Τα μυστικά της Pirelli στη Formula 1


Το 2017 ήταν μια χρονιά πολύ μεγάλων αλλαγών σε ό,τι αφορούσε στα ελαστικά της Formula 1, μιας και οι διαστάσεις τους άλλαξαν κι έτσι η αποκλειστική προμηθεύτρια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, η Pirelli, χρειάστηκε να προχωρήσει σε μια τεράστια επένδυση ώστε να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις.

  • 24/3/2018

Η φετινή σεζόν μπορεί να μην έχει αλλαγές… διαστάσεων, ωστόσο έχει διαφοροποιήσεις στη γκάμα των ελαστικών, μιας και τα επτά περυσινά (πέντε σλικ, ενδιάμεσα, full wet), φέτος γίνονται εννέα, με την εισαγωγή της superhard, της hypersoft και τη δημιουργία σκληρών και μαλακών ενδιάμεσων και full wet ελαστικών.

Για τον επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα, Mario Isola, όμως, οι προκλήσεις είναι πάντοτε ευπρόσδεκτες. Μας αναλύει, λοιπόν, τι θα πρέπει να περιμένουμε κατά τη διάρκεια της σεζόν, καταθέτει την εκτίμησή του σχετικά με τον αριθμό των Pit stops που θα δούμε φέτος και μας κάνει μια πρώτη εισαγωγή στο… μέλλον, τόσο σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο να μπει και δεύτερος προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με το φιλόδοξο πρόγραμμα «Formula 1 Pirelli Hot Laps»…

Η Pirelli βρίσκεται αντιμέτωπη με μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της στη Formula 1. Για πρώτη φορά διαθέτετε στην ομάδες επτά διαφορετικές γόμες ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα. Θεωρείτε πως η εισαγωγή των δύο νέων γομών, της superhard και της hypersoft θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τον επιθυμητό στόχο των τουλάχιστον δύο pit stop ανά αγώνα;
Mario
Isola: Η γκάμα των ελαστικών μας φέτος γίνεται ένα βήμα πιο μαλακή, συγκριτικά με τα ελαστικά που είχαν στη διάθεσή τους οι ομάδες πέρυσι. Ως εκ τούτου η φθορά θα είναι ελαφρώς αυξημένη και τούτο είναι πιθανόν να μας οδηγήσει σε έναν μεγαλύτερο αριθμό pit stops σε σύγκριση με το 2017. Όμως ασφαλώς υπάρχει και μια σειρά άλλων παραγόντων που επηρεάζουν αυτόν τον τομέα, επομένως είναι δύσκολο να κάνουμε μιαν ακριβή πρόβλεψη. Εντούτοις, ένας μέσος όρος δύο pit stop ανά αγώνα κατά τη διάρκεια της σεζόν μπορεί να είναι μια ρεαλιστική προσδοκία.

Σε ποιες αλλαγές προχωρήσατε στα εργοστάσιά σας, προκειμένου να μπορείτε να προσφέρετε στις ομάδες τόσο μεγάλη γκάμα ελαστικών;
Μ.Ι.: Στην πραγματικότητα δεν χρειάστηκε να προχωρήσουμε σε αλλαγές στα εργοστάσια, καθώς οι διαστάσεις των ελαστικών παρέμειναν αναλλοίωτες σε σχέση με το 2017. Η μεγάλη αλλαγή ήταν πέρυσι, καθώς τα ελαστικά έγιναν πιο φαρδιά. Έτσι έπρεπε να αλλάξουμε μεγάλο μέρος του εξοπλισμού μας και πολλές διαδικασίες που αφορούσαν στις μεταφορές των ελαστικών, μόνο και μόνο εκ του γεγονότος πως έπρεπε πλέον να μεταφέρουμε περισσότερο υλικό. Μολονότι εντάσσουμε φέτος στη γκάμα δύο νέες γόμες, δεν θα αλλάξουν οι διαδικασίες σε σύγκριση με αυτές του 2017.

Από πλευράς μεταφοράς ελαστικών, υπάρχει κάποια διαφοροποίηση σε σχέση με την περασμένη σεζόν;
Μ.Ι.: Στον τομέα της μεταφοράς των ελαστικών των μονοθεσίων της Formula 1, δεν θα υπάρξει κάποια αλλαγή συγκριτικά με το 2017. Όμως θα μεταφέρουμε περισσότερα ελαστικά δρόμου, καθώς φέτος θα λανσάρουμε το πρόγραμμα «Formula 1 Pirelli Hot laps» σε συνεργασία με τους promoters του Πρωταθλήματος. Με αυτό το πρόγραμμα κάποιοι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία της συνοδήγησης σε μία πίστα Formula 1, με τη χρησιμοποίηση κάποιων supercars, οδηγοί των οποίων θα είναι πιλότοι της Formula 1! Για εμάς είναι μια συναρπαστική νέα εξέλιξη! Ήδη στο «Formula 1 Pirelli Hot Laps» έχουν δηλώσει συμμετοχή η Aston Martin και η McLaren. Η Aston Martin θα χρησιμοποιήσει τη νέα V8 Vantage την οποία οδηγούν οι πιλότοι της Red Bull, Daniel Ricciardo και Max Verstappen, ενώ η McLaren την 720S με τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Mika Hakkinen και τον test driver της ομάδας, Lando Norris.

Πέρυσι είδαμε πως η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκε μόνο σε έναν αγώνα. Πιστεύετε ότι το 2018 θα δούμε και τις επτά γόμες να χρησιμοποιούνται σε τουλάχιστον δύο αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν;
Μ.Ι.: Σε ό,τι έχει να κάνει με τις προτάσεις μας προς τις ομάδες για τα ελαστικά του εκάστοτε αγώνα, θα δούμε μια ακόμα πιο ορθολογική κατανομή, μολονότι θα επικεντρωθούμε στις πιο μαλακές γόμες, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις πιο σκληρές. Το πλάνο μας είναι να μη χρησιμοποιήσουμε καθόλου την superhard. Να είναι μία γόμα που θα την έχουμε ως εναλλακτική, για την περίπτωση που διαπιστώσουμε πως μπορεί να χρειαστεί. Δεν νομίζουμε πως θα συμβεί κάτι τέτοιο, όμως καλό θα είναι να περιμένουμε να κυλήσει η σεζόν…

Από τα συμπεράσματα που έχετε βγάλει από τις δοκιμές που κάνατε έως τώρα, ποιες γόμες πιστεύετέ πως θα χρησιμοποιηθούν κατά κύριο λόγο κατά τη διάρκεια της σεζόν;
Μ.Ι.: Οι προτάσεις μας για τους αγώνες της φετινής σεζόν δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα. Όμως όλες οι γόμες είναι ένα σκαλοπάτι πιο μαλακές σε σχέση με αυτές του 2017, επομένως έχουμε μία γκάμα η οποία πιστεύουμε πως πλέον καλύπτει τις απαιτήσεις όλων των διαφορετικών σιρκουί που θα δούμε στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Προχωρήσατε σε αλλαγές στην ενδιάμεση και στην full wet γόμα;
M.I.: Έχουμε δύο ειδών ελαστικά για το 2018, τόσο σε ό,τι αφορά στα ενδιάμεσα όσο και στα full wet, καθώς πλέον υπάρχει μια πιο σκληρή και μια πιο μαλακή εκδοχή τους. Αυτό μας επιτρέπει να είμαστε ακόμα πιο ακριβείς αναφορικά με τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε ελαστικού που ταιριάζουν περισσότερο στην κάθε πίστα. Αυτό το επιτύχαμε χάρη στη μεθοδική εργασία που κάναμε στη σύνθεση των γομών.

Θεωρείτε πως το επόμενο βήμα για την Pirelli μπορεί να είναι το να προσφέρει τέσσερις διαφορετικές επιλογές ελαστικών ανά αγώνα στις ομάδες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέγουν αυτές τη μία γόμα;
M.I.: Αυτό είναι ένα σενάριο, το οποίο δεν σκεφτόμαστε προς το παρόν. Όμως συνεχίζουμε να παρακολουθούμε επισταμένα την κατάσταση σε ό,τι αφορά στους κανονισμούς των ελαστικών κατά τη διάρκεια της σεζόν, πάντοτε με στόχο να βοηθήσουμε ώστε να βελτιωθεί το θέαμα. Κάθε πρόταση είναι πάντα ευπρόσδεκτη!

Ο πρόεδρος της Pirelli, Marco Tronchetti Provera, δήλωσε τον περασμένο Ιούνιο ότι η εταιρία θα αντιμετώπιζε θετικά έναν μελλοντικό πιθανό ανταγωνισμό στη Formula 1, μέσω της εισόδου και κάποιου άλλου κατασκευαστή ελαστικών. Ως επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος, ποια είναι η άποψή σας;
M.I.: Εκ της φύσεώς μας είμαστε ανταγωνιστικοί και πάντοτε μας άρεσε η ιδέα του ανταγωνισμού. Όμως προς το παρόν δεν υπάρχει διάθεση από τους μετόχους του σπορ για κάποιον «πόλεμο ελαστικών» στη Formula 1, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Κι αυτό είναι κατανοητό. Δεν γνωρίζω εάν αυτή η κατάσταση θα αλλάξει στο μέλλον, όμως ασφαλώς θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον! Δεν θα είχε;