Ο αρχιμηχανικός εξέλιξης του νέου Toyota C-HR στο Car and Driver


Λίγες μέρες πριν το κόμπακτ διαστάσεων SUV της Toyota, το νέο C-HR κυλίσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους συναντήσαμε τον Hiroyuki Koba, τον αρχιμηχανικό της Toyota που φέρνει την ευθύνη της εξέλιξής του, ο οποίος μας εξηγεί την κατασκευαστική του φιλοσοφία.

  • 2/1/2017

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΝΙΚΟ ΜΕΡΤΕΚΗ

Από τις πρώτες κουβέντες με το Hiroyuki Koba γίνεται ξεκάθαρο ότι απέναντί σου έχεις έναν Ιάπωνα, απόλυτα προσηλωμένο στο πλάνο του, πράγμα που σημαίνει ότι δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για μια ευρύτερη συζήτηση…

Από την άλλη διακρίνεις το πάθος για την δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που γεννά η φουτουριστική του σχεδίαση, ένα πάθος που αδιαμφισβήτητα εμφύσησε ο Akio Toyoda, επικεφαλής του ιαπωνικού «γίγαντα» και βασικός εμπνευστής της Toyota Gazzo Racing καθότι λάτρης της αδρεναλίνης… 

Αναπόφευκτα, το C-HR παρέμεινε στο επίκεντρο για το οποίο ο κος Hiroyuki Koba, τόνισε πώς πρόκειται για ένα όχημα που συνδυάζει σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά, επιδόσεις και μοναδική σχεδίαση.

Κύριε Koba, ποια είναι η βάση εξέλιξης του νέου C-HR και ποιό το κοινό στο οποίο απευθύνεται;

Αξιοποιήσαμε την πλατφόρμα TGNA, προσαρμόζοντάς την, ωστόσο, στα δεδομένα ενός κόμπακτ SUV. Καθώς η οδηγική απόλαυση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά ήταν το βασικό DNA της κατασκευής του νέου C-HR, φροντίσαμε να εξελίξουμε αναλόγως το πλαίσιο και ειδικότερα τις αναρτήσεις. Έχουμε διανύσει πάρα πολλά χιλιόμετρα προκειμένου να «σετάρουμε» την ανάρτηση ώστε να συνδυάζει ισορροπημένα τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός κουπέ αυτοκινήτου με την άνεση ενός SUV.

Η γκάμα των κινητήρων θα εμπλουτιστεί με νέα σύνολα;

Όχι, δεν σκοπεύουμε να εφοδιάσουμε το νέο C-HR με άλλους κινητήρες. Και αυτό γιατί ο μικρότερος 1.2 Turbo προσφέρει την άφθονη ροπή των 185 Nm με επίπεδη καμπύλη, ενώ και ο μεγαλύτερος 1.8 lt της υβριδικής έκδοσης διαθέτει δύναμη και επιδόσεις ενός δίλιτρου κινητήρα.

 

Συνέντευξη - 2ο Μέρος

Το σύστημα infotainment που ενσωματώνει το C-HR αποτελεί προϊόν δική σας εξέλιξης ή συνεργασίας με άλλη εταιρεία;

Είναι το Toyota Touch, εξελιγμένο, βεβαίως από εμάς.

Θα χαρακτήριζα το ντιζάιν του αυτοκινήτου φουτουριστικό. Συμφωνείτε;

Η σχεδίαση του νέου C-HR είναι αυτή που θεωρούμε επιθυμητή από τον τυπικό αγοραστή αυτή της κατηγορίας των σπορτίφ SUV οχημάτων. Είναι ένα ελκυστικό σχήμα με δυναμικά στοιχείο που αποπνέει τον γενικότερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια είναι ακριβώς αυτό που επιθυμούν οι εν δυνάμει αγοραστές.

Έχω μια παρατήρηση για τους χώρους στο πίσω μέρος. Τους κρίνεται επαρκείς. Και το λέω αυτό καθώς στην περίπτωση που ταξιδέψει ένα παιδί είναι δύσκολο να έχει ορατότητα προς το εξωτερικό περιβάλλον.

Οι χώροι είναι επαρκέστατοι για το κοινό που απευθύνεται το αυτοκίνητο. Μια νεανική οικογένεια, δηλαδή ένα ζευγάρι με δύο παιδιά θα βρεί άφθονους χώρους για την μετακίνησή της. Αναφορικά με την παρατήρησή σας για τους πίσω επιβάτες, αυτό είναι αποτέλεσμα και γνώρισμα όλων των κουπέ αυτοκινήτων.

Ποιο θεωρείτε ως τον βασικότερο ανταγωνιστή του νέου C-HR;

Κατά βάση δεν υπάρχει κανένα αμιγώς ανταγωνιστικό μοντέλο, αν πάρουμε ως στοιχεία τη σχεδίαση, τους κινητήρες και τα συστήματα μετάδοσης. Με καθαρά εμπορικά κριτήρια θεωρούμε το best seller της κατηγορίας Nissan Qashqai, ωστόσο δεν προσφέρει τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του C-HR.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μου πείτε εάν πρόκειται η  γκάμα του C-HR να μεγαλώσει, για παράδειγμα με ένα μοντέλο που θα τοποθετηθεί ανάμεσα σε αυτό και το RAV-4.

Δεν υπάρχει κανένα πλάνο για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.