Αλλαγές στην Opel και μειώσεις θέσεων εργασίας


H PSA προχωρά στην αναδιάρθρωση της Opel, τόσο σε ότι αφορά τα εργοστάσιά της όσο και το δίκτυό της ανά την Ευρώπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 19/4/2018

Η εξαγορά της Opel από τον όμιλο της PSA ήταν λογικό πως θα επέφερε αλλαγές στη δομή της γερμανικής εταιρείας. Έτσι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως αναφέρει η Bild, έχουν καταγγελθεί όλες οι συμβάσεις με τους συνολικά 1.600 ντίλερς της μάρκας. Η πρακτική αυτή πάντως δεν είναι ασυνήθιστη για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς με τον τόπο αυτό γίνεται μια αναδιαπραγμάτευση των όρων συνεργασίας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων σε μια περίοδο που τα περιθώρια κέρδους στον κλάδο έχουν περιοριστεί σημαντικά. Την ίδια στιγμή που οι απαιτήσεις από τους εμπόρους από την πλευρά των κατασκευαστών έχουν αυξηθεί. Οι νέες συμβάσεις αναμένεται να ισχύσουν από το 2020.

Παράλληλα η PSA δεν δείχνει πρόθυμη να ανανεώσει τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, οι οποίες λήγουν στα τέλη του 2018, ενώ εξετάζει την αναδιάρθρωση της παραγωγής. Έτσι, στο εργοστάσιο του Eisenach για παράδειγμα δεν θα κατασκευάζονται στο μέλλον τα Adam και Corsa -η παραγωγή του τελευταίου θα μεταφερθεί στην Ισπανία, στο εργοστάσιο της Saragossa- αλλά ο διάδοχος του Mokka X.

Αυτό σημαίνει πως δεν θα χρειάζεται τρίτη βάρδια, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια 800 θέσεων εργασίας, κάτι που βέβαια δεν αρέσει καθόλου στο πολύ ισχυρό στη Γερμανία σωματείο των εργατών μετάλλου. Ούτε όμως και στη γερμανική κυβέρνηση, η οποία μέσω της καγκελαρίου θύμισε στην PSA και τον Carlos Tavares τις δεσμεύσεις τους για διατήρηση των θέσεων εργασίας.