Montreal – Silverstone: Ένα… βάθρο δρόμος!


Τι σου είναι η ζωή… Δεν έχουν περάσει παρά μερικές εβδομάδες από το καναδικό grand prix, τότε που η McLaren βίωνε ακόμα μία εφιαλτική διαδικασία, βλέποντας τα μονοθέσιά της να… βολοδέρνουν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. 

 «Για τη McLaren το καναδικό γκραν πρι είναι ένας αγώνας που μάλλον γρήγορα θα ξεχαστεί. Παρά τη… φιλότιμη προσπάθεια του Norris να μείνει στους βαθμούς, η ποινή των πέντε δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε απολύτως δίκαια ήταν αρκετή για να αφήσει τη βρετανική ομάδα γι’ ακόμα μία χρονιά στο… μηδέν στον Καναδά. Από το 2014 η McLaren έχει να πάρει έστω έναν βαθμό στην πίστα του Μόντρεαλ, η οποία τείνει να εξελιχθεί σε… στοιχειωμένο τόπο για την ομάδα του Woking. Ο OscarPiastri και πάλι έμεινε μακριά από τον καλό εαυτό του, κάτι που μάλλον δεν μας προξενεί πλέον ιδιαίτερη εντύπωση».

Αυτά γράφαμε μετά από τον αγώνα στο Μόντρεαλ, ο οποίος αποτέλεσε εν τέλει σημείο – κλειδί για την ομάδα του Woking. Σαν να κράτησε τα τρία πρώτα γράμματα της τοποθεσίας όπου βρίσκεται η παραδοσιακή έδρα της, να προσέθεσε ένα «e» και να… αφυπνίστηκε!

Πραγματικά αυτό που θαυμάσαμε στο Silverstone ήταν χάρμα ιδέσθαι! Κι αναφέρομαι στη McLaren, η οποία διάλεξε τον ιδανικό τόπο για να δείξει το νέο πρόσωπό της. Με ένα μονοθέσιο αναβαθμισμένο και άκρως ανταγωνιστικό, η βρετανική ομάδα όχι μόνον επέστρεψε στο βάθρο των νικητών, αλλά κάλλιστα θα μπορούσε να είχε και διπλή παρουσία εκεί, εάν το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας δεν γινόταν safety car στο χρονικό σημείο που ευνόησε σε απόλυτο βαθμό τον Lewis Hamilton.

Ο Zak Brown πρέπει να διεκδικεί πλέον τον τίτλο του πιο… πεισματάρη επικεφαλής ομάδας. Όχι μόνο δεν τα παρατά ποτέ, αλλά καταφέρνει να εμπνέει όλους όσοι βρίσκονται τριγύρω του, παίρνοντας το 101%. Με πρώτον απ’ όλους τον Lando Norris, τον άνθρωπο που «απείλησε» περισσότερο από κάθε άλλον φέτος τον Max Verstappen, κάνοντάς του τη ζωή δύσκολη

Μπορεί, άραγε, η McLaren να εξελιχθεί σε δεύτερη δύναμη σε αυτό το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Σίγουρα όχι βαθμολογικά, καθώς οι βαθμοί της είναι σήμερα 59, σχεδόν εκατό λιγότεροι από εκείνους της Ferrari, η οποία είναι σήμερα τέταρτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Σκεφτείτε όμως για μια στιγμή πόσες «Συμπληγάδες» χρειάστηκε να διαβούν στο Woking όλα αυτά τα χρόνια. Ξεκινώντας από την περίοδο της Honda, από το ηλεκτροσόκ του Alonso στις δοκιμές της Βαρκελώνης, από τα καυστικά σχόλια του σημερινού οδηγού της Aston Martin για τον "κινητήρα GP2", από τις συνεχείς αλλαγές κινητήρων.

Η McLaren στο Silverstone έκανε αυτό που δεν έκανε η Ferrari: πίστεψε στον εαυτό της, επένδυσε στη στρατηγική, επέλεξε τα σκληρά ελαστικά και δικαιώθηκε. Η McLaren αλλάζει και η αναδιάρθρωση που εφάρμοσε ο Andrea Stella, αρχίζει να αποδίδει. Η άφιξη του David Sanchez είχε προγραμματιστεί εδώ και καιρό, αλλά στο μεταξύ ο Stella, αναδιοργάνωσε τη δομή, κατανέμοντας πιο συγκεκριμένα τα καθήκοντα στα διάφορα τμήματα.

Με λίγα λόγια, αυτό που παρουσίασε η McLaren στο «σπίτι» της, στο Silverstone, μόνον τυχαίο δεν ήταν. Ήταν αποτέλεσμα σκληρής και μεθοδικής εργασίας. Κι έπεται συνέχεια…