αντικαταστήσει τον 1.4 TSI. Ταυτόχρονα, εξοπλίζει το Golf με συστήματα και τεχνολογίες στους τομείς της ασφάλειας, υποβοήθησης και ενημέρωσης-διασκέδασης που έχουμε δει σε μεγαλύτερες σειρές της.

Στο ανανεωμένο Golf που θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε δύο τύπους αμαξωμάτων, hatchback και Variant (SW) υπάρχουν ελάχιστες αισθητικές αλλαγές εξωτερικά στο αμάξωμα (ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες), με τη σπουδαιότερη να αφορά τα φώτα τεχνολογίας LED.

Καμία ουσιαστική διαφοροποίηση και στις διαστάσεις με το αμάξωμα στην hatch έκδοση να έχει μήκος 4,258 m, πλάτος 1,799 m και ύψος 1,492 m και το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,620 m.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ OI ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ 2017 VW GOLF

Πρόκειται για τις διαστάσεις που αφενός επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση σε αστικό περιβάλλον, αφετέρου τη άνετη φιλοξενία μια τυπικής οικογένειας.

Το εσωτερικό διατηρεί την ίδια κορυφαία ποιότητα υλικών και φινιρίσματος με τη ειδοποιό διαφορά εδώ να έχει να κάνει με τον ψηφιοποιημένο πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (η βασική έκδοση, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της VW είναι με αναλογικό πίνακα), που προσφέρει τη δυνατότητα πέντε διαφορετικών προφίλ “Classic”, “Consumption & Range”, “Efficiency”, “Performance & Driver Assistance” ή “Navigation”), ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης, στη κεντρική κονσόλα τη θέση των οθονών των 5 και 8 ιντσών έχουν πάρει νέες μεγαλύτερες από 6,5 έως 9,2 προκειμένου να παρέχεται η καλύτερη δυνατή απεικόνιση των πληροφοριών του συστήματος ενημέρωσης “Discover Pro”, το οποίο και προσφέρει έλεγχο μέσω χειρονομιών.

Ανάμεσα στα hi lights του αυτοκινήτου ξεχωρίζουμε την επέκταση των διαδικτυακών υπηρεσιών App Conect. Μέσω του DoorBird και του MirrorLink παρέχεται η δυνατότητα ανοίγματος της πόρτας του σπιτιού όταν δεν βρίσκεται κανείς σπίτι προκειμένου να παραδοθεί για παράδειγμα ένα ένα δέμα. Το DoorBird προσφέρει τη δυνατότητα αυτόματης σύνδεσης βίντεο μεταξύ του αυτοκινήτου και του σπιτιού, όταν χτυπήσει το κουδούνι

Επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι και το σύστημα Trafic Jam Assist που ουσιαστικά προσομοιώνει πρόγραμμα ημι-αυτόνομης οδήγησης καθώς σε συνθήκες κυκλοφοριακού και με ταχύτητες έως 60 km/h το αυτοκίνητο μπορεί αυτόματα να λειτουργήσει δηλαδή να ξεκινά, να επιβραδύνει, μέχρι και να ακινητοποιηθεί.

Μηχανικά μέρη

Στο μηχανικό τομέα η βασικότερη αλλαγή αφορά το νέο κινητήρα 1.5 TSI απόδοσης 150 PS που ήταν διαθέσιμος και οδηγήσαμε εδώ στη Μαγιόρκα.

Πρόκειται για ένα υπερμοντέρνο 4κύλινδρο σύνολο βενζίνης που ενσωματώνει τεχνολογία COD δηλαδή τη δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε περιπτώσεις που δεν απαιτείται το μάξιμουμ της απόδοσή του προκειμένου να επιτυγχάνεται οικονομία.

Σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία η μέση κατανάλωση είναι στα 5,1 lt/100 km με το εξάρι manual κιβώτιο και στα 4,9 lt/100 km με το 7 DSG. Εμείς “μετρήσαμε” μέση κατανάλωση στα 6,9 lt/100 km.

Το σημαντικότερο προσόν όμως αυτού του κινητήρα είναι μαζί με την απόδοση των 150 ίππων στις 5.000-6.000 σ.α.λ., η εξαιρετική τιμή της ροπής των 250 Nm σε ένα φάσμα μεταξύ 1.500-3.500 σ.α.λ.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις οι εργοστασιακές μετρήσεις αναφέρουν την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 216 km/h με την διαδικασία της επιτάχυνσης να ολοκληρώνεται στα 8,3 sec.

Να σημειώσουμε ότι ο 1.5 ΤSI EVO 150 ps θα πλαισιωθεί και από μια BlueMotion εκδοχή, απόδοσης 130 ps, με πιο χαμηλή κατανάλωση (4,6 lt/100 km).

Νέο αυτόματο κιβώτιο

Το νέο Golf μπορεί να εξοπλιστεί με το νέο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων που αντικαθιστά το παλαιότερο των 6 σχέσεων και προσφέρει καλύτερη απόδοση όμως και χαμηλότερη κατανάλωση έως και 0,3 l/100 km.

Η γκάμα των κινητήρων

Το VW Golf θα είναι διαθέσιμο με την εξής γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Βενζίνης

1.0 TSI 85 ps (Manual)

1.0TSI 110 ps (Manual, DSG)

1.4 TSI 125 ps (Manual, DSG)

1.4 TSI 150 ps (Manual, DSG)

1.5 TSI 150 ps (Manual, DSG)

1.8 TSI 180 ps (DSG και μόνο για την έκδοση Alltrack)

2.0 TSI 230 ps (Golf GTI/Manual, DSG)

Natural Gas (φυσικού αερίου)

1.4 TGI 110 ps (Manual, DSG)

Πετρελαίου

1.6 TDI 115 ps (Manual)

2.0 TDI 150 ps (Golf/Variant/4MOTION/Alltrack, Manual, DSG)

2.0 TDI 184 ps (Golf GTD/Alltrack, Manual, DSG)

Οδηγικές εντυπώσεις

Το ενδιαφέρον μας εστιάστηκε στον νέο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI EVO 150 ps τον οποίο και δοκιμάσαμε με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η άφθονη ροπή και μάλιστα από χαμηλά, δίνοντας την αίσθηση ενός... πετρελαιοκίνητου συνόλου. Είναι εντυπωσιακό να έχεις 1.500 σ.α.λ. στο στροφόμετρο και 6η σχέση στο κιβώτιο και να πατάς το γκάζι και ο κινητήρας να “αρπάζει”.

Ελαστικότητα, πολιτισμένη λειτουργία, πολύ καλές επιδόσεις (ρεπρίζ 80-120 km/h με 4η σε 7,5 sec) και οικονομία, ιδίως εάν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Eco από το Drive Select.

Από εκεί και ύστερα το Golf παραμένει ένα εξαιρετικά ασφαλές και ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, κορυφαία πρόσφυση, αλλά και απόσβεση από την ανάρτηση.

Από τα τέλη Μαρτίου θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε τιμές παραπλήσιες σε σχέση με το απελθόν μοντέλο και entry level έκδοση εκείνη με τον κινητήρα 1.0 TSI 85 ps.