Auto-bots: Πάνω από 1.600 km και 23.800 εξαρτήματα την ημέρα!


Ένα μπλε φως ανάβει στις 5 το πρωί στην αποθήκη με τους κινητήρες. Αυτό το φως ανήκει σε ένα από τα 125 ρομπότ, που εκείνη τη στιγμή ξεκινούν τη βάρδια τους σε ένα από τα συνεργεία του εργοστασίου της SEAT στο Martorell! Σκεφθείτε ότι πραγματοποιεί περίπου 2.800 γύρους κάθε μέρα. Αυτή είναι η καθημερινή ρουτίνα των ρομπότ στο εργοστάσιο της SEAT στο Martorell της Ισπανίας. Πάρτε μία γεύση από τους εντυπωσιακούς αριθμούς της ρουτίνας αυτών των ρομπότ.

  • 15/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤΟ: SEAT

125 ρομπότ και 7.000 εργάτες: Σκανάρουν ένα bar code, ώστε να επιβεβαιωθεί πως μεταφέρεται το σωστό εξάρτημα. Στη συνέχεια, ένας αισθητήρας ανοίγει την πόρτα της αποθήκης, ώστε το ρομπότ να ακολουθήσει τη διαδρομή του. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, ξεκινά σχεδόν κάθε μέρα για τα 125 ρομπότ, διασχίζοντας δηλαδή διαδρόμους και πραγματοποιώντας απόλυτα συγχρονισμένες χορευτικές φιγούρες μαζί με τους 7.000 εργάτες του εργοστασίου. Αυτά τα ρομπότ μεταφέρουν κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων, αμορτισέρ ή/και παράθυρα που μοντάρονται στις πόρτες. Το βάρος κάθε εξαρτήματος μπορεί να φτάνει ακόμα και τα 1.500 kg.

Ένα ταξίδι ως το... φεγγάρι με φανάρια και πεζούς: Τα ρομπότ διανύουν κάθε χρόνο πάνω από 436.000 km, απόσταση μεγαλύτερη από αυτήν μεταξύ Γης και Σελήνης. Ακολουθώντας τις προσχεδιασμένες διαδρομές τους, ξέρουν πότε και με ποιο τρόπο πρέπει να σταματούν σε κόκκινο φανάρι ή αν ένας εργάτης περνά από το δρόμο τους, χάρη στην περιφερειακή (360°) όρασή τους. Συντονίζονται με τους «πεζούς» και εγγυώνται την ασφάλειά τους, προειδοποιώντας για την παρουσία τους μέσω φώτων laser.

Η περιήγηση μέσα στο «Γαλαξία των Ρομπότ»: Τα ρομπότ του εργοστασίου στο Martorell ακολουθούν 40 διαδρόμους, οι οποίοι είναι εφοδιασμένοι με μαγνητικές ράγες. Κάθε διαδρομή διαρκεί από 1 έως 7 λεπτά. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, τα ρομπότ ακολουθούν πιστά τη διαδρομή και ελαττώνουν αυτόματα την ταχύτητά τους στις στροφές, ώστε να μη χάνουν τη σταθερότητά τους κατά τη μεταφορά βαρέων φορτίων, αλλά και προκειμένου να διατηρούν μία απόσταση ασφαλείας. Στο μέλλον, αυτές οι διαδρομές θα «φωτίζονται» από συστήματα πλοήγησης με GPS.

Με τηλεχειριστήριο: Πέντε εργάτες διαμορφώνουν, και αν είναι απαραίτητο, αλλάζουν εξ αποστάσεως τις ρυθμίσεις των διαδρόμων για όλα τα ρομπότ από ένα δωμάτιο ελέγχου. Ένας κεντρικός server συγκεντρώνει πληροφορίες από το software κάθε ρομπότ και η ακριβής θέση τους εμφανίζεται με ένα αριθμητικό σύμβολο στις οθόνες του δωματίου. Ένα πράσινο φως υποδεικνύει πως λειτουργούν με 100% απόδοση. Αν το χρώμα γίνει πορτοκαλί, σημαίνει πως σταμάτησαν να κινούνται εξαιτίας κάποιου εμποδίου ή επειδή επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους. Το σύστημα εντοπίζει επίσης πιθανά τεχνολογικά προβλήματα και είναι ικανό να τα ξεπεράσει άμεσα.

Ενδοεταιρική διανομή πληροφοριών 4.0: Η 4η βιομηχανική επανάσταση παρέχει τη δυνατότητα στους εργαζομένους να ελέγχουν τις διαδικασίες, ώστε να βελτιώνεται η λήψη αποφάσεων, και να κάνει αυτά τα συνεργάσιμα ρομπότ να αποδίδουν τα μέγιστα σχεδόν σε όλες τις απαιτητικές και επαναλαμβανόμενες αποστολές τους. Ως σημείο αναφοράς της βιομηχανίας στην ψηφιοποίηση και τους αυτοματισμούς, η SEAT επίσης προβλέπει κι άλλα μέτρα, όπως για παράδειγμα την ενσωμάτωση του software και του hardware στην παραγωγή και στην υλικοτεχνική υποδομή.