Έρχεται το τέλος των SUV - Ποια κατηγορία θα πάρει τη σκυτάλη


Βαρεθήκατε να βλέπετε συνέχεια SUV στους δρόμους; Ο επικεφαλής σχεδιασμού της KIA, Karim Habib, προβλέπει ότι η εποχή τους φτάνει στο τέλος της και εξηγεί τους λόγους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 26/6/2023

Ποια είναι η κατηγορία αυτοκινήτων που πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια στις αγορές; Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στη γκάμα των μοντέλων που προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, για να το διαπιστώσει.

Ναι, δεν είναι άλλη από τα SUV, που έχουν το πλεονέκτημα των μεγάλων χώρων για επιβάτες και αποσκευές, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος και σε αρκετές περιπτώσεις, off-road δυνατότητες. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας καλύτερη επόπτευση του χώρου και νιώθει ένα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας.

Αρκετοί, ωστόσο, δεν ενθουσιάζονται με τη σχεδίασή τους. Τις περισσότερες φορές έχουν τετραγωνισμένο σχήμα, ωστόσο μια «λύση» βρέθηκε και για την αισθητική, με την εμφάνιση και των coupe SUV. Όσοι, ωστόσο, εξακολουθείτε να μην… θέλετε να τα βλέπετε να κυριαρχούν στους δρόμους, ίσως να μη χρειαστεί να κάνετε υπομονή για πολύ καιρό ακόμα.

Ο Karim Habib, επικεφαλής σχεδιασμού της KIA, υποστηρίζει ότι οι μέρες των παραδοσιακών SUV είναι μετρημένες! Έστω και αν, μιλώντας στο Autocar, παραδέχεται πως «δε μου αρέσει να προσποιούμαι ότι μπορώ να πω στον κόσμο τι θα κάνει στο μέλλον».

Ωστόσο, η προσωπική του άποψη είναι ξεκάθαρη. «Tα SUV ίσως προέκυψαν για να ικανοποιήσουμε τους ανθρώπους που είχαν κουραστεί να οδηγούν MPV (πολυμορφικά)», επισημαίνει και συνεχίζει, περισσότερο κατηγορηματικά και ιντριγκαδόρικα όπως αναφέρει το βρετανικό μέσο: «Η μετά-SUV εποχή έρχεται».

Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες αρκετά brand έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι οι μέρες του παραδοσιακού, τετραγωνισμένου, SUV είναι μετρημένες. Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την εστίαση σε αυτονομία και βιωσιμότητα, μια τέτοια αναθεώρηση μοιάζει αναπόφευκτη, έστω και αν οι πωλήσεις τους μέχρι στιγμής είναι εντυπωσιακές.

«Θα δοκιμάσουμε διαφορετικά πράγματα. Νομίζω ότι υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να εξασφαλίσουμε την ύπαρξη μεγάλων χώρων σε ένα αυτοκίνητο», τονίζει χαρακτηριστικά.

Σύμμαχος σε αυτή την κατεύθυνση είναι τα EV. Η απουσία της ανάγκης χώρου για θερμικό κινητήρα στο εμπρός μέρος, αλλά και κεντρικού τούνελ μετάδοσης, επιτρέπει μια εντελώς νέα προσέγγιση στη σχεδίαση του εσωτερικού των αυτοκινήτων. Έτσι, τα μελλοντικά μοντέλα δε θα χρειάζεται να έχουν το σχήμα και το μέγεθος των SUV για να προσφέρουν αντίστοιχη άνεση και χρηστικότητα.

«Προσωπικά πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να σχεδιάσει πολύ όμορφα van», υποστήριξε, αναφέροντας ως παράδειγμα το πολυμορφικό KIA Carnival ως μία «όμορφη» και «επιθυμητή» εκδοχή των παραδοσιακών MPV. Ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι η ουσία δεν κρύβεται πίσω από τα διαφορετικά segments.

«Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο στο οποίο η τεχνολογική πρόοδος πρέπει να είναι ορατή στον κόσμο. Αν τα SUV δεν καταφέρουν να το πετύχουν αυτό, δεν πρόκειται να επιβιώσουν. Σε περίπτωση, όμως, που καταφέρουμε να κατασκευάσουμε SUV που θα έχουν εξελιχθεί ως οχήματα, τότε θα παραμείνουν ‘ζωντανά’. Έτσι, το καίριο ερώτημα είναι ουσιαστικό και όχι τυπικό: Τι συμβολίζει ένα αυτοκίνητο;», κατέληξε ο Habib.

Πηγή: Autocar