Οι συζητήσεις θα λάβουν χώρα στο συμβούλιο της F1 στη Γενεύη, όπου οι ομάδες αποφασίζουν, σε συνεργασία με την FIA και την F1, σχετικά με ζητήματα που αφορούν τους κανονισμούς αλλά και την τεχνική κι αθλητική φύση του σπορ.
Η ιδέα για την πιθανή αλλαγή στο τρέχον σύστημα βαθμολόγησης στους αγώνες της F1, το οποίο βρίσκεται σε ισχύ από το 2010, θα αποτελέσει καίριο θέμα συζήσησης στην επιτροπή. Ρεπορτάζ του Motorsport.com αναφέρει ότι η πρόταση, που έγινε, μοιράζει τους βαθμούς σε 12 οδηγούς, έναντι 10.
Προκειμένου, όμως, να εξασφαλιστεί η ελάχιστη παρέμβαση στη μάχη για το πρωτάθλημα, οι βαθμοί, που προσφέρονται σε εκείνους που τερματίζουν στις κορυφαίες θέσεις, δε θα τροποποιηθούν. Πιο συγκεκριμένα, οι βαθμοί στις 7 πρώτες θέσεις θα παραμείνουν ως έχουν, με τις αλλαγές να εφαρμόζονται από την 8η θέση και κάτω, ως εξής:
Θέση τερματισμού | Τρέχον σύστημα | Προτεινόμενο σύστημα |
1 | 25 | 25 |
2 | 18 | 18 |
3 | 15 | 15 |
4 | 12 | 12 |
5 | 10 | 10 |
6 | 8 | 8 |
7 | 6 | 6 |
8 | 4 | 5 |
9 | 2 | 4 |
10 | 1 | 3 |
11 | 0 | 2 |
12 | 0 | 1 |
Ταχύτερος γύρος | 1 (μόνο για το top 10) | 1 (μόνο για το top 12) |
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η πρόταση έχει έρθει από μικρότερες ομάδες του grid, που πιστεύουν ότι μια πιο ευρεία διανομή των βαθμών θα είχε θετικό αντίκτυπο στους αγώνες. Θα μπορούσε, δηλαδή, να λειτουργήσει ως κίνητρο για τις ομάδες και τους οδηγούς, που παλεύουν για θέσεις εκτός της δεκάδας, προσφέροντας πιο εντυπωσιακές μάχες στην πίστα.
Το σχέδιο οι βαθμοί των κορυφαίων θέσεων να παραμείνουν απαράλλαχτοι δίνει μια αίσθηση σιγουριάς κι υποστήριξης των ομάδων, που σταθερά κινούνται σε αυτές, όπως για παράδειγμα η Red Bull, η Ferrari, η Mercedes, η McLaren κι η Aston Martin. Ταυτόχρονα, διευρύνει τις πιθανότητες για τις μικρότερες ή πιο αδύναμες ομάδες, που δεν πρωταγωνιστούν συχνά στην κορυφαία δεκάδα, να κερδίσουν βαθμούς.
Παρόλο που δεν αναμένεται η πρόταση να βρει σύμφωνες και τις 10 ομάδες του grid, η ομόφωνη υποστήριξη δεν είναι απαραίτητη. Αρκεί μόλις 6 από τις 10 να τεθούν υπέρ, ώστε να εφαρμοστεί την επόμενη σεζόν.
Σίγουρα, δε γίνονται συχνά αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης της F1, αφού μόλις 4 φορές έχει γίνει κάποια σχετική τροποποίηση στους κανονισμούς από το 1990. Το 1991, η F1 έφερε το σύστημα 10/6/4/3/2/1, με τους πρώτους 6 οδηγούς να βαθμολογούνται. Το 2003, το σύστημα άλλαξε σε 10/8/6/5/4/3/2/1 και μετέπειτα στην τρέχουσα διάταξη 25/18/15/12/10/8/6/4/2/1, που ήρθε το 2010 και βρίσκεται σε ισχύ μέχρι και σήμερα. Το 2019 εισήχθη κι ο σχετικός κανονισμός για τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου, ο οποίος μπορεί να απονεμηθεί αποκλειστικά στους οδηγούς που τερματίζουν εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: