Μέσα σε μια μέρα οι Κινέζοι απαγόρευσαν την κατασκευή 553 μοντέλων


Όπως μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας, το Xinhua, με απόφαση του υπουργείου μεταφορών της χώρα από την 1η Ιανουαρίου του 2018 απαγορεύεται η παραγωγή συνολικά 553 μοντέλων αυτοκινήτων καθώς δεν πληρούν τις νέες, εγχώριες προδιαγραφές κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.

  • 4/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ανάμεσά σε αυτά τα μοντέλα περιλαμβάνονται πολλά μοντέλα των ντόπιων κατασκευαστών Dongfeng και Cherry αλλά και κάποια όπως το Audi A4L με το πιο μεγάλο μεταξόνιο -επιλογή ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κίνα- η Mercedes C-Class αλλά και το Chevrolet Cruz.

Σύμφωνα με το πρακτορείο θα ακολουθήσουν και άλλες λίστες με περισσότερα αυτοκίνητα, αν και αυτό που προβληματίζει πιο πολύ τους κατασκευαστές γενικά είναι η ποσόστωση που θα τεθεί σε ισχύ από το 2019. Σύμφωνα με αυτή το 10% των καινούργιων μοντέλων θα πρέπει να έχουν κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, ποσοστό το οποίο την επόμενη χρονιά, το 2020, θα φτάσει το 12%.

Στην πράξη όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες με πωλήσεις στη χώρα που ξεπερνούν τις 30.000 μονάδες προκειμένου να ικανοποιήσουν την ποσόστωση θα συλλέγουν βαθμούς. Το κάθε ηλεκτρικό μοντέλο αξιολογείται με πιο πολλούς βαθμούς από ένα plug-in υβριδικό, ενώ όσο μεγαλύτερη η αυτονομία του τόσο το καλύτερο. Αν μια εταιρεία δεν μπορέσει να καλύψει την ποσόστωση είτε θα πρέπει να αγοράσει βαθμούς από κάποια άλλη είτε θα πληρώσει πρόστιμο. 

Το 2020 πάντως η κατάσταση θα δυσκολέψει και άλλο εξαιτίας και ενός άλλου νόμου, που θα προδιαγράφει μια μέση κατανάλωση 5,0 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα για τη γκάμα κάθε κατασκευαστή. Με βάση τα τρέχοντα δεδομένα αυτές που δείχνουν να επηρεάζονται περισσότερο είναι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, μιας και στην Κίνα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή τα πολυτελή μοντέλα τους με τους μεγάλους κινητήρες, ενώ μέχρι στιγμής τα ηλεκτρικά και υβριδικά τους είναι συγκριτικά λίγα.