Παντοτινή γοητεία: Πωλείται μια σούπερ σπάνια Jaguar XJR-15


Κατασκευάστηκαν μόλις 53 Jaguar XJR-15 και μία από τις καλύτερα διατηρημένες από αυτές βγαίνει προς πώληση. 

  • 2/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ

Τα τέλη της δεκαετίας του 80 και οι αρχές της δεκαετίας του 90 θεωρούνται από πολλούς η χρυσή εποχή των supercars στην πιο αγνή μορφή τους. Εκείνα τα χρόνια η Jaguar είχε να επιδείξει την XJ220 που ακόμα και σήμερα θεωρείται ένα από τα πιο κλασικά βρετανικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Στην "σκιά" της βρέθηκε ένα ακόμα πιο σπάνιο μοντέλο, η XJR-15, ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε μόλις 53 μονάδες, και ήταν σαφώς πιο hardcore από την XJ-220 και με μεγαλύτερη σύνδεση με τους αγώνες.

Εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ομάδα του Tom Walkinshaw, και είχε έναν V12 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου πέντε σχέσεων. Η ισχύς της έφθανε στα 450 άλογα, νούμερο μικρό για τα σημερινά δεδομένα, όμως εκείνη την εποχή ήταν ιδιαίτερα υψηλό. 

Αυτό που την κάνει ξεχωριστή είναι το χαμηλό της βάρος. Χάρη στην χρήση carbon fiber και το μονοκόκ σασί από Κέβλαρ, κατάφερνε να ζυγίζει μόλις 1.062 κιλά. Νούμερο που σήμερα φαντάζει εξωπραγματικό ακόμα και για τα δεδομένα αυτών των αυτοκινήτων, ενώ της εξασφάλιζε κορυφαίες επιδόσεις, με το 0-100 να έρχεται σε 3,5 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 307 km/h. 

To συγκεκριμένο δεξιοτίμονο αυτοκίνητο που βγαίνει σε δημοπρασία είχε πωληθεί στην Γερμανία το 1991 και έχει κάνει μόλις 965 χιλιόμετρα. Είναι ίσως το καλύτερα διατηρημένο αυτοκίνητο, ενώ διαθέτει και αρκετά ειδικά στοιχεία, όπως το συγχρονισμένο πεντατάχυτο κιβώτιο, το δερμάτινο σαλόνι, τον κλιματισμό.

Ο Γερμανός ιδιοκτήτης της την είχε προσέξει απίστευτα, έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει και ειδική πινακίδα, την «ΧJR 1S». Παράλληλα διαθέτει όλα τα χαρτιά της, πλήρες ιστορικό των σέρβις ενώ διατίθενται και τα ακουστικά για πιο άνετες μετακινήσεις ή χρήση στην πίστα.

Για να βγει προς πώληση έχει περάσει ένα πλήρες restoration όπου κρίθηκε απαραίτητο, με νέα ρύθμιση στον κινητήρα, αναβαθμισμένες αναρτήσεις, νεό συμπλέκτη, και κάποιες αισθητικές βελτιώσεις. Το σύνολο όλων αυτών των αλλαγών κόστισε περί τα 120.000 ευρώ. Το σίγουρο πάντως είναι ότι ο νέος ιδιοκτήτης της θα χρειαστεί να καταβάλει πολλά περισσότερα.