Οδηγούμε το KIA Sportage 1.7 CRDi 115 PS [photos]


H προσπάθεια της ΚΙΑ να επεκταθεί όσο το δυνατόν περισσότερο στην Ευρώπη συνεχίζεται. Και αυτό δεν γίνεται «εναγωνίως» πλέον αλλά με τη σιγουριά και το κύρος που έχει αποκτήσει. Το Sportage είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της διαδικασίας.

  • 10/4/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Ως εκ του αποτελέσματος, η ΚΙΑ αποτελεί θέμα έρευνας και ανάλυσης από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για τον τρόπο που η Κορεατική εταιρεία κατάφερε να αλλάξει την εικόνα της σε σύντομο χρονικό διάστημα, να θέτει στόχους και να τους επιτυγχάνει και κυρίως να δημιουργεί οχήματα που πραγματικά σε ξαφνιάζουν ευχάριστα, όταν τα οδηγήσεις ή όταν μεταφέρεσαι με κάποιο εξ' αυτών.

Το Sportage είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της συγκεκριμένης πρακτικής. Δομικά, βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει η εταιρεία. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνεται από αυτή, η χρήση κατά 50% περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής από πριν έχει κάνει το αυτοκίνητο κατά 39% περισσότερο δύσκαμπτο, συγκριτικά. Επίσης (η νέα πλατφόρμα) επέτρεψε την αύξηση κατά 4,0 cm του συνολικού μήκος του οχήματος και κατά 3,0 cm του μεταξονίου αυτού χωρίς να αυξηθεί σημαντικά το βάρος.

Μία ακόμα ουσιαστική αλλαγή σε σχέση με πριν είναι ότι το δάπεδό του είναι χαμηλότερο κατά 3,0 cm, κάτι που επέτρεψε την τοποθέτηση των καθισμάτων χαμηλότερα, αντιστοίχως, όπως και την ευκολότερη είσοδο και αποβίβαση των επιβατών προς και από το αυτοκίνητο. Η ανάρτησή του (γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι σχετικά σφιχτά ρυθμισμένη αλλά η απορροφητικότητά της είναι πολύ καλή και οι επιβάτες μετακινούνται με άνεση.

Βελτιωμένη ποιότητα

Η σχεδίαση του Sportage είναι ιδιότυπη αλλά γίνεται αρεστή και προκαλεί το ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο. Μάλιστα δείχνει εξαρχής την καλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό του, η σχεδίασή του και τα υλικά που το αποτελούν, επίσης είναι τέτοια που να φανερώνουν την καλή κατασκευή του ενώ η ευρυχωρία του είναι πέραν κριτικής, τουλάχιστον για τέσσερις ενηλίκους. Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανό ωφέλιμο χώρο τόσο ως προς το ύψος όσο και για τα πόδια τους. Τα καθίσματα είναι σχετικά μεγάλα σε διαστάσεις, η περιμετρική ορατότητα καλή όπως και η εργονομία.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ανταγωνιστικό και αναλόγως της έκδοσης περιλαμβάνει οθόνη αφής 7,0 in ή 8,0 in, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου.

Εντυπώσεις

Το Sportage δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι είναι ποιοτικά κατασκευασμένο. Η πρακτικότητά του είναι καλή καθώς στο εσωτερικό του υπάρχουν πολλές και ευρύχωρες θήκες για τοποθέτηση μικροαντικειμένων ενώ οι διακόπτες για το χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών των συστημάτων είναι εύκολοι στη χρήση τους και συγκεντρωμένοι στην κονσόλα.

Ο οδηγός θα βολευτεί άμεσα και ελέγχει άμεσα το όχημα. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση καθώς η ηλεκτρική υποβοήθηση πλέον είναι τοποθετημένη στην κρεμαγέρα και όχι στην κολόνα του, επιτρέποντας αμεσότερη απόκριση κατά την περιστροφή του και προσδίδοντας περισσότερη πληροφόρηση στον οδηγό.

Το επίπεδο θορύβου κύλισης είναι σχετικά χαμηλό όπως και αυτό που παράγεται από τον πετρελαιοκινητήρα. Ο τελευταίος, στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ο 1.7 CRDi μέγιστης ισχύος 115 PS, ο οποίος υπήρχε και στην προηγούμενη «γενιά» του μοντέλου αλλά έχει βελτιωθεί ώστε έχει χαμηλότερο επίπεδο θορύβου αλλά και μικρότερη κατανάλωση για να πληροί το πρότυπο «Euro 6b». Τα 7,2 l/100 km μέσης κατανάλωσης που μετρήσαμε δείχνει ότι η δουλειά των ανθρώπων της ΚΙΑ σε αυτόν τον τομέα αποδίδει έμπρακτα.

Παρά τη «μικρή» ονομαστική μέγιστη ισχύ του, ο κινητήρας αποδεικνύεται ικανός να κινεί αξιοπρεπέστατα το Sportage, χάρη στον τρόπο απόδοσης της ροπής του. Αυτή επιταχύνει το όχημα απροβλημάτιστα από τις ακόμα και από τις χαμηλές rpm, χωρίς ο οδηγός να πρέπει να «κατεβάσει» σχέση στο κιβώτιο έξι σχέσεων, στο οποίο οι τρεις τελευταίες είναι «overdrive» σε ό,τι αφορά την κλιμάκωσή τους.

Το Sportage είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση και σχετικά ήσυχο κατά το ταξίδι. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι από ένα αυτοκίνητο, χωρίς τίποτε το σκοπίμως εντυπωσιακό και χωρίς να λείπει κάτι. Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και μόνο όταν το παρακάνει ο οδηγός το αυτοκίνητο θα υποστρέψει, όμως το Sportage δεν δημιουργήθηκε για να οδηγείται με αυτόν τον τρόπο. Το πλαίσιό του είναι αρκετά δύσκαμπτο, η ανάρτησή του σχετικά σφιχτή και η αίσθηση του τιμονιού ικανοποιητική, στοιχεία ευπρόσδεκτα σε κάθε περίπτωση.

Συμπερασματικά

Η τέταρτη «γενιά» του Sportage διατηρεί τις βασικές αξίες της KIA (καλή ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα και συμφέρουσα αναλογία αξίας/τιμή) αλλά πλέον έχει την προστιθέμενη αξία που του επιτρέπει να είναι αξιόλογος εμπορικός αντίπαλος των Ευρωπαίων ανταγωνιστών του.

ΣΥΝ:ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΧΩΡΟΙ.

ΠΛΗΝ:ΜΑΛΑΚΟ ΟΤΑΝ ΠΙΕΣΤΕΙ.

Η ποιότητα κατασκευής και η σχεδίασή του το κάνουν να ξεχωρίζει ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι ικανοποιητικό για τα δεδομένα των crossover οχημάτων. Εκτός από αυτά, η επτάχρονη επίσημη εγγύηση και η τιμή αγοράς του (με εταιρική προσφορά) το κάνουν μια αξιοπρόσεκτη υποψήφια επιλογή για κάποιον που θέλει ένα καλοκατασκευασμένο, ευρύχωρο και οικονομικό σε κατανάλωση αυτοκίνητο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - KIA SPORTAGE 1.7 CRDi 115 PS

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.685
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 85 (115)/4.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 280/1.250-2.750

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXY (mm): 4.480x1.855x1.635
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.670
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.425

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

  • 0-100 km/h (s): 11,5
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 176
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km): 5,4
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km): 119
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)** : 22.320 (1.7 CRDi «ΙΝSTYLE»)

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

** ΤΙΜΗ EΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 8
  • VALUE FOR MONEY - 7
  • ΣΥΝΟΛO - 82