Σαν να μην πέρασε μια μέρα…


Η επιστροφή της Formula 1 στην καθημερινότητά μας έπειτα από την καθιερωμένη διακοπή των τεσσάρων εβδομάδων δεν θα μπορούσαμε να πούμε πως επεφύλασσε ιδιαίτερες εκπλήξεις.

Όχι, τουλάχιστον, σε ό,τι έχει να κάνει με τις ισορροπίες στην κορυφή του Πρωταθλήματος, εκεί όπου τα πράγματα δεν φαίνεται πως μπορούν να αλλάξουν δραματικά στο υπόλοιπο της σεζόν.

Το ολλανδικό γκραν έμελλε να αποτελέσει τον ένατο συνεχόμενο νικηφόρο αγώνα για τον μεγάλο πρωταγωνιστή (και) της φετινής σεζόν, τον Max Verstappen, ο οποίος «καλπάζει» προς το «θρι πιτ», έχοντας πλέον μια διαφορά παραπάνω από σημαντική ενόψει του υπόλοιπου της αγωνιστικής περιόδου.

Ο δύο φορές Πρωταθλητής έκανε ακόμα ένα βήμα προς τον φετινό τίτλο και θα είχε ολοκληρώσει ιδανικά το φετινό ολλανδικό γκραν πρι εάν είχε κάνει και το απόλυπο όσον αφορούσε στη βαθμολογική συγκομιδή, μιας και ο Fernando Alonso φρόντισε να του… κλέψει τον βαθμό του ταχύτερου γύρου. Θα μπορούσε, όμως, να πει κανείς πως τηρουμένων των αναλογιών ο Verstappen θα πρέπει να αισθάνεται απόλυτα ικανοποιημένος, όχι μόνο για τη νίκη, αλλά για τη συνολική διαχείριση μιας χαοτικής κατάστασης, όπως αυτή διαμορφώθηκε στο Ζάντφουρτ εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.

Τα προηγούμενα χρόνια ήταν το δάσος των Αρδενών στο Σπα, όπου ο καιρός ήταν άκρως φθινοπωρινός, κάνοντας δύσκολη τη ζωή των πιλότων. Τώρα ήταν το παραλιακό Ζάντφουρτ, στο οποίο η βροχή τα έκανε όλα… μούσκεμα!

Η διαφορά της νίκης μπορεί κανείς να αντιληφθεί πως θα ήταν εντυπωσιακά μεγάλη εάν δεν υπήρχε η κόκκινη σημαία και η διακοπή με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μια διακοπή, βεβαίως, η οποία ευνόησε τον Perez< καθώς αν δεν είχε βγει η κόκκινη σημαία, οι μηχανικοί της Red Bull δεν θα είχαν προλάβει να επισκευάσουν το μονοθέσιό του. Και φυσικά ο Μεξικανός θα είχε εγκαταλείψει μέσα στο «σπίτι» του teammate του, κάτι που μάλλον θα είχε κάνει έξαλλο τον Halmut Markko. Όχι ότι ο Αυστριακός δεν τα έβαλε με τον πιλότο του μετά τον αγώνα… Αλλά, όπως και να ΄χει, άλλο να τερματίζει ο Perez έστω τέταρτος, κι άλλο να βλέπει το φινάλε του αγώνα από τα πιτ.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η κατάσταση ευνόησε και τον τολμηρό Fernando Alonso, ο οποίος επέστρεψε στο βάθρο και μάλιστα έχοντας εξασφαλίσει και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου. Για τον Ισπανό πιλότο της Aston Martin η φετινή σεζόν είναι το απόλυτο restart και σίγουρα τον κάνει να ατενίζει το μέλλον με ακόμα μεγαλύτερη αισιοδοξία.

Τυχερός μέσα στην όλη κατάστασης ήταν και ο Pierre Gasly, ο οποίος ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου εκεί που δεν τον… περίμενε κανείς! Ακόμα μία απόδειξη της ταχύτητας του Γάλλου, ο οποίος διαχειρίστηκε άψογα την κατάσταση και πήρε το μέγιστο από τον συγκεκριμένο αγώνα.

Στους άτυχους σαφώς και συμπεριλαμβάνονται ο George Russell (ελέω… Tsunoda, ο οποίος τιμωρήθηκε μετά τον αγώνα) αλλά και ο Charles Leclerc< ο οποίος τέθηκε νοκ άουτ δίχως να φέρει αυτός την ευθύνη. Έξαλλος με την ομάδα του ήταν μετά το τέλος του αγώνα ο Esteban Ocon, ο οποίος θεώρησε πως απώλεσε οκτώ βαθμούς λόγω της στρατηγικής της Alpine> Αν και μάλλον πιο πολύ τον «πόνεσε» το γεγονός ότι ο Gasly ήταν στο βάθρο κι αυτός μετά βίας δέκατος.

Δεν θα μπορούσαμε, βεβαίως, να μην κάνουμε ειδική μνεία στον Daniel Ricciardo, ο οποίος διεκδικεί… Όσκαρ ατυχίας. Το σπασμένο χέρι του, στο οποίο χειρουργήθηκε και του τοποθετήθηκαν λάμες, θα του θυμίζει για πολύ καιρό το ολλανδικό γκραν πρι, αλλά και ότι όταν «βλέπεις» την σύγκρουση να πλησιάζει, δεν κρατάς ποτέ το τιμόνι! Πιθανότατα ιο Αυστραλός να ήταν εντάξει εάξν είχε αδήσει τα χέρια του από το τιμόνι του μονοθεσίου της AlphaTauri, όμως δεν το έκανε και το «πλήρωσε» πολύ ακριβά…