O Sergio Marchionne φοράει... γραβάτα και αλλάζει όλο το γκρουπ FCA


Στην τελευταία του μεγάλη εμφάνιση πριν την "αποστρατεία", ο CEO του γκρουπ FCA δίνει το σύνθημα για περισσότερη Jeep, λιγότερη Fiat και Chrysler και απόλυτη επιμονή στην κερδοφορία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/6/2018

Το είπε και το έκανε. Ο αντικομφοριστής Sergio Marchionne τελικά φόρεσε γραβάτα (έστω και διστακτικά μέσα από το άχρωμο και άγευστο μπουφάν του) τηρώντας την υπόσχεσή που είχε δώσει για την συγκεκριμένη ενδυματολογική "υπέρβαση" αν το γκρουπ FCA κατάφερνε να απαλλαγεί από το χρέος.

Έχοντας με το μέρος του τα θετικά οικονομικά μεγέθη (πρώτη φορά χωρίς χρέος από την εποχή της ένωσης με την Chrysler το 2009), ο Sergio Marchionne μίλησε στο Balocco της Ιταλίας για τα σχέδιά του σε ό,τι αφορά την τετραετία 2018-2022 για τις εταιρίες του γκρουπ FCA.

Aπό την ομιλία του έγινε προφανές ότι κύρια έμφαση δίνεται στην Jeep και την γκάμα των SUV της, ενώ αντίστοιχα υψηλό ενδιαφέρον εστιάζεται και στις μάρκες κύρους της εταιρίας όπως η Alfa Romeo και η Maserati. Eστίασε επίσης στην μακρά και επίπονη προσπάθεια της εταιρίας να φθάσει στην κερδοφορία, κάτι που φαίνεται να αποδίδει φέτος.

Η ομιλία του Marchionne συμπίπτει με τα 14 χρόνια της παρουσίας του στην ηγεσία της Fiat, την 1η Ιουνίου του 2004, ύστερα από ένα δραματικό θρίλερ σχετικά με την διαδοχή που Umberto Agnelli και την ιταλική εταιρία στα όρια της χρεωκοπίας.

Σε ό,τι αφορά τις εταιρίες, με πρώτη την Alfa Romeo, ο Marchionne είπε ότι θα επανέλθει το όνομα 8C στην μορφή ενός supercar, και το όνομα GTV στην μορφή ενός σπορ κουπέ. Η εταιρία θα λανσάρει επίσης δύο νέα SUV, θα αφήσει πίσω τους diesel κινητήρες και θα εστιάσει στην αγορά της Κίνας με την παρουσίασει κάποιων μεγάλου μεταξονίου σεντάν, σκοπεύοντας σε πωλήσεις της τάξης των 400.000 μέχρι το 2022.

Η 8C θα είναι ένα supercar με αμάξωμα και πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, και ιπποδύναμη πάνω από 700 ίππους, ενώ η GTV θα είναι πιο συμβατική, με θέσεις για τέσσεερις επιβάτες, τετρακίνηση και ισχύ που θα είναι κοντά στους 600 ίππους.

Η δεύτερη φημισμένη ιταλική μάρκα του γκρουπ, η Maserati, θα αποκτήσει ένα μεσαίο SUV και ένα κουπέ/κάμπριο με την ονομασία Alfieri. Στόχος της είναι να διπλασιάσει τις πωλήσεις της μέχρι το 2022 στις 100.000 μονάδες.

Η Alfieri θα είναι αντίπαλος της Porsche 911 και παρά το ότι εμφανίστηκε το 2014 στην Γενεύη, δεν έχει καταφέρει να πάρει ακόμα τον δρόμο προς την παραγωγή. Θα είναι πλήρως ηλεκτρική, και η τελική της ταχύτητα θα φθάνει στα 300 km/h, με την πιο γρήγορη έκδοση να κάνει το 0-100 km/h σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα.

Το νέο μεσαίo SUV θα τοποθετηθεί στην γκάμα της εταιρίας κάτω από την Levante, θα έχει πολύ ελαφρύ πλαίσιο, κατανομή βάρους 50/50 και σύμφωνα με την Maserati τα καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας του.

Για την Jeep τα πλάνα είναι ιδιαίτερα μεγάλα, καθώς θα παρουσιαστούν πολλά νέα μοντέλα μέχρι το 2022, ενώ όλα τα μοντέλα της θα προσφέρονται και με κάποιας μορφής ηλεκτρική διάταξη μέχρι το 2021. Το πιο σημαντικό νέο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι η προσθήκη στην γκάμα ενός compact SUV, κάτω από το Renegade, το οποίο και αυτό θα αντικατασταθεί μέχρι το 2022.

Μέχρι τότε θα έχει υπάρξει ένα facelift του Compass, ενώ στις ΗΠΑ αλλά και στην Κίνα θα επανέλθει το όνομα Wagoneer και Grand Wagoneer για τα μεγάλα πενταθέσια και επταθέσια SUV της εταιρίας. Μέχρι το 2022 θα παρουσιαστεί και ένα πλήρως ηλεκτρικό Wrangler. Μακροπρόθεσμος στόχος της Jeep είναι μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας να έχει το 20% των πωλήσεων των SUV παγκοσμίως.

Τέλος η αμερικάνικη εταιρία Ram θα έχει και αυτή αρκετή ενίσχυση στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει την κυριαρχία του Ford F-150 στις ΗΠΑ, σε μια αγορά που τα pick-up πουλάνε αρκετά καλά και φέρνουν και μεγάλα κέρδη.