Πόσα θες να μας τρελάνεις;


Αν υπήρχε «Όσκαρ παράνοιας», δίχως άλλο θα το είχαν απονείμει ήδη στη Ferrari. Δεν έχουν περάσει ούτε δύο μήνες από τότε που κάναμε λόγο για «αλλαγή σελίδας» στη «σκουντερία», με σωστές επιλογές στη στρατηγική που έδωσαν σε μεγάλο βαθμό τις νίκες στον Sebastian Vettel στην Αυστραλία και στο Μπαχρέιν.

Πριν αλέκτωρ λαλήσαι, όμως, στη Ferrari θυμήθηκαν τον παλιό… κακό εαυτό τους. Όσο κι αν έστυψα το μυαλό μου για να βρω μιαν αιτιολογία για το δεύτερο πιτ στοπ, το οποίο έκανε άρον-άρον η Ferrari στον Vettel στον 40ό γύρο του αγώνα στη Βαρκελώνη, δεν τα κατάφερα.

Ιδανικό σενάριο… αυτοκτονίας ήταν αυτό για την ιταλική ομάδα, η οποία σε έναν αγώνα που από νωρίς φάνηκε πως δεν της πήγαινε καλά, στον οποίον είδε το ένα μονοθέσιό της να εγκαταλείπει τη μάχη με μηχανολογικό πρόβλημα, κατάφερε –διότι περί κατορθώματος πρόκειται- να χάσει ένα βάθρο που… δεν χανόταν!

Τα λάθη της Ferrari κοστίζουν και μάλιστα ακριβά πλέον, μιας και ο Lewis Hamilton με τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή νίκη του, κατάφερε να αποσπαστεί 17 βαθμούς στην κορυφή, την ώρα που η «σκουντερία» έχασε την πρωτοκαθεδρία και στους κατασκευαστές.

Ναι, όλοι δικαιούνται να έχουν μια κακή μέρα στη δουλειά, όμως τα επαναλαμβανόμενα λάθη των Ιταλών σε τομείς κομβικής σημασίας, όπως η στρατηγική, θα πρέπει να προβληματίσουν τους εμπλεκόμενους με την ομάδα. Η Ferrari κινδυνεύει να χάσει από τα χέρια της μία χρονιά, η οποία ξεκίνησε ιδανικά γι’ αυτήν και φάνταζε ως η έξοδος από το τούνελ της δεκαετούς αποχής από τους τίτλους.

Την ίδια ώρα Mercedes και Lewis Hamilton αποδεικνύουν γιατί τα προηγούμενα χρόνια κυριαρχούσαν πλήρως. Δύο νίκες για τον Βρετανό τον έφεραν στο +17 από τον Vettel, με τον Valtteri Bottas να μειώνει τη… χασούρα, μιας και με τη δεύτερη θέση που κατέκτησε στο Μονμελό, κατάφερε να ανέβει τρίτος στη βαθμολογία των πιλότων με διαφορά 10 βαθμών από τον Raikkonen.

Όσο για τον Max Verstappen, παραλίγο να τα κάνει και πάλι… θάλασσα, έχοντας επαφή με τον Sirotkin υπό καθεστώς virtual safety car. Η σπασμένη εμπρόσθια πτέρυγα στο μονοθέσιο του Ολλανδού δεν στάθηκε ικανή να του στερήσει το πρώτο φετινό του βάθρο. Και πρώτο έπειτα από την περυσινή νίκη του στο Μεξικό.

Κατά τα λοιπά, αξιομνημόνευτη είναι η παρουσία του Kevin Magnussen και πάλι στους βαθμούς, την ώρα που ο teammate του στη Haas, Romain Grosjean, εγκατέλειπε μόλις στον πρώτο γύρο συμπαρασύροντας τους Niko Hulkenberg και Pierre Gasly. Και φυσικά ο δεύτερος διαδοχικός τερματισμός του Charles Leclerc στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο Μενεγάσκος ήρθε για να μείνει στη Formula 1. Κι αυτό είναι ξεκάθαρο…