Έτσι θα είναι η επόμενη γενιά του VW Golf!


Με την αλλαγή της γενιάς του το 2019, το νέο Golf θα διαφέρει αρκετά σε αισθητική από το προκάτοχο μοντέλο του. Τεχνολογικά, θα πρόκειται για ένα μικρομεσαίο Passat!

  • 27/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ

Όταν λανσαρίστηκε το VW Golf VII το 2012, βασιζόταν στην πασίγνωστη πλατφόρμα MQB. Μάλιστα, στην ίδια ευέλικτη αρχιτεκτονική έχουν τις βάσεις τους όλα τα μοντέλα της VW από το Polo έως το Passat, μαζί με όλες τις σχετικές εκδόσεις τους. Εννοείται πως η ενοποίηση των διάφορων κατασκευαστικών μερών, όπως το σύστημα κίνησης, η ανάρτηση, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και αυτά της πληροφόρησής του και της ψυχαγωγίας των επιβατών, είναι ενέργεια, η οποία συγκρατεί χαμηλά τόσο το κόστος κατασκευής όσο και την... πολυπλοκότητά της. Εντωμεταξύ, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, που βασίζονται στο Golf, αλλά και οι διάφορες επιλογές σε επίπεδο τρόπου κίνησης (κινητήρες φυσικού αερίου, ηλεκτροκίνητα μοντέλα και Plug-in-Hybrid εκδόσεις), συμπεριλαμβανομένων του Passat και του Tiguan, έχουν ήδη παρουσιαστεί και προωθηθεί στην αγορά. Σχεδόν όλες οι τεχνολογικές καινοτομίες, τις οποίες το Passat έχει ήδη πριν από το Golf, όπως ο ελεύθερα προγραμματιζόμενος πίνακας οργάνων, το σύστημα αποφυγής πεζών ή η επόμενη γενιά του συστήματος παροχής πληροφοριών και ψυχαγωγίας, έρχονται, χάρη στην πλατφόρμα MQB χωρίς καθόλου κόπο και στο Golf. Μάλιστα, κάποια στοιχεία έχουν υιοθετηθεί ήδη από το facelift της υπάρχουσας γενιάς του. Πάντως, η επόμενη γενιά του μικρομεσαίου της VW βρίσκεται ήδη σε τροχιά κατασκευής και αναμένεται να ντεμπουτάρει στις αγορές το 2019.

 

Το VW Golf VIII θα είναι ελαφρύτερο και πιο οικονομικό σε κατανάλωση

Η νέα γενιά θα διαφέρει σε μεγάλο βαθμό σε επίπεδο αισθητικής από τη σημερινή, τουλάχιστον περισσότερο απ’ όσο το σύγχρονο Golf σε σχέση με τον προκάτοχό του. Αυτή η αλλαγή θα γίνει εφικτή, χάρη στην αλλαγή των αναλογιών (το νέο μοντέλο θα είναι κάπως φαρδύτερο και χαμηλότερο), αλλά και στις πιο εμφανείς νέες λεπτομέρειες (όπως οι προβολείς). Ωστόσο, και πάλι δε θα περισσέψει πολύς χώρος για αλλαγές, με αποτέλεσμα και το επόμενο Golf να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο στα μάτια ακόμα και του πιο αδαούς θεατή. Ταυτόχρονα, όμως, θα είναι και πιο οικονομικό σε κατανάλωση, με δεδομένο ότι το όριο εκπομπής CO2 από το 2020 θα μειωθεί περαιτέρω στα 95 g/km. Επίσης, η 8η γενιά του best seller της VW θα έχει χαμηλότερο βάρος κατά σχεδόν 50 kg! Σε όλο αυτό το πλαίσιο, συνυπολογίστε τη βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης του αυτοκινήτου, ώστε να γίνει πράξη ο στόχος της μείωσης των εκπομπών των ρύπων, κάτι που σήμερα έχουν επιτύχει μόνο εκδόσεις, όπως το e-Golf, το υβριδικό GTE, το Golf TGI (με κινητήρα φυσικού αερίου) και το diesel BlueMotion TDI, ενώ μόνο ο τρικύλινδρος TSI του 1,0 λίτρου δεν ξεπερνά τα 100 g/km από πλευράς βενζινοκινητήρων. Ωστόσο, e-Golf δεν πρόκειται να υπάρξει και στο άμεσο μέλλον, όπως επίσης ο τρικύλινδρος TDI (που γνωρίσαμε στο Polo) και ο TSI των 1,4 λίτρων.

 

Mild-Hybrid στο νέο Golf VIII

Τη θέση των εκδόσεων που θα καταργηθούν θα πάρουν πολλές νεότερες τόσο από πλευράς τρόπου κίνησης όσο και υβριδικές. Έτσι, θα δούμε, για παράδειγμα, να παράγεται το υβριδικό σύστημα χαμηλών Volt (mHEV) στο Golf ήδη από το 2019. Σε αυτό, μία γεννήτρια με ιμάντα -48 Volt- θα παράγει ηλεκτρική ισχύ, ώστε να υποστηρίζει τον κινητήρα τόσο κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου όσο και κατά την επιτάχυνση. Επιπλέον, μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, αυτό το Golf θα είναι σε θέση να παίρνει πίσω ενέργεια από το φρενάρισμα.

Πάντως, οι πηγές μας από τη Γερμανία αναφέρουν πως και η έκδοση mHEV plus δεν είναι ακόμα βέβαιο αν θα περάσει άμεσα στην παραγωγή. Αυτή η εκδοχή θα διαθέτει επίσης μία γεννήτρια με ιμάντα -48 Volt-, αλλά θα παίρνει και κίνηση από έναν άξονα -επίσης 48 Volt-, με αποτέλεσμα αυτό το Golf να είναι σε θέση να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όπως για παράδειγμα κατά τους ελιγμούς στάθμευσης. Επιπλέον, η κίνηση μέσω του εν λόγω άξονα θα είναι σε θέση να επεμβαίνει τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα, όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς ο οδηγός του να πατά το δεξί πεντάλ. Επομένως, μπορεί να γίνει λόγος και για ένα τύπο... τετρακίνησης.

 

Κινητήρας από την Audi και μηχανικό σύνολο TGI με 160 PS

Το Golf VIII, όμως, θα εφοδιάζεται μεταξύ άλλων και με... φυσιολογικούς κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι θα βασίζονται στο νέο μηχανικό σύνολο με τον κωδικό EA 211 evo. Ο εν λόγω κινητήρας είναι ήδη γνωστός από τη σύγχρονη έκδοση του μικρομεσαίου της VW, δηλαδή από αυτήν που «φοράει» το μοτέρ των 1,5 λίτρων. Η νέα εκδοχή αυτού του κινητήρα, ωστόσο, θα είναι σε θέση να αποδίδει υψηλότερη ισχύ, έχοντας μικρότερη χωρητικότητα, αλλά και λιγότερους κυλίνδρους - για παράδειγμα ως τρικύλινδρος 1,0 λίτρου. Έτσι, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε ακόμα και τεχνολογίες όπως οι τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας. Ταυτόχρονα, όλοι οι TSI κινητήρες θα εφοδιάζονται με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων βενζίνης! Όσο για τον 2.0 TSI, που προέρχεται από τα... ράφια της Audi, αυτός θα παραμείνει στους καταλόγους του νέου VW Golf.

Για το Golf VIII έχει προγραμματιστεί εκ νέου η τοποθέτηση ενός κινητήρα φυσικού αερίου, ο οποίος, σε αντίθεση με τη σύγχρονη γενιά του αυτοκινήτου, θα βασίζεται κι αυτός στο νέο EA 211 evo. Μάλιστα, η VW κατασκεύασε ήδη ένα πρωτότυπο κινητήρα (1.5 TGI) με ισχύ 160 PS και ροπή 250 Nm, ώστε να γίνονται κιόλας οι πρώτες δοκιμές. Πάντως, οι υπεύθυνοι του τμήματος εξέλιξης της εταιρείας δεν αποκάλυψαν επιπλέον λεπτομέρειες για την παλέτα των κινητήρων, που θα εφοδιάζει την επόμενη γενιά του Golf. Ωστόσο, οι πρώτες εντυπώσεις τους ήταν ιδιαίτερα θετικές και πολλά υποσχόμενες.

 

Καταλύτης μονοξειδίου του αζώτου και καταλύτης SCR για το diesel Golf VIII

Οι Γερμανοί πληροφοριοδότες μας αναφέρουν πως οι παραπάνω καινοτομίες θα αργήσουν να περάσουν στην παραγωγή. Ωστόσο, η Volkswagen ανακοίνωσε πως το επόμενο Golf θα έχει μία πλούσια παλέτα diesel κινητήρων. Αυτοί που είναι πολύ μεγάλης χωρητικότητας θα περιοριστούν, ενώ, όσοι παραμείνουν στο πρόγραμμα, θα εκπέμπουν πολύ χαμηλότερους ρύπους, αφού θα φέρουν καταλύτη SCR, καθώς και ψεκασμό του υγρού AdBlue. Με δεδομένο, όμως, ότι αυτό το σύστημα, ιδιαίτερα όταν ο κινητήρας είναι ακόμα κρύος, δε λειτουργεί στην εντέλεια στις σύντομες διαδρομές ή μέσα στην πόλη, η VW σχεδιάζει από την εκκίνηση των πωλήσεων του Golf VIII, και σύμφωνα με τη νόρμα Euro 6d, την ταυτόχρονη τοποθέτηση ενός καταλύτη μονοξειδίου του αζώτου (ΝOx) και ενός καταλύτη SCR. Από το 2019 θα τους συναντούμε σε όλες τις diesel εκδόσεις του Golf.

 

Το Golf VIII θα είναι κομψότερο

Έχοντας εξετάσει την υπόθεση υπό ένα εξ ολοκλήρου οικονομικό πνεύμα, η VW σκοπεύει να επεκτείνει την τοποθέτηση όλων των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει και όλες τις τεχνολογίες στο σύνολο της γκάμας των μοντέλων της. Έτσι, για παράδειγμα, ένα αξιόπιστο και έξυπνα συμπεριφερόμενο σύστημα πλοήγησης μπορεί να κάνει την καθημερινότητα του Golf τόσο πιο εύκολη, όσο πιο ασφαλή μπορεί να την κάνει ένα σύστημα υποβοήθησης για ένα φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης. Βέβαια, αν πραγματικά είναι απαραίτητο ένα σύστημα περιφερειακής ορατότητας, αυτό μένει να φανεί στην εξέλιξη των πραγμάτων. Ωστόσο, το σημαντικό στοιχείο είναι πως οι αγοραστές του Golf δε φείδονται εξόδων και προχωρούν με μεγάλη συχνότητα στην αγορά extra εξοπλισμού. Το θέμα, όμως, είναι το εξής: Οι καταναλωτές αγοράζουν εξοπλισμό, που άπτεται του... καλλωπισμού του αυτοκινήτου τους ή της ασφάλειάς τους; Οι ενδιαφερόμενοι για το επόμενο VW Golf, πάντως, είναι ήδη σε θέση να γνωρίζουν πως θα διατίθενται «ενεργό σύστημα φώτων», «προσαρμοζόμενο cruise control (ACC)», αλλά και head-up-display.

 

Το VW Golf θα δεχθεί πίεση από τον premium ανταγωνισμό

Η VW, λοιπόν, κινητοποιείται, καθώς η τελευταία ανανέωση του Golf πέρασε, όπως φαίνεται, περισσότερο στα... ψιλά. Ωστόσο, η εταιρεία θα πρέπει να αντιδράσει στην επίθεση που θα εξαπολύσουν η BMW και η Mercedes στη μικρομεσαία κατηγορία. Σκεφθείτε ότι το νέο Golf θα κληθεί να αντιμετωπίσει τη Σειρά 2 των Βαυαρών και την A-Class της Mercedes. Δε θα είναι και τόσο εύκολη η αποστολή του...