H ΒΜW αλλάζει τα πάντα στην σχεδίαση των μπαταριών


Μία νέα προσέγγιση ακολουθεί η γερμανική εταιρία, η οποία θέλει κάθε ηλεκτρικό μοντέλο της να έχει και την δική του μπαταρία που να βολεύει τον τύπο του αμαξώματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/4/2018

Η είσοδός μας στην ηλεκτροκίνηση φέρνει στην επιφάνεια και αρκετά νέα "προβλήματα" και προκλήσεις στους κατασκευαστές, τόσο σε ότι αφορά την τεχνολογία των αυτοκινήτων τους όσο και την σχεδίασή τους. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς οι μπαταρίες θα είναι πλέον δομικό στοιχείο κάθε αυτοκινήτου και προφανώς αλλάζει πολλά από τα δεδομένα στην παραγωγή τους.

 

Οι σχεδιαστές της BMW αντιμετωπίζουν αυτή τη νέα εποχή με την απόφαση να σχεδιάζουν διαφορετικές μπαταρίες για κάθε νέο μοντέλο που θα παράγουν. Για παράδειγμα ένα σε ένα κουπέ μοντέλο θα τοποθετούν χαμηλού ύψους συστοιχίες έτσι ώστε να διατηρείται το κέντρο βάρους χαμηλά, ενώ σε ένα SUV θα χρειάζεται μεγαλύτερη ευελιξία για το μοίρασμα εμπρός πίσω.

 

Την ίδια ώρα, οι διαφορετικές μπαταρίες και τα προσαρμόσιμα μεγέθη θα επιτρέπουν στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ευελιξία στην σχεδίαση και άρα θα μπορούν να δημιουργούν πολύ πιο ενδιαφέροντα μοντέλα. 

 

Η BMW πάντως δεν σκοπεύει να παράγει μπαταρίες, αλλά έχει δημιουργήσει ένα κέντρο εξέλιξης και έρευνας μέσα στο οποίο μελετά την σχεδίαση των μπαταριών και το software για την λειτουργία τους. Στόχος είναι να έχει αυτές τις νέες ευέλικτες μπαταρίες στην διάθεσή της το 2021 όταν και θα παρουσιάσει την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών της, με αρχή τη ναυαρχίδα των μοντέλων της, το i9 το οποίο θα παράγεται στο εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing στην Γερμανία.

 

Την ίδια χρονιά η BMW θα βγάλει στην παραγωγή και άλλων ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία θα βασίζονται σε δύο νέες πλατφόρμες. Μία εντελώς καινούργια, την FAAR, η οποία θα χρησιμοποιείται στα μπροστοκίνητα και τα SUV, και μία μετεξέλιξη της ήδη υπάρχουσας CLAR για τα πισωκίνητα μοντέλα. Οι μπαταρίες που θα χρησιμοποιεί η εταιρία σ' αυτά τα νέα μοντέλα θα έχουν διάφορες χωρητικότητες από 60 έως και 120 kWh, με τις αυτονομίες να ξεκινούν από τα 450 χιλιόμετρα και να ξεπερνούν και τα 700 χιλιόμετρα.