Αυτά είναι τα δύο σενάρια για τη μείωση των τεκμηρίων στα ΙΧ


Αλλαγές εν όψει στα τεκμήρια των αυτοκινήτων, προκειμένου να δοθούν επιπλέον κίνητρα για την άρση των κατατεθειμένων πινακίδων αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού.

  • 31/10/2016

Το γράψε-σβήσε των κυβερνητικών κλιμακίων για την φορολόγηση των ΙΧ για το 2017, μαζί με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, επιφέρει αντίστοιχες αλλαγές και στα τεκμήρια, που ως γνωστόν αποτέλεσαν έναν συνδυασμό που οδήγησε στη μαζική κατάθεση των πινακίδων των αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού.

Σε μια προσπάθεια να αλλάξουν τα δεδομένα και οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων να ξαναπάρουν τις πινακίδες και να τα θέσουν στην κυκλοφορία η κυβέρνηση, εκτός από την τη μείωση έως και 40% που σχεδιάζει στα τέλη κυκλοφορίας του 2017, έχει αποφασίσει και την δραστική μείωση των τεκμηρίων!

Σύμφωνα με το capital τα σενάρια που εξετάζονται για τα τεκμήρια διαβίωσης για τα ΙΧ είναι δυο:

-Το πρώτο προβλέπει τη σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία. 

-Το δεύτερο σενάριο που εξετάζεται και είναι περισσότερο πιθανό να υιοθετηθεί προβλέπει την οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.

Υπενθυμίζεται πως το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.