Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο και τα μοντέλα με υβριδικό κινητήρα της ΒΜW


H BMW έχει επενδύσει καίρια στην ηλεκτροκίνηση και την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας των υβριδικών κινητήρων με τρόπο που να ταιριάζει στην ιστορία της και τις εταιρικές αξίες της. Το i3 είναι η έμπρακτη απόδειξη για το πρώτο. Για το δεύτερο φροντίζουν οι εκδόσεις με υβριδικό κινητήρα κάποιων από τα μοντέλα της -με «κορωνίδα» το i8.

  • 8/5/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: BMW

Με τον τίτλο «BMW Electric Now Tour 2017», στην BMW θέλησαν να δείξουν τη γενιά οχημάτων που χρησιμοποιούν την ηλεκτροκίνηση ως κύρια ή επικουρική μέθοδο στα μοντέλα τους. Όμως δεν είναι μόνο η αντίστοιχη τεχνολογία που ενδιαφέρει. Είναι και η ενσωμάτωση αντίστοιχων υπηρεσιών που παρέχονται στους πελάτες της που θα επιλέξουν ένα από αυτά. Η εξέλιξη συνεχίζεται και αφορά στην μείωση του βάρους των οχημάτων αλλά και στη δημιουργία μπαταριών οι οποίες θα είναι αποδοτικότερες, με μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης μεταξύ του κύκλου φόρτισής τους και του χρόνου διάρκειας αυτού και μικρότερες διαστάσεις.

Προς το παρόν, το έμπρακτο «φαινόμενο» αφορά στην τοποθέτηση στο i3 της αναβαθμισμένης μπαταρίας με ενεργειακή πυκνότητα 94 Ah (από 60 Ah) και αυξημένη χωρητικότητα (σημ.: 33 kWh έναντι 22 kWh, αντίστοιχα). Οι διαστάσεις της παραμένουν ίδιες με πριν, το βάρος της έχει αυξηθεί κατά 40 kg. Η κατά 50% αύξηση της ενέργειας, συγκριτικά, βελτίωσε την αυτονομία κίνησης του (αμιγώς ηλεκτροκίνητου) i3.

Όπως ανακοινώθηκε, η πραγματική αυτονομία κίνησής του κυμαίνεται μεταξύ των 120-200 km, στο πρόγραμμα λειτουργίας «Comfort» του συστήματος «ConnectedDrive», αναλόγως του αριθμού των επιβατών, των κυκλοφοριακών συνθηκών κίνησης και των καιρικών συνθηκών που επικρατούν. Φυσικά, με την επιλογή κάποιας έτερης επιλογής από τις υπόλοιπες δύο εναπομείνασες (δηλαδή «Eco Pro», «Eco Pro Plus») η (ανακοινώσιμη πραγματική) αυτονομία αυξάνεται στα 225 km και τα 279 km, αντίστοιχα. Για τη φόρτιση των μπαταριών, απαιτούνται λιγότερες από 15 ώρες όταν πρόκειται για σύνδεση με οικιακό ρεύμα. Με ταχυφορτιστή, το χρονικό διάστημα μειώνεται στις 2,5 ώρες ή μπορούν να φορτίσουν στο 80% της συνολικής χωρητικότητάς τους σε 40 λεπτά της ώρας.

 

Το i8

Ένα από τα σημαντικότερα οχήματα των τελευταίων ετών, αυτό είναι το i8, αναμφισβήτητα. «Σημαντικό» με την ετυμολογική έννοια και όχι μόνο αισθητικά ή τεχνολογικά, αλλά συνολικά. Στην ΒΜW τόλμησαν και έπραξαν αυτό που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες «σκέφτονταν», «ήθελαν» ή «ονειρεύονταν» να κάνουν. Με ξεχωριστή σχεδίαση και κορυφαία τεχνολογία, το i8 διακρίνεται σε κάθε τομέα του. Δεν είναι μόνο ο τρόπος που οδηγείται στην πίστα ή στον δρόμο ή οι επιδόσεις του, είναι πως αποτελεί καινοτομία.

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το ίδιο πάτωμα και τις μπαταρίες, όπως ισχύει στο i3, μόνο που σε αυτό δεν έχουν τοποθετηθεί οι καινούργιες των 94 Ah, προς το παρόν. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 131 PS και κινεί τους εμπρός τροχούς. Στο πίσω μέρος υπάρχει ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 l μέγιστης ισχύος 231 PS που δίνει ροπή στους πίσω τροχούς. Η συνδυαστική μέγιστη ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 362 PS, ικανή να επιταχύνει το 1.490 kg όχημα από τα 0-100 km/h σε 4,4 sec.

Το i8 μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε μια θεωρητική αυτονομία 35 km αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπεράσει τα 120 km/h και ο οδηγός να μην πιέζει έντονα το «γκάζι».

Στην πίστα, μπορείς να διαπιστώσεις σαφώς ότι το i8 είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, με αντίστοιχη οδική συμπεριφορά και δυναμικά χαρακτηριστικά. Εκτός από αυτά και την έντονη αίσθηση επιτάχυνσης σε κάθε στιγμή, σε εκπλήσσει και ο τρόπος που λειτουργεί το υβριδικό σύστημα μετάδοσης αλλά και η πολυτέλεια και η ποιότητα κατασκευής του. 

 

BMW eDrive

Η τεχνολογία για τα «plug-in» μοντέλα της με υβριδικό κινητήρα που έχει εξελίξει η BMW συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου και την βελτίωση των επιδόσεων του οχήματος. Εφαρμόζεται στην πλειονότητα των μοντέλων της -στις αντίστοιχες εκδοχές αυτών- και αναλόγως του «χαρακτήρα» αυτών είτε συνδράμει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε λειτουργεί ως σύστημα τετρακίνησης.

Στόχος είναι να χρησιμοποιείται το όχημα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο όταν εκκινεί και για όσο η ταχύτητα κίνησής του παραμένει κάτω από το όριο των 120 km/h ώρα, για όσο επαρκεί η ενέργεια της μπαταρίας. Κατόπιν ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει τόσο την κίνηση του οχήματος όσο και την φόρτιση των μπαταριών, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας τον συνδράμει όταν απαιτηθεί η εφαρμογή μέγιστης ισχύος.

Η διαχείριση της ενέργειας από τις μπαταρίες γίνεται αναλόγως του επιλεγμένου προγράμματος λειτουργίας (σημ.: «Eco Pro», «Comfort» και «Sport»).

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το BMW i8 διαβάστε την αναλυτική δοκιμή μας, ενώ για το BMW i3 μπορείτε να διαβάσετε εδώ.