Οριστική η ανάκληση 774.000 αυτοκινήτων της Mercedes για παραποίηση ρύπων


Η υπόθεση που απασχολούσε εδώ και αρκετές εβδομάδες την γερμανική κυβέρνηση και την Mercedes έφθασε χθες σε ένα οριστικό τέλος, με την εταιρία να προχωρά σε ανάκληση δεκάδων χιλιάδων πετρελαιοκίνητων μοντέλων της. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/6/2018

Η ανάκληση προέρχεται από εντολή της ίδιας της κυβέρνησης αφού σε ελέγχους που έγιναν από τις γερμανικές αρχές ανακαλύφθηκαν πέντε λογισμικά παραποίησης της εκπομπής ρύπων.

Από τα 774.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα τα 238.000 κυκλοφορούν στην Γερμανία, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις (όπως στην εκδόσεις 220 d των C-Class και GLC) θα πρέπει να υπάρξει ανάλογη αναβάθμιση όπως στον diesel των 1.600 κ.εκ. του Vito. Η έρευνα ξεκίνησε πριν από μέρες από την ομοσπονδιακή αρχή οδικών μεταφορών KBA.

Ο CEO της Daimler, o Dieter Zetsche συναντήθηκε χτες με τον υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας Andreas Scheuer και ανέφερε πως υπήρξε μία εποικοδομητική συμφωνία. Στη συνέχεια ο Scheuer διέταξε την άμεση ανάκληση ελέω απαγορευμένων συσκευών παραποίησης των εκπομπών ρύπων. 

Πάντως από τις πρώτες εκτιμήσεις φαίνεται ότι η Mercedes-Benz γλίτωσε από πολύ χειρότερα, καθώς υπήρχαν εκτιμήσεις για πολύ υψηλά πρόστιμα που ίσως και να άγγιζαν τα 3,75 δισ. ευρώ. Η εταιρία υποστηρίζει ότι το τελικό κόστος ίσως και να μην ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Σημαντικό ρόλο πέρα από την διάθεση συνεργασίας της εταιρίας έπαιξε και το γεγονός ότι η παραποίηση της εκπομπής ρύπων έχει γίνει με πιο ήπια διαχείριση (ή πιο έξυπνα αν προτιμάτε) του κινητήρα ώστε να εκπέμπει λιγότερους ρύπους στα πρώτα 26 χιλιόμετρα (όπως και στον κύκλο μετρήσεων).

Oι έρευνες συνεχίζονται και για άλλους diesel της Mercedes, από τον τετρακύλινδρο της σειράς OM 651 έως τους V6. Όπως και να έχει το θέμα με το dieselgate συνεχίζει ακόμη να ταλανίζει την αγορά αυτοκινήτου και τους πετρελαιοκινητήρες.