Πως φτάσαμε στο θρίαμβο Hamilton (Γραφήματα)


Τα βρόχινα και ενδιάμεσα Cinturato όπως και τα σλικ ελαστικά P ZERO της Pirelli, χρησιμοποιήθηκαν σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς.

  • 11/7/2016

Ο αγώνας άρχισε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας σε μία πίστα που στέγνωσε μετά τη βροχή που έπεσε πριν την εκκίνηση. Τα βρόχινα και ενδιάμεσα Cinturato όπως και τα σλικ ελαστικά P ZERO της Pirelli, χρησιμοποιήθηκαν σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς.

Ο Lewis Hamilton με την W07 κέρδισε στον αγώνα της πατρίδας του για 4η φορά χρησιμοποιώντας τρεις διαφορετικές γόμες Pirelli. To Βρετανικό Grand Prix επλήγη από καταιγίδα 15 λεπτά πριν την εκκίνηση. Ο αγώνας ξεκίνησε με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα και όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα ελαστικά για βαριά βροχή, Cinturato Blue.

Όταν μετά από 5 γύρους το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε κάποιοι οδηγοί άλλαξαν κατευθείαν σε ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Οι προπορευόμενοι στην κούρσα εκμεταλλεύτηκαν λίγους γύρους μετά το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας για ν' αλλάξουν επίσης σε ενδιάμεσα ελαστικά.

Το κρίσιμο σημείο - που μπορείς να κινηθείς ταχύτερα αλλάζοντας σε σλικ από το να παραμείνεις με ενδιάμεσα - επιλέγει από τις ομάδες από τον 15ο γύρο (πρώτος άλλαξε ο Sebastian Vettel  με τη Ferrari) μέχρι τον 18ο γύρο σε σύνολο 52. Η επιλογή του χρονικού σημείου των pit stop αποδείχτηκε καθοριστική καθώς μπορούσες να κερδίσεις πολύ χρόνο αν είχες την κατάλληλη στιγμή το κατάλληλο ελαστικό. Καθώς ο αγώνας ξεκίνησε υπό βροχή δεν υπήρχε πλέον υποχρέωση χρήσης δυο διαφορετικών γομών σλικ ελαστικών κατά τη διάρκειά του.


Είναι ασυνήθιστο στο μέσον του αγώνα να βλέπουμε όλους τους οδηγούς να ακολουθούν ακριβώς την ίδια στρατηγική ελαστικών: βρόχινα, ενδιάμεσα και μετά μέση γόμα. Οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν μέχρι το τέλος το πρώτο σετ μέσης γόμας, πραγματοποιώντας συνολικά δυο pit stop στον αγώνα. Αυτή η στρατηγική επελέγη από τους 10 πρώτους. Οι τρεις πρώτοι είχαν διαφορά μικρότερη από 10 δευτερόλεπτα στον τερματισμό. Απ' όλους όσοι επέλεξαν στρατηγική τριών αλλαγών πιο ψηλά τερμάτισε ο Felipe Massa που έβαλε λίγο πριν το τέλος του αγώνα τη μαλακή γόμα.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η απειλή της βροχής πραγματοποιήθηκε τελικά πριν την εκκίνηση του αγώνα. Αυτό άλλαξε άρδην την περιπλοκότητα του αγώνα και την στρατηγική ελαστικών, ειδικά καθότι το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε επί μακρόν την κούρσα στην αρχή. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα σε μια πίστα που στέγνωνε όλοι οι οδηγοί να κινηθούν σταδιακά από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά και μετά σε σλικ: Ο χρόνος αλλαγής των ελαστικών ήταν καθοριστικός. Η μάχη για τις πρώτες θέσεις ήταν αμφίρροπη καθόλη τη διάρκεια και μέχρι το τέλος του αγώνα. Κατά τη διάρκεια του είδαμε μια ευρεία ποικιλία καιρικών συνθηκών για την οποία φημίζεται η Βρετανία. Παραταύτα οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση μπορούσαν να πιέσουν οριακά μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας».

 

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

 

Μέση

Μαλακή

Βρόχινα

Ενδιάμεσα

Πρώτος

Ros       1:35.548

Mas      1:36.141

Ham 1:56.218

Ves  1:47.479

Δεύτερος

 Alo      1:35.669

Mag      1:37.619

Ros  1:58.586

Ham 1:50.649

Τρίτος

 Ham    1:35.771

 

Ves  1:59.064

Ric   1:51.040

 

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Mέση: Vettel - 37  γύροι

Μαλακή: Massa - 13  γύροι

Βρόχινα: Rosberg, Ericsson, Perez - 7    γύροι

              Nasr, Verstappen, Hamilton - 12  γύροι

Ενδιάμεσα: Alonso, Magnussen, Gutierrez, Hulkenberg, Sainz - 12  γύροι

Μετρητής αλήθειας: Η βροχή ακύρωσε όλα τα σενάρια στρατηγικής. Οι οδηγοί έπρεπε ν' αντιδρούν άμεσα στις μεταβολές συνθηκών της πίστας καθώς η επιφάνεια του οδοστρώματος στέγνωνε. Ο Hamilton οδήγησε από την αρχή τον αγώνα και σταμάτησε στον 7ο γύρο για να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά και μετά στον 17ο γύρο για να βάλει στεγνά ελαστικά (μέση γόμα).

Περίληψη pit stop

Νο

Οδηγός

Εκκίνηση

Pit 1

Pit 2

Pit 3

44

HAM

Wn

In (7)

Mn (17)

 

6

ROS

Wn

In (7)

Mn (17)

 

33

VES

Wn

In (7)

Mn (18)

 

3

RIC

Wn

In (6)

Mn (17)

 

7

RAI

Wn

In (5)

Mn (16)

 

11

PER

Wn

In (7)

Mu (17)

 

27

HUL

 Wn

In (5)

Mu (17)

 

5

VET

Wn

 In (5)

Mn (15)

 

26

KVY

 Wn

In (6)

Mn (16)

 

55

SAI

Wn

 In (5)

Mn (17)

 

22

BUT

Wn

In (6)

Mn (17)

 

19

MAS

Wn

Ιn (6)

Mn (16)

Sn (38)

14

ALO

Wn

In (5)

Mn (17)

Mn (39)

12

NAS

Wn

 In (7)

Mn (16)

 

77

BOT

Wn

In (5)

Mn (16)

 

21

GUT

Wn

 In (5)

Mn (17)

 

20

MAG

Wn

In (5)

Mn (17)

Sn (40)

30

PAL

Wn

In (6)

Mn (16)

Mu (19)

88

HAR

 Wn

 In (6)

Mn (17)

 

8

GRO

Wn

In (5)

Mn (16)

 

9

ERI

Wu

 In (7)

 Iu (10)

 

94

WEH

Wn

In (5)

 

 

W: Βρόχινα ελαστικά, ΙΝ: Ενδιάμεσα ελαστικά, S: Μαλακή γόμα, Μ: Μέση γόμα, n: νέα γόμα, u: πατημένη γόμα.