H Ford ενισχύει τα SUV στη Ευρώπη για μεγαλύτερη κερδοφορία


Με την αγορά να είναι στραμμένη εντελώς προς τα SUV η Ford σκέπτεται την κατάργηση ορισμένων μοντέλων και την αντικατάστασή τους από τη νέα αυτή μόδα.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/7/2018

H Ford βρίσκεται -όπως και οι περισσότερες εταιρίες- μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. Από τη μια τα SUV πουλάνε σαν τρελά και από την άλλη, παραδοσιακές κατηγορίες, φαίνεται να έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τους πίνακες πωλήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε συνδυασμό με το Brexit η Ford παρουσιάζει απώλειες ύψους 73 εκατομμυρίων δολαρίων έναντι κερδών 88 εκατομμυρίων πέρσι.

Ο ίδιος ο CEO της εταιρίας, Jim Hackett δήλωσε εξαιρετικά απογοητευμένος από τις επιδόσεις της Ford στην Ευρώπη. Μάλιστα οι προβλέψεις είναι για μεγάλες απώλειες μέσα στο 2018, την ίδια στιγμή που υπήρχαν κέρδη 234 εκατομμυρίων πέρσι.

Η αιτία σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας είναι η ύπαρξη στην γκάμα της μοντέλων όπως το C-Max τα οποία δεν πηγαίνουν καλά στην αγορά και δεν αφήνουν τα αναμενόμενα κέρδη. Αντίθετα τα SUV και τα pick-up (μαζί με την Mustang) είναι σε εξαιρετική φόρμα, προσφέροντας κέρδη στην εταιρία. Μάλιστα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα συνεισφέρουν με το 200% των κερδών στις ευρωπαϊκές αγορές έστω και αν είναι το μισό των πωλήσεων και των εισπράξεων από το σύνολο της γκάμας. 

Τα SUV και τα ελαφρά επαγγελματικά αφήνουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για την εταιρία. Έτσι σε μία προσπάθεια να ανεβάσει και την απόδοση του Focus σ' αυτόν τον τομέα, εξέλιξε στη νέα γενιά μία σειρά διαφορετικών εκδόσεων που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερο κέρδος, ιδίως σε κάποιες από αυτές με υψηλότερη τιμή (Vignale, Active). 

Πάντως σημαντικό μερίδιο στην κατάταση που επικρατεί στην Ford έχει και το Brexit σε συνδυασμό με την αδύναμη αγγλική λίρα.  Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016 η Ford είχε 1.2 δισεκατομμύρια δολάρια κέρδη στην Ευρώπη, τα περισσότερα εκ τω οποίων στην Βρετανία. Το Brexit ανέτρεψε όλη αυτή την κατάσταση δημιουργώντας έξτρα προβλήματα στην εταιρία.

Το κύριο θέμα πάντως είναι η επέκταση της γκάμα των SUV της Ford στην Ευρώπη. Αυτή την στιγμή υπάρχουν τρία, το EcoSport, το Kuga που έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του και το μεγάλο Edge. Mέχρι το 2020 θα έχουν υπάρξει οι νέες εκδοχές του EcoSport ενώ και το Kuga θα έχει και αυτό νέο μοντέλο. Παράλληλα αναμένεται να διακόψει την παραγωγή του C-Max το οποίο είχε πτώση 18% το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, ενώ την ίδια τύχη ίσως να ακολουθήσουν τα Mondeo και το Galaxy.