Ο Πρόεδρος της Nissan Ευρώπης ήρθε στην Ελλάδα και άνοιξε τα χαρτιά του.


H «νέα εποχή» δεν είναι απλώς η ηλεκτροκίνηση αλλά η ταύτισή της με την αυτόνομη κίνηση των οχημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Paul Willcox, Πρόεδρο της Nissan Ευρώπης, η Ιαπωνική εταιρεία προετοιμάζεται εντόνως για να είναι από τους πρωτοπόρους, τόσο στην ανάπτυξη της απαιτούμενης τεχνολογίας όσο και στην διαμόρφωση του απαραίτητου «πλαισίου».

  • 11/12/2017

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ ΦΩΤΟ: NISSAN

Η παρουσία του κ. Willcox στη χώρα μας έγινε επ’ ευκαιρίας της συνεργασίας του με τα στελέχη της «Νικ. Ι. Θεοχαράκης», της επίσημης Ελληνικής αντιπροσωπείας. Στο περιθώριο δε αυτών του των συναντήσεων μοιράστηκε τις απόψεις του για το παρόν και το μέλλον της Nissan με επιλεγμένους εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου, μετά από πρόσκληση του κ. Τάκη Θεοχαράκη. Ο κ. Willcox, είναι υπεύθυνος για τη στρατηγική ανάπτυξη της Nissan σε εννέα Ευρωπαϊκές χώρες και επαγγελματικά προέρχεται από το χώρο των πωλήσεων και του Μάρκετινγκ. Μάλιστα, όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Δεκέμβριο του 2013 ήταν ο πρώτος που προερχόταν από αυτόν τον (επαγγελματικό) χώρο και όχι από το τμήμα Μηχανολογίας, όπως συνέβαινε ως τότε.

Σύμφωνα με τον κ. Willcox, η Αυτοκίνηση διανύει έντονα πλέον τη μεταβατική περίοδό της προς την ηλεκτροκίνητη εποχή της. Όπως δήλωσε, για τη Nissan, η περίοδος αυτή είναι πολύ ενδιαφέρουσα καθώς της δίνει τη δυνατότητα να δείξει τις εταιρικές της αξίες και σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη και εφαρμογή των απαραίτητων τεχνολογιών.

Τα λόγια του ήταν χαρακτηριστικά, επ’ αυτού: «Είμαστε έτοιμοι γι’ αυτή την αλλαγή. Η Nissan ήταν έτοιμη από καιρό, εξάλλου. Όταν καταλάβαμε ότι το αγοραστικό κοινό είναι σε θέση να δεχτεί ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, παρουσιάσαμε το Leaf, το 2010. Εξελίσσουμε τεχνολογίες, τόσο για να κάνουμε τις μπαταρίες πιο αποδοτικές όσο και αυτές που αφορούν στην αυτόνομη κίνηση των οχημάτων όσο και τη μεταξύ τους διασυνδεσιμότητα».

Το «έτος-ορόσημο» 2025

Σύμφωνα με τον κ. Willcox, στη Nissan θεωρούν ότι το 2025 η τιμή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος θα είναι σχεδόν ίδια με αυτή ενός ίδιου με θερμικό κινητήρα, στην ίδια κατηγορία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, αυτό θα συμβεί καθώς στα προσεχή χρόνια ο ρυθμός εξέλιξης θα είναι ταχύτατος, θα έχουν διαμορφωθεί και επεκταθεί ευρέως οι απαραίτητες υποδομές, θα υπάρχει το κατάλληλο νομικό καθεστώς σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και κυρίως θα έχει διαμορφωθεί η απαιτούμενη «κουλτούρα» στο αγοραστικό κοινό.

Ο κ. Willcox δήλωσε ότι ως το 2022 η Nissan θα δημιουργήσει 14 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα -επιβατικά και επαγγελματικά- τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, στο βαθμό που θα επιτρέπει το τότε διαμορφωθέν νομικό καθεστώς. Επίσης, τόνισε ότι ο εμπορικός στόχος που έχουν θέσει για εκείνη τη χρονιά είναι να φτάσουν τα 14.000.000 ετήσιες πωλήσεις παγκοσμίως.

Εκτός αυτών, τόνισε ότι η Nissan δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο εταίρο από τη Renault και εσχάτως τη Mitsubishi, στο πλαίσιο της «Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance». Όπως εξήγησε, η προσθήκη της τελευταίας στη «Συμμαχία» είναι σημαντική καθώς θα επεκτείνει την «κλίμακα οικονομίας», θα μειώσει το κόστος έρευνας και εξέλιξης των οχημάτων και θα συντείνει στην αλλαγή του προγράμματος επενδύσεων σε άυλους και υλικούς πόρους.