Οι πωλήσεις των μικρών SUV αναμένεται να εκτοξευτούν σε απίστευτα νούμερα


Οι μελέτες και οι προβλέψεις των κατασκευαστών βλέπουν ότι μέσα στα επόμενα χρόνια τα μικρά SUV θα πουλούν σαν τρελά.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/6/2018

Είναι σίγουρα αυτή την στιγμή η πιο hot κατηγορία στις ευρωπαϊκές αγορές, με την άνοδό της μέσα στο 2018 να αναμένεται εκρηκτική. Ο λόγος για τα μικρά SUV που όπως φαίνεται πουλάνε ήδη σαν ζεστά κουλούρια, ενώ τα πολλά νέα μοντέλα που εμφανίζονται, ανεβάζουν διαρκώς τα νούμερα σε νέα ύψη.

Η εταιρία αναλυτών LMC Automotive περιμένει για το 2018 επιπλέον 400.000 πωλήσεις, οι οποίες θα προστεθούν στο 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις του 2017. Νέα μοντέλα από μεγάλες εταιρίες θα συνδράμου αποφασιστικά σ' αυτή την κατάσταση, όπως για παράδειγμα η άφιξη των Τ-Ρoc, C3-Aircross και Crossland X που πήγαν κατευθείαν στην έκτη, έβδομη και όγδοη θέση των πωλήσεων αντίστοιχα, μέσα σε λίγους μόλις μήνες.

Όμως διαρκώς προστίθενται και νέα ονόματα, όπως το Seat Arona ή τα νεοφερμένα Kia Stonic και Hyundai Kona, με αποτέλεσμα οι αναλυτές να υποστηρίζουν ότι η αγορά κυριολεκτικά θα εκτοξευθεί. Μάλιστα κάποιοι υποστηρίζουν ότι η αγορά θα έχει σημαντική άνοδο χρονιά με την χρονιά, κερδίζοντας ένα ποσοστό 40% επιπλέον πωλήσεων μέσα στα επόμενα 4 χρόνια.

Η έλξη που ασκούν αυτά τα αυτοκίνητα -μικρές διαστάσεις, νεανικό image, ψηλή θέση οδήγησης- θα σπρώξει την αγορά πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέσα στο 2019 και πάνω από 2,3 εκατομμύρια το 2022. Κάτι που θα ενισχυθεί από νέα μοντέλα, όπως το μικρό T-Cross της VW, το αντίστοιχο μικρό της Skoda, και ένα ακόμα μικρό SUV από την Ford το 2020 (το Ecosport πάντως τα πηγαίνει εξαιρετικά καλά, σημειώνοντας άνοδο 29% για φέτος). 

Πάντως αρκετές εταιρίες σκέφτονται να επεκτείνουν την γκάμα της κατά τα πρότυπα του γκρουπ VW, με την Hyundai και την KIA να ετοιμάζουν κάτι μικρότερο, ενώ το ίδιο ισχύει και για την Renault που θέλει και αυτή κάτι πιο μικρό από το Captur το οποίο διατηρεί την πρώτη θέση των πωλήσεων για την Ευρώπη φέτος. Ο λόγος που οι εταιρίες επενδύουν σ' αυτή την κατηγορία είναι τα υψηλά περιθώρια κέρδους που τους αφήνει, καθώς ένα μικρό SUV έχει μέση τιμή στην Ευρώπη 23.386 ευρώ, όταν ένα κλασικό σούπερ-μίνι βρίσκεται στα 17.317 ευρώ.

Δύο ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία δείχνουν τις τάσεις που θα ακολουθήσει η συγκεκριμένη αγορά τα επόμενα χρόνια. Η πτώση του diesel είναι εμφανής, καθώς από το 56% που ήταν το 2013 έφθασαν φέτος στο 33%. Και το δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι αγοραστές επιλέγουν κατά κύριο λόγο τις εκδόσεις με κίνηση μόνο εμπρός, καθώς μόλις το 12% των αυτοκινήτων που πωλούνται σ' αυτή την κατηγορία είναι τετρακίνητα.

Πηγή: Automotive News