Aυτό είναι το αγωνιστικό Tesla με 795 άλογα!


Η ηλεκτροκίνηση θα περάσει στο μέλλον ακόμα και στο πλαίσιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού! Μία πρώτη απόδειξη είναι το EPCS V2.3 Tesla P100DL, ουσιαστικά ένα αγωνιστικό όχημα, το οποίο είναι έτοιμο για... μάχη. Από το Νοέμβριο του 2018 προβλέπεται να ξεκινά μια νέα σειρά αγώνων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. 

  • 27/6/2018

Η Formula E έχει ήδη καθιερωθεί εδώ και μερικά χρόνια. Επιπλέον, οι κατασκευαστές δείχνουν ότι ενδιαφέρονται πολύ γι' αυτού του είδους τους αγώνες, ιδιαίτερα γι' αυτούς που διεξάγονται στις μεγάλες μητροπόλεις του κόσμου. Ωστόσο, η σειρά αγώνων ηλεκτροκίνητων οχημάτων "Electric-GT" φαίνεται πως έκανε μία... άκυρη εκκίνηση, αφού ως θεσμός ιδρύθηκε μεν το Μάρτιο του 2016, ενώ μάλιστα, σε αυτήν θα συμμετείχαν και αγωνιστικά αυτοκίνητα της Tesla και για την Ευρώπη είχαν σχεδιαστεί 7 διοργανώσεις, ωστόσο τελικά δε συνέβη τίποτα το αξιοσημείωτο. Το πρόγραμμα προέβλεπε τη λήξη των αγώνων το Νοέμβριο του 2018 και τα Electric-GT Series μετονομάστηκαν σε "Electric Production Car Series". 

Tesla Model S P1000D με τεχνολογία αγωνιστικών αυτοκινήτων

Το Tesla Model S P100D θα παίξει το ρόλο του αυτοκινήτου, που θα χρησιμοποιηθεί ως βάση. Η αγωνιστική έκδοση ονομάζεται EPCS V2.3 Tesla P100DL. Φυσικά, για να φτάσει το αυτοκίνητο-βάση να γίνει ένα αγωνιστικό μοντέλο απαιτούνται μετατροπές σε πολλούς τομείς.

Εκτός από την πίσω πτέρυγα και τα φαρδύτερα φτερά, οι αλλαγές σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική ήταν περιορισμένες. Πιο εμφανείς ήταν οι μετατροπές στο εσωτερικό, όπου ό,τι δε χρησιμοποιείται για αγωνιστικούς σκοπούς, απλώς πετιέται έξω.

Βέβαια, προκειμένου αυτό το Tesla να μπορεί να κατέχει το πιστοποιητικό της FIA, έπρεπε να ληφθούν και κάποια μέτρα ασφαλείας. Έτσι, η GT εκδοχή του Tesla Model S εφοδιάζεται με ένα roll cage, αλλά και ένα σύστημα πυρόσβεσης. Πάντως, στο εσωτερικό έχει παραμείνει η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα. Από την πλευρά τους, η ανάρτηση και τα φρένα έχουν τροποποιηθεί για τη χρήση του αυτοκινήτου στην πίστα.

Γι' αυτήν την αγωνιστική έκδοση οι διοργανωτές ανακοινώνουν ότι η μέγιστη ισχύς της είναι 795 PS! Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 995 Nm, τιμή, η οποία είναι ικανή να... απογειώσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε μόλις 2,1 sec και να φτάσει το πολύ τα 250 km/h.

Το τέλος της σεζόν του EPCS έχει οριστεί για τον Οκτώβριο του 2019 

Το νέο Tesla παρουσιάστηκε στην πίστα Circuit de Catalunya στα περίχωρα της Βαρκελώνης. Επίσης, μη νομίσετε ότι τα GT αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να συγκριθούν άμεσα με το νέο ηλεκτροκίνητο ανταγωνισμό, αφού τα δεύτερα είναι κατά πολύ διαφορετικά.

Όσο για τη σεζόν των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, η πρώτη θα ξεκινήσει να διεξάγεται άνα εταιρεία. Η αρχή έχει προγραμματιστεί για το Νοέμβριο στη Jerez της Ισπανίας. Θα ακολουθήσουν οι αγώνες στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στη Μεγάλη Βρετανία και στην Πορτογαλία. Το φινάλε θα δοθεί τον Οκτώβριο του 2019 στη Vallelunga, κοντά στην πρωτεύουσα της Ιταλίας, τη Ρώμη.