Eγκρίθηκαν τα διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο


Οι σταθμοί διοδίων που τόσες αντιδράσεις είχαν ξεσηκώσει παλαιότερα πήραν το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν μαζί με άλλες αλλαγές στην χωροταξία των κόμβων της ευρύτερης περιοχής.

  • 21/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ

Οι σταθμοί διοδίων της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου, τα οποία είχαν γίνει σημαία του κινήματος «Δεν πληρώνω» παίρνουν τελικά μετά από τρία χρόνια καθυστέρησης την έγκριση για να κατασκευαστούν. 

Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος υπέγραψε την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, κάτι που ανάβει το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν οι κατασκευές των σταθμών διοδίων.

Το σχέδιο για την κατασκευή των πλευρικών διοδίων που εγκρίθηκε προβλέπει επίσης τη μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δαχτυλίδι» καθώς και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισίας και Καλυφτάκη.

Στην πρώτη περίπτωση, της Βαρυμπόμπης, θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο. Η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι το 1,5 έτος.

Στον κόμβο Κηφισίας επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα. Επίσης θα γίνουν προπαρασκευαστικές εργασίες στον κόμβο Καλυφτάκη.

Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.

Τα διόδια Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ήταν αυτά που ξεσήκωσαν τις μεγαλύτερες αντιδράσεις και είχαν "παγώσει" για πάνω από τρία χρόνια, καθώς το ΠεριφερειακόΣυμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά, λόγω της απουσίας παράπλευρου δικτύου.

Πάντως τα συγκεκριμένα διόδια ήταν συμβατική υποχρέωση της Πολιτείας, η οποία ποτέ δεν ακυρώθηκε και επανήλθε τώρα στο προσκήνιο, καθώς την ίδια στιγμή «έτρεχαν» και πρόστιμα που κατέβαλε το Ελληνικό κράτος προς την «Νέα Οδό» για την καθυστέρηση της κατασκευής τους. Όσο για τις αντιδράσεις των κατοίκων, αυτές εν πολλοίς αποτελούν παρελθόν καθώς το κίνημα «Δεν Πληρώνω» μάλλον ατόνισε (βοήθησαν σ' αυτό και κάποιοι διορισμοί στο Δημόσιο...).