CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 JAPANESE MARKET

Οι κατασκευαστές στην Ιαπωνία αφήνουν πίσω τον... μισογυνισμό 12/5

  • img

Τα προβλήματα ανεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας, κάνουν τα μεγάλα στελέχη τους να στρέφονται προς αναζήτηση και στο γυναικείο φύλο.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ

Ένα ιδιαίτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μεγάλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που άπτεται και της ιδιατερότητας που έχει στο σύνολό της η ιαπωνική κοινωνία. Η θέση της γυναίκας ως μηχανικός ήταν άκρως περιθωριακή μέχρι σήμερα, αν και τώρα, τα πράγματα φαίνεται ότι αναγκαστικά πρέπει να αλλάξουν, καθώς η δεξαμενή για νέους και ικανούς μηχανικούς ανάμεσα σε άνδρες δεν επαρκεί για να καλύψει τις υπάρχουσες θέσεις.
 
Το πρόβλημα που έχει η Ιαπωνία είναι ότι γερνά το εργατικό της δυναμικό στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ παράλληλα οι νέοι άνθρωποι της γυρίζουν την πλάτη προτιμώντας να ασχοληθούν με άλλες δραστηριότητες όπως η εξέλιξη software ή οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν δέκα χρόνια, η Toyota ήταν στην πρώτη θέση επιλογής των απόφοιτων από σχολές θετικών επιστημών, όταν σήμερα βρίσκεται μόλις στην έκτη θέση. Ακόμα πιο έντονη είναι η πτώση τόσο για την Honda όσο και τη Nissan.
 
H λύση του προβλήματος είναι να αρχίσουν να προσλαμβάνονται και γυναίκες σε θέσεις μηχανικών. Αν και ο αριθμός τους δεν είναι μεγάλος, αποτελεί ένα πρώτο βήμα και σίγουρα μια ένδειξη αλλαγής για όσα πρέπει να γίνουν και σε γενικότερο κοινωνικό επίπεδο. Οι άλλες βιομηχανίες έχουν ήδη προηγηθεί, και όπως φαίνεται θα ακολουθήσει και η αυτοκινητοβιομηχανία.
 
Ήδη από το 2014 η Toyota δίνει υποτροφίες σε γυναίκες μηχανικούς ενώ τον Απρίλιο που μας πέρασε, τόσο η Toyota όσο και η Honda άνοιξαν παιδικούς σταθμούς κοντά στα εργοστάσιά τους για να βοηθήσουν τις εργαζόμενες μητέρες. Ακόμα περισσότερο η Toyota υιοθέτησε ένα πιο ευέλικτο ωράριο για τις μητέρες ενώ πρόσθεσε και έξτρα... γυναικίες τουαλέτες στα εργοστάσιά της!
 
Η Nissan είχε ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα την εξίσωση των δύο φύλων στα εργοστάσιά της, ήδη από το 2004, και σήμερα υπερυφανεύεται ότι ένα 10% από τα στελέχη της είναι γυναίκες, όταν ο μέσος όρος στο σύνολο της βιομηχανίας της χώρας είναι μόλις... 4%! Στην Toyota όμως μόλις το 2% από τα 9.977 υψηλόβαθμα στελέχη είναι γυναίκες, ενώ στην Honda είναι ακόμα πιο χαμηλά, κάτω και από το 1%!
 
Όπως και να έχει πάντως τα πράγματα, έστω και από ανάγκη, φαίνεται να αλλάζουν και στην ιδιαίτερη από κάθε άποψη Ιαπωνία. Οι αριθμοί βέβαια είναι καταλυτικοί, όμως το ότι ήδη όλη η ιαπωνική κοινωνία φέρνει στην επιφάνεια μία τόσο σοβαρή κατάσταση ανισορροπίας ευκαιριών μεταξύ των δύο φύλων, είναι σίγουρα ένα πρώτο βήμα για την είσοδο της γυναίκας και σ'  αυτόν τον χώρο.
 
Πηγή: Αutomotive Media

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ