Πειραγμένη η μια στις έξι αντλίες σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ


Λιγότερο καύσιμο έως και 10% έδειξε η έρευνα του Πολυτεχνείου σε πρατήρια της Αττικής. Παραβατικότητα και υπερφορολόγηση τα βασικά προβλήματα του κλάδου. Ετησίως 250-300 ευρώ το ύψος της φοροδιαφυγής.

  • 23/11/2016

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα από τον Σύνδεσμο  Εμπορίας Πετρελαιοειδών τονίστηκε ότι δύο είναι αυτήν τη στιγμή τα βασικά προβλήματα του κλάδου: το πρώτο είναι η παραβατικότητα που αποφέρει μειωμένα έσοδα στο κράτος, αυξάνει τον αθέμιτο ανταγωνισμό και έχει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το δεύτερο είναι η υψηλή φορολογία που έχει ως αποτέλεσμα μείωση της κατανάλωσης, αυξημένες απαιτήσεις για κεφάλαιο, μείωση της ανταγωνιστικότητας ελληνικών επιχειρήσεων και αποτελεί κίνητρο για λαθρεμπορία. Από την άλλη, λιγότερο καύσιμο σε ποσοστό μέχρι και 9,5% βάζουν ορισμένα πρατήρια, σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου που πραγματοποιήθηκε σε 150 πρατήρια της Αττικής για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ. Συνολικά μία στις έξι αντλίες (14,5%) παραδίδει λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές. Οι παραβάσεις εντοπίζονται κυρίως σε πρατήρια με χαμηλές τιμές. Εγινε, επίσης, γνωστό ότι όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων τα όποια έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα σημεία διακίνησης αλλά δεν είναι λειτουργικά, καθώς δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων από το κράτος, με αποτέλεσμα αυτό να συνεχίζει να χάνει σε ετήσια βάση από το λαθρεμπόριο καυσίμων έσοδα της τάξης των 250-300 εκατ. ευρώ.