Αλλάζουν όλα στα Τελη Κυκλοφορίας εισαγόμενων μεταχειρισμένων IX!


Σύμφωνα με σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ θα διπλασιαστούν σε ορισμένες περιπτώσεις!

  • 14/7/2016

Τα πάνω-κάτω αναμένεται να έρθουν στα Τέλη Κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα καθώς σε σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει: «Από το 2017, θα υπολογίζονται με βάση το έτος πρώτης ταξινόμησης όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Με αυτόν τον τρόπο αυτοκίνητα που πριν την πρώτη ταξινόμησή τους (πήραν πινακίδες) στην Ελλάδα είχαν ταξινομηθεί σε χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ θα αποτελούν πλέον παλαιότερα αυτοκίνητα για την επιβολή των Τελών Κυκλοφορίας».

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Σήμερα τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση την πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας στην χώρα μας και όχι αυτήν σε άλλο κράτος-μέλος. Αυτά που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010 υπολογίζονται με τους ρύπους και όχι με τον κυβισμό. Πλεόν τα Τέλη Κυκλοφορίας στα συγκεκριμένα εισαγόμενα θα υπολογίζονται με βάση την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους σε οποιοδήποτε άλλο κράτος-μέλος.

Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν κάποιος εισάγει στη χώρα μας μεταχειρισμένο από το Νοέμβριο του 2011 και μετά, αλλά αυτό είχε πρώτη άδεια κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν από αυτήν την ημερομηνία, τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας του δεν θα είναι ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του οχήματος, αλλά με τον κυβισμό του κινητήρα. Σε πολλές περιπτώσεις λοιπόν οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα  δουν δραματικές αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους και μάλιστα τέτοιες που ίσως καταστήσουν ακόμα και «ασύμφορη» την κυκλοφορία τους. Οφείλουμε όμως να σημειώσουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις και κυρίως σε οχήματα μικρότερου κυβισμού μπορεί να υπάρξει έστω και ένα πολύ μικρό όφελος.

Από το Νοέμβριο του 2010 έχουν εισαχθεί στη χώρα μας περισσότερα από 150.000 μεταχειρισμένα και πάνω από το 50% αυτών των οχημάτων αφορά σε μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση πριν το 2007. Οι ιδιοκτήτες αυτοί πλήρωναν Τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων και όχι τον κυβισμό.

 

Τα νέα Τέλη αναλυτικά

Πιο συγκεκριμένα προβλέπονται τα εξης:

- Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα Της Ε.Ε./ΕΟΧ, ως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Κυβισμός  1η Αδεια Κυκλοφορίας έως 1/12/2000 1η Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2001-2005
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε.  22 € 22 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 € 55 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 € 120 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε. 135 € 135 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε. 225 € 240 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 250 € 265 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 280 € 300 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 615 € 630 €
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 820 € 840 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1.025 € 1.050 €
από 4001 κ.ε. και άνω 1.230 € 1.260 €

 

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Κυβισμός 1η Αδεια Κυκλοφορίας (από 1/1/2006-31/10/2010)
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε. 135 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε. 255 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 280 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 320 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 690 €
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 920 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1.150 €
από 4001 κ.ε. και άνω 1.380 €

- Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ, από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 - 1η ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΠΟ 1/11/2010

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
0 -90 (γρ./χλμ.) 0 €
91 - 100 (γρ./χλμ.) 0,90 € (από 0)
101 - 120 (γρ./χλμ.) 0,98 € (από 0,90)
121 - 140 (γρ./χλμ.) 1,20 € (από 1,10)
141 - 160 (γρ./χλμ.) 1,85 € (από 1,70)
161 - 180 (γρ./χλμ.) 2,45 € (από 2,25)
181 - 200 (γρ./χλμ.) 2,78 € (από 2,55)
201 - 250 (γρ./χλμ.) 3,05 € (από 2,80)
251 και άνω (γρ./χλμ.) 3,72 € (από 3,40)

- Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): 140 Ευρώ

Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1.549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών» Ειδικά, προκειμένου για ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα οχήματα και ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, της πιο πάνω κατη­γορίας, αυτά απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

- Για τα καινούργια ή μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και θωρακισμένα επιβατικά οχήματα, επειδή εξαιρούνται από τη μέτρηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, θ) Γ ια τα μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά πριν από την 1.1.2002, ανεξάρτητα του χρόνου της πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, επειδή για τα οχήματα αυτά δεν ήταν υποχρεωτική η μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών.