Οδηγούμε το 2018 Seat Arona


Η εμπορικά αυξάνουσα δυναμική της SEAT τον τελευταίο ενάμιση χρόνο βασίζεται κυρίως σε δύο δεδομένα: τον προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα στρατηγικό σχεδιασμό και τη δημιουργία ουσιαστικώς ανταγωνιστικών μοντέλων. Το Arona είναι η καλύτερη απόδειξη της μεταστροφής που συντελείται.

  • 23/11/2017

Αποστολή στη Βαρκελώνη: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: SEAT.

Η συζήτηση με τον κ. Antonio Valdivieso, επικεφαλής του τμήματος Επικοινωνίας της SEAT, ξεκίνησε από την ονομασία του Arona. Η γραφική, παραθαλάσσια πόλη στο νησί της Τενερίφης που αποτελεί τουριστικό θέρετρο κυρίως για τους κεντροευρωπαίους, «έδωσε» τ’ όνομά της στο καινούργιο (και πολυαναμένομενο από πολλούς) μοντέλο της Ισπανικής εταιρείας. Ο κ. Valdivieso έχει μεγαλώσει στο συγκεκριμένο νησί και έχει ιδία άποψη περί αυτής. Σε ερώτησή μας για το εάν συνέβαλε με τον τρόπο του στην τελική επιλογή του ονόματος για το νέο μοντέλο, το αρνήθηκε ευγενικά. Όπως μας είπε, η συγκεκριμένη ονομασία επιλέχθηκε επειδή είναι εύηχη, είναι εύκολη στην απομνημόνευσή της και έχει ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο για τους ανθρώπους της SEAT. Ξεκινά με το γράμμα άλφα, κάτι που ισχύει και με το Ateca. Η προσπάθεια για το συσχετισμό των δύο οχημάτων είναι επιθυμητή για τα στελέχη της εταιρείας αναφορικά με τον «χαρακτήρα» τους -χωρίς να είναι αυτοσκοπός, πάντως.

 

Τι είναι το Arona;

Το Arona ξεχωρίζει εξαρχής ως ένα δημιούργημά της SEAT χάρη στη σχεδίαση του αμαξώματος. Οι ακμές σε αυτό και η αδρή σχεδίαση των φώτων εμπρός και πίσω το προσδιορίζουν σαφώς ως προϊόν της.
Το Arona ξεχωρίζει εξαρχής ως ένα δημιούργημά της SEAT χάρη στη σχεδίαση του αμαξώματος. Οι ακμές σε αυτό και η αδρή σχεδίαση των φώτων εμπρός και πίσω το προσδιορίζουν σαφώς ως προϊόν της.

Η πρώτη -και ουσιαστικά περιγραφική περί αυτού- απάντησή είναι ότι πρόκειται για το πρώτο crossover όχημα σχετικά μικρών διαστάσεων της SEAT. Crossover και όχι SUV, καθώς στο επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας δεν προβλέπεται να δημιουργηθεί και τετρακίνητη εκδοχή του. Βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB Α0», δηλαδή αυτή που προορίζεται για τη δημιουργία εμπροστοκίνητων οχημάτων στις μικρές κατηγορίες.

Το Arona έχει κοινά μηχανικά μέρη με το καινούργια Ibiza και κατασκευάζεται στο Martorell, στο ιστορικό εργοστάσιο της SEAT. Σύμφωνα με τον κ. Daniel Hervás, υπεύθυνος για τη σχεδίαση στο εσωτερικό του καινούργιου μοντέλου, για τη δημιουργία του επενδύθηκαν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ τόσο για την έρευνα και εξέλιξή του όσο και για τις απαραίτητες προσαρμογές στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου.

Το Arona είναι το τρίτο μοντέλο που παρουσιάζει η Ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία εντός του 2017 (προηγήθηκαν το Ateca και ευρέως αναθεωρημένο Leon). Η πιο προσεκτική και μεθοδικότερη μελέτη που συντελείται τουλάχιστον την τελευταία πενταετία για τον καθορισμό μιας νέας εταιρικής ταυτότητας της SEAT έχει αρχίσει να αποδίδει. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Roberto Toro, υπεύθυνος προϊοντικής επικοινωνίας, το πρώτο εννεάμηνο του 2017, οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν περίπου τις 355.000 μονάδες, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 13,4% σε σχέση με αυτές του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2016. Επίσης, βάσει των οικονομικών στοιχείων για το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα λειτουργικά έσοδά της ήταν περίπου 130.000.000 ευρώ, σημειώνοντας μια ποσοστιαία αύξηση κατά 40,9% συγκριτικά με ό,τι ίσχυε στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Με την προσθήκη του Arona, η SEAT αποκτά εμπορική αντιπροσώπευση στο 75% των υπαρχουσών κατηγοριών οχημάτων. Ο «βασικός άξονας» για τη δημιουργία του ήταν να προσελκύει νέους σε ηλικία υποψήφιους πελάτες, δραστήριους, που να επιθυμούν ένα όχημα το οποίο να τους εξυπηρετεί και να τους εκφράζει.

Η σχεδίασή του συνδυάζει στοιχεία από ένα SUV και ένα crossover όχημα, με σκοπό να είναι δυναμικό σε εμφάνιση. Εκτός αυτού ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην ευρυχωρία του εσωτερικού (η οποία είναι πολύ καλή όπως διαπιστώσαμε), στις ηλεκτρονικές εφαρμογές, στη δυνατότητα διασύνδεσης στο διαδίκτυο και, φυσικά, στο επίπεδο εξοπλισμού. Το τελευταίο είναι υψηλό ακόμα και στη βασική έκδοση ενώ στις καλύτερα εξοπλισμένες διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών, σύστημα επαγωγικής φόρτισης για κινητά τηλέφωνα που έχουν αυτή τη δυνατότητα και ηχοσύστημα της «Beats Audio». Να σημειώσουμε ότι στην έκδοση «FR» διατίθεται και το σύστημα «SEAT Drive Profile» μέσω του οποίου παραμετροποιούνται τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, των αμορτισέρ, του τιμονιού και του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (εάν επιλεχθεί αυτό).

Συνολικά, το Arona θα προσφέρεται σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού («Reference», «Style», «FR» και «Xcellence»).

Πρώτη επαφή

Οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν το αυτοκίνητό τους βάσει των προσωπικών προτιμήσεών τους. Συνολικά, το Arona θα διατίθεται σε συνολικά 68 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς, εσωτερικά και εξωτερικά.
Οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν το αυτοκίνητό τους βάσει των προσωπικών προτιμήσεών τους. Συνολικά, το Arona θα διατίθεται σε συνολικά 68 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς, εσωτερικά και εξωτερικά.

Το νέο μοντέλο θα διατίθεται με τον 1.0 TSI (μέγιστης απόδοσης 95 PS και 115 PS, αντίστοιχα), με τον 1.5 TSI EVO των 150 PS και με τον 1.6 TDI μέγιστης ισχύος 95 PS και 115 PS, αντίστοιχα. Το Arona αποδεικνύεται ένα ευκολοδήγητο όχημα σε κάθε περίπτωση, δηλαδή τόσο σε αυτοκινητόδρομο όσο και σε δρόμο με διαδοχικές στροφές. Στη δεύτερη περίπτωση κάποιος θα διαπιστώσει την καλή δουλειά που έχουν κάνει στη ρύθμιση της ανάρτησης οι τεχνικοί της SEAT ώστε να κάνουν το μοντέλο ένα από τα πιο ενδιαφέροντα της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το επίπεδο θορύβου σχετικά χαμηλό, με τον αεροδυναμικό θόρυβο να είναι αισθητός και να διαταράσσει κάπως το αποτέλεσμα. Την τελευταία πενταετία, η SEAT δείχνει να «έχει βρει το δρόμο της» σε ό,τι αφορά τα μοντέλα που πρέπει να διαθέτει, κάτι που αναγνωρίζεται από τους αγοραστές έμπρακτα (σημ.: αύξηση πωλήσεων). Μειώνοντας την έμφαση στη σπορ εικόνα της που υιοθέτησε τη δεκαετία του 2000- στην οποία «εγκλωβίστηκε» τελικώς, χωρίς το αναμενόμενο αποτέλεσμα εμπορικά- και επικεντρώνοντας το κατασκευαστικό ενδιαφέρον της σε χρηστικά, καλοκατασκευασμένα και καλοεξοπλισμένα οχήματα, παρουσιάζει μια σταθερή ανοδική πορεία. Ο κ. Valdivieso δείχνει ικανοποιημένος με το ως τώρα αποτέλεσμα. Στα περίπου 30 χρόνια που εργάζεται στην SEAT έχει δει πολλές διακυμάνσεις και πολλές αλλαγές. Αναφέρεται με προσεκτικό τρόπο στο παρελθόν, όμως γίνεται εύχαρης όταν καλείται να μιλήσει για το άμεσο μέλλον της Ισπανικής εταιρείας και τις δυνατότητες ανάπτυξής της που έχουν ήδη τεθεί. Κρίνοντας από το Arona, θεωρούμε ότι θα επιβεβαιωθεί γι’ αυτή την εκτίμησή του.