Formula 1 Λας Βέγκας: «Παραμύθι» με καλό τέλος


Πάει κι αυτό. Το γκραν πρι του Λας Βέγκας πέρασε στην ιστορία, ευτυχώς με τον τρόπο που όλοι όσοι αγαπούν πραγματικά το σπορ θα ήθελαν: με έναν πολύ συναρπαστικό αγώνα, γεμάτο δράση κι ανατροπές.

Το τονίζουμε αυτό, διότι κατά γενική ομολογία το αγωνιστικό τριήμερο δεν ξεκίνησε καλά για τους Αμερικάνους. Το φιάσκο της Παρασκευής ήταν άνευ προηγουμένου και παρά την… γκλαμουριά του τόπου, ήταν πασιφανές πως η Formula 1 είχε πάρει την λανθασμένη απόφαση.

Όχι, σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να συμφωνήσω με τον max Verstappen και την επικριτική στάση του πριν από τον αγώνα. Ο Ολλανδός έδειξε μάλλον να… βιάζεται να επικρίνει έναν αγώνα, πριν καν αυτός διεξαχθεί. Κι ενώ όλοι έσπευσαν να του δώσουν δίκιο την Παρασκευή, στο τέλος της ημέρας μάλλον το χαμόγελό του στο βάθρο μαρτυρούσε πως τον απήλαυσε τον αγώνα κι ο ίδιος.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η Formula 1 στο Λας Βέγκας σχεδόν… επιβλήθηκε, με ένα ισορροπημένο σόου εντός και εκτός πίστας. Το δίδυμο Verstappen-Red Bull πάντα κερδίζει, αλλά εν προκειμένω έπρεπε να ξεπεράσουν τον εαυτό τους για να επικρατήσουν έναντι μιας Ferrari που… αναζωογονείται σε πίστες όπως αυτή του Λας Βέγκας που ταιριάζει «γάντι» στα χαρακτηριστικά της SF-23. Με την πίστα της Νεβάδα, το ημερολόγιο αποκτά ποικιλία, καθιστώντας όλο και πιο απίθανο ότι στο μέλλον μια ομάδα θα έχει ένα αυτοκίνητο ικανό να κερδίσει σε κάθε γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Ο αγώνας ήταν γεμάτος δράση, προσπεράσεις και ανακατατάξεις μέχρι τον τελευταίο γύρο. Ήταν ένας αγώνας με κλασσικό αμερικανικό χαρακτήρα, πιο πολύ κοντά στο Indianapolis 500 παρά στο Όστιν.

Παρά τις εμφανείς διαφορές, το Indiana oval και η πόλη της Νεβάδα παρουσιάζονται ως πίστες υψηλής ταχύτητας, χωρίς ιδιαίτερες στροφές και με τα αυτοκίνητα σε ελάχιστο επίπεδο αεροδυναμικού φορτίου. Η Indianapolis και το Λας Βέγκας είναι εξαιρετικά παραδείγματα για το πώς μια πίστα που είναι απλή στη σχεδίαση δεν είναι απαραίτητα απλή στην οδήγηση, κάτι που πρέπει να γνωρίζει το ιταλικό κοινό, εκτιμώντας τη μοναδικότητα της Monza περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον.

Η οδήγηση με πολύ μικρή κάθετη δύναμη καθιστά δύσκολη την αντιμετώπιση οποιουδήποτε τύπου στροφής, ειδικά εάν η λεία άσφαλτος μειώνει περαιτέρω τη διαθέσιμη πρόσφυση.

Το Λας Βέγκας, επίσης, καταπονεί ιδιαίτερα τα φρένα, ενώ δεν έλειψαν οι επαφές και άλλα οδηγικά λάθη, που δύο φορές οδήγησαν στην παρουσία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα. Και φυσικά η στρατηγική των πιτ στοπ καθόρισε σημαντικά την έκβαση του αγώνα.

Συνολικά, ο αγώνας στο Λας Βέγκας ήταν ζωντανός και διασκεδαστικός, αποδεικνύοντας πώς η ποικιλία των πιστών και οι διαφορετικές καιρικές συνθήκες είναι αναγκαία στοιχεία για να αποκτήσει ενδιαφέρον μια κατά τα άλλα μάλλον βαρετή σεζόν. Το Silverstone, το Spa και η Suzuka ενσωματώνουν την ουσία της Formula 1, αλλά οι πίστες με περιορισμένες δυνατότητες για προσπεράσεις όπως το Μονακό και η Σιγκαπούρη είναι εξίσου σημαντικές, αναγκάζοντας τις ομάδες να επιλέγουν διαφορετικά set up και να δίνουν έμφαση στις κατατακτήριες. Εξίσου πολύτιμες είναι οι πίστες υψηλής ταχύτητας όπως το Μπακού, η Μόντσα και το Λα Βέγκας, όπου οι ομάδες εγκαταλείπουν τη λογική της αξιοποίησης της κάθετης δύναμης. Με τον αριθμό των αγώνων να αυξάνεται ανησυχητικά, υπάρχει τουλάχιστον η ευκαιρία να εμπλουτιστεί η ποικιλία του προγράμματος.

Η αυλαία του 2023 θα πέσει σε μια εβδομάδα στο Άμπου Ντάμπι, όπου η Ferrari θα είναι σε θέση να επιτεθεί στη Mercedes για τη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών. Τα ασημί μονοθέσια ήταν ανταγωνιστικά στο Λας Βέγκας, επιδεικνύοντας την ικανότητά τους στις γρήγορες πίστες. Η Aston Martin επέστρεψε στις καλές εμφανίσεις, μειώνοντας τη διαφορά από την τέταρτη θέση στους 11 βαθμούς. Υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι στο Άμπου Ντάμπι η McLaren θα επιστρέψει σε πολύ διαφορετικά επίπεδα ανταγωνιστικότητας, έπειτα από ένα κακό τριήμερο στο Λας Βέγκας.

Ραντεβού σε μια εβδομάδα στο Άμπου Ντάμπι!