Formula 1 - Άμπου Ντάμπι: Ευτυχώς, τελείωσε!


Επιτέλους, τέλος. Η πιο… αδιάφορη αγωνιστική σεζόν των τελευταίων δεκαετιών στη Formula 1, έφτασε στο τέλος της.

Η αυλαία στο Άμπου Ντάμπι φυσικά και δεν μας έκανε σοφότερους. Κάθε άλλο. Η πολυαναμενόμενη «ανατροπή» δεν ήρθε ποτέ και ο Max Verstappen πανηγύρισε την 19η νίκη του φέτος, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ!

Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν τη φετινή σεζόν του Ολλανδού, ο οποίος αξιοποίησε στο έπακρο αφενός τη δυναμική του μονοθεσίου του, αφετέρου την αγωνιστική μετριότητα όλων των υπολοίπων ομάδων, προκειμένου να διατηρήσει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο.

Επί της ουσίας, από το καλοκαίρι κι έπειτα το μοναδικό ενδιαφέρον τόσο σε οδηγούς όσο και σε κατασκευαστές ήταν η… δεύτερη θέση. Ήταν παραπάνω από ξεκάθαρο από το τέλος Ιουνίου ότι η Red Bull δεν μπορούσε να χάσει αυτό το Πρωτάθλημα, κι ότι ο Verstappen θα έπρεπε να… αυτοκτονήσει για να χάσει τον τίτλο στους πιλότους.

Όπερ κι εγένετο. Η μαθηματική εξασφάλιση και των δύο Πρωταθλημάτων παραπάνω από έναν μήνα πριν από το φινάλε της χρονιάς, μετέφερε το (όποιο) ενδιαφέρον στο… 2024!

Κι από τη στιγμή που ο Sergio Perez «σφράγισε» τη δεύτερη θέση, αφήνοντας τον Lewis Hamilton όχι απλά τρίτο, αλλά και για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δίχως νίκη.

Για πρώτη φορά από καταβολής του σπορ, δεν ακούστηκε παρά μία φορά μέσα στη σεζόν ο Βρετανικός Εθνικός Ύμνος. Κι αν δεν ήταν κι ο αγώνας στο Silverstone, δεν θα είχε υπάρξει ούτε αυτή η ανάκρουση! Απίστευτα πράγματα, ενδεικτικά της κατάστασης που διαμορφώθηκε από το ξεκίνημα της σεζόν.

Το Πρωτάθλημα ολοκληρώθηκε με τη Red Bull να πανηγυρίζει τη νίκη στους 21 από τους 22 αγώνες. Κι αν δεν είχε υπάρξει η… παρένθεση της Σιγκαπούρης, τότε θα μιλούσαμε για το απόλυτο!

Δεν είναι τυχαίο πως η αυστριακή ομάδα, με τους 860 βαθμούς που συγκέντρωσε, είχε υπερδιπλάσιους πόντους από τη Mercedes που στο… φινάλε κατέκτησε τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Μόλις σε έναν αγώνα, σε αυτόν της Σιγκαπούρης, η Red Bull δεν είχε έστω τον έναν πιλότο της στο βάθρο!

Σε ό,τι αφορά στη Mercedes, εδώ και καιρό είχε στρέψει το ενδιαφέρον της στο 2024, την ώρα που η Ferrari «άγγιξε» τη μεγάλη ανατροπή, όμως εν τέλει ήταν τρίτη, μόλις τρεις βαθμούς πίσω από το «αστέρι».

Και κάπως έτσι έρχεται η ώρα της.,.. ανασυγκρότησης. Μετά την ολοκλήρωση και των δοκιμών νέων πιλότων στο Άμπου Ντάμπι, οι ομάδες θα επιστρέψουν στα εργοστάσια για να δώσουν μάχη με τον χρόνο ενόψει του 2024. Άλλωστε πολύς χρόνος δεν υπάρχει, οι ημέρες δοκιμών στην πίστα θα είναι περιορισμένες και κάθε λεπτό είναι υπερπολύτιμο.