Τα μισά λεωφορεία σαπίζουν και γίνονται ανταλλακτικά!


Σε «είδος υπό εξαφάνιση» τείνουν να μετατραπούν τα λεωφορεία που εκτελούν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς υπάρχουν μέρες που το ποσοστό των καθηλωμένων από βλάβες οχημάτων ξεπερνά και το 50% της δυναμικότητας σε συγκεκριμένα αμαξοστάσια της εταιρείας.

  • 25/4/2017

Οπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η κατάσταση χειροτερεύει χρόνο με τον χρόνο δεδομένης της έλλειψης ανταλλακτικών αλλά και τεχνιτών. Το έλλειμμα που έχει προϋπολογιστεί για την εταιρεία το 2017 εκτιμάται σε 35,8 εκατ. ευρώ, με την κρατική επιδότηση να παραμένει στα 86 εκατ. ευρώ, την ώρα που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στους προμηθευτές αυξάνονται διαρκώς και υπολογίζονται σε 45 εκατ. ευρώ.

Αποτέλεσμα η ρευστότητα της εταιρείας να είναι ελάχιστη και αμαξοστάσια όπως αυτό της Ανθούσας, το οποίο φιλοξενεί τα λεωφορεία φυσικού αερίου, να μοιάζουν περισσότερο πλέον με... νεκροταφεία οχημάτων και συχνά οι οδηγοί να περιμένουν ώρες μέχρι να βρεθεί διαθέσιμο λεωφορείο για να ξεκινήσουν βάρδια. Υπολογίζεται ότι από τα περίπου 2.100 λεωφορεία που αριθμεί ο στόλος, πλέον ύστερα και από τη συρρίκνωση των δρομολογίων, στους δρόμους κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000.

Η έλλειψη ανταλλακτικών οδηγεί τους τεχνίτες σε... κανιβαλισμό άλλων οχημάτων: «Είναι μια πρακτική που απεχθάνονται όλοι οι μηχανικοί. Αλλά συχνά είναι η μόνη λύση για να βγουν στον δρόμο λεωφορεία. Πολλές φορές αναγκαζόμαστε να αφαιρούμε εξαρτήματα και εξοπλισμό από οχήματα για να τα τοποθετήσουμε σε άλλα, εφόσον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά. Ξεκινάς από έναν καθρέφτη και σιγά σιγά βρίσκεσαι να ξηλώνεις καπό και ό,τι άλλο χρειάζεται», επισημαίνει στο «Εθνος» ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Τεχνιτών των ΟΣΥ, Κώστας Κουλούρης.

Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ στο ΕΘΝΟΣ.gr.